דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול חשיבה המצאתית 

מאת    [ 23/03/2007 ]

מילים במאמר: 447   [ נצפה 5383 פעמים ]

חשיבה המצאתית עשוייה להיות מסוגים שונים ובצורות שונות.העוסקים בחשיבה המצאתית ובהמצאות מכירים איש איש שיטות שונות שבהן מתאפיינית חשיבתו של הממציא. היות ובסופו של דבר עתידו של מוצר עשוי להיות מוכרע על ידי נחיצות השימוש במוצר ומלוא המצאתו הנכונה - הרי שנקודת משקל קריטית מונחת על יכולתו של הממציא לנהל נכון את חשיבתו היצירתית מראש ,תוך כדי ההמצאה ואף לאחר מכן (בשימוש בקיום החשיבה ההמצאתית ביחס לעצמה - כלומר,כלפי אופני תקיפתה העצמית על מנת לחלץ מכך גם נקודות קושי וצפי המצאתי פיתוחי יצירתי מראש שיחשוף התייחסויות מקוריות לחישובי ההצלחה והיבטי ההסתכלות על אופני ההמצאה ודרכי חישוב הצלחתה).

חשיבה המצאתית עשויה להיות מסוגים שונים:


    • פרה סגולה
    • סיעור מוחות
    • שיטת הכובעים
    • פוניטלוגיה
    • העברת תחומים
    • חשיבה אסוציאטיבית

ועוד....  (ישנן שיטות סודיות רבות אחרות).

כך או כך,לא רק שיטות ההמצאה הינן החשובות אלא ניהול החשיבה ההמצאתית.

למה הכוונה?

ניהול כלפי העצם המומצא

כיווני החשיבה ההמצאתית הדוגמת את היבטי האובייקט (העצם) אמורים להיות מוחלפים בזוויות רבות ומגוונות.הן חיצוניות לגבי מעטפת האובייקט,הן אל תוך שכבות הדרגתיות המצויות בו והן כלפי כל קשרי האובייקטים במרחב ההתרחשות הקשורים או עשויים להיות קשורים אליו.

החשיבה ההמצאתית אמורה להבחין גם ב"שאריות" חשיבה המצאתית ולאסוף אותן לאחר תהליך החשיבה באופן נכון ומסודר (היו ומשאריות אלו תתפתח חשיבה המצאתית אחרת לגבי המצאת מוצרים אחרים או משלימים בהמשך). נוסף ע כך,התעסקות מאוחרת יותר בתוצרי תהליכי חשיבה אלו יפתחו התייחסויות רעיונאיות לגיבוש דרכי מבט חדשות על מרחבי פיתוח אחרים או על התממשות צורה של אובייקטים נוספים באותו התחום או בתחומים אחרים.

ניהול בתוך הממציא  

ניהול יומן / סידור המארגן את צורות המחשבה וההתיחסויות הבוראות את ההמצאה הסופית.יכולות אלו יוצרות נוסחאות שמבט נבון ופיקח עשוי לסדרן ולחשוף אותן לתהליך מסדר כלשהו ומאורגן.

ניהול גל של המצאות - לעיתים ממציא טוב עשוי לשים לב שרעיונות טובים (שמתבררים כך מאוחר יותר) מופיעים כאשר ישנו "גל " מסויים (בדיוק כפי שקורה בכביש: יש גל של אורל ירוקים שבו מצליחה לעבור המכונית רמזורים רבים בבת אחת).כך קורה גם בהמצאות.לעיתים לאחר פרק זמן של חשיבה לפתע צצים בזה אחר זה רעיונות רבים שהגיעו לכדי הבשלת צורה ומתחילים להתמקם בהבנה/או אל מול הדימיון בבת אחת.

שימון יכולת - על ממציא העוסק בכך באופן סדיר לשמן את יכולתו ולהתאמן בחשיבה המצאתית עד כמה שיוכל.וזאת,היות ותהליך החשיבה עשוי להיות מופרע על ידי שיגרתיות המחשבות הרגילות של היומיום.ליטוש היכולת ושמירה על "שרירי,גמישות וכוח מתפרץ" של חשיבה יצירתית הינו הכרחי.

ניהול חשיבה המצאתית ביחס המצאה - המצאה

להמצאות השונות הממוצאות על ידי אותו ממציא ישנם קשרי משותפים.רק הממציאים כעיקרון מבינים זאת ומסוגלים להבין זאת מתוקף ההבנה הייחודית שלהם בביצוע התהליך.אדם החיצוני לתהליכי חשיבה המצאתית לא יוכל להרגיש זאת או לדעת על מה להתבונן.תהליך ההמצאה לעיתים אינו תהליך של הבזקץ פתע כקסם אלא מאורגן בשיטתיות.ניצוץ ההתפתחות של ההמצאה עשוי להבזיק לפתע אך בניית התצורה וארכיטקטורת הרעיון כולו (המשך משיכת קווים מדומים ומקבילים ) גם אם היא פיתאומית ,הרי שהא נשענת על ידע המצאתי.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב