דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לקישוט חדרי ילדים 

מאת    [ 08/07/2010 ]

מילים במאמר: 675   [ נצפה 1984 פעמים ]

 

הילדים גדלו והתפוארה בחדר כבר לא הולמת את גילם. חדרי הילדים רצוי שיהיו מעוצבים כך שישקפו את אישיות של הילד או הילדה ואת גילם. חדרי ילדים צריכים להיות מקום מנחם, מרגיע, מקום שפשוט כף לשהות בו. לפני שנגשים למלאכת עיצוב וקישוט חדרי הילדים רצוי לשוחח עם הילדים ולשאול אותם מה הם אוהבים וכך לשלב בחדר כמה שיותר נושאים אהובים עליהם ובחירת צבעים התואמים לבחירתם. רצוי שהעיצמוב של החדר יהיה גמיש ו"יגדל" עם הילד כך שבקלות יחסית ומבלי להכנס להוצאות נוספות יהיה אפשר לבצע התאמה של החדר לגילו של הילד/ה או למצב רוחו או לטעמו המשתנה בתדירות גבוהה.


הנה כמה טיפים לקישוט חדרי ילדים  

וילונות ציבעוניים – רצוי להשתמש בוילונות בצבעים המותאמים לבחירתם של הילדים, נסו להצמד לבחירת וילונות בצבע אחיד שיתנו מראה אחיד לחדר. לגבי צבע הוילון קחו בחשבון שוילון כהה יחסום את התאורה הטבעית בחדר. הרצוי ביותר זה וילון המורכב משני חלקים המאפשר פתיחת החלון בקלות במשך הליום לתאורה טבעית ושמירה על פרטיות בשעות הלילה.

ארונות ושטחי איחסון בחדר – רצוי לדאוג לכהמ שיותר שטחי איחסון שונים בחדר: ארון חדר ילדים, כוננית צעצעים, מדפי איחסון, לילדים קטנים יותר חשוב לאפשר גישה נוחה לצעצועים כך שרצוי לאחסון אותם בשטחים הנמוכים של החדר כגון במגירות מתחת למיטה הנשלפות בקלות.

ציורים , מדבקות קיר והדפסים במקומות אסטרטגיים בחדר הילדים יכולים לתרום הרבה לאווירה בחדר. ניתן להשתמש במדבקות קיר על פי נושא האהוב על ילדכם כגון ספורט, דמויות, ציורי אווירה של ים, פרחים, יער ועוד..

נחמד לא פחות זה למסגר ציורים שציורו על ידי הילדים, במסגרות צבעוניות לתלות אותם בחדר במקום נמוך המאפשר גישה לילד לצפות ולתגאות בציוריו. ניתן גם למצוא בחדר קיר אחד השמור לתמונת משפחתיות מחופשות או תמונות של הילד מאירועים שונים. שתי אופציות אלו מוסיפות לחדר נופך אישי.


בהתאם לגיל של הילד או הילדה, רצוי לשקול להוסיף פסלים של דמויות מצוירות או גיבורי על האהובות  הילדים. זה יכול להוסיף קצת הומור משונה ולעשות העיצוב הייחודי.

עציץ או פרח בחדר תורם להוספת הרכות בכל אחד מחדרי הבית ולתרום ביצירת אוויר צח ורענן בחדר. צריך רק לבדוק שלא מדובר בצמחים רעילים וכי הילדים עבור את הגיל בו הם חופרים בעציץ.

תאורה ואהילים – ניתן לרכוש מנורות בגוונים שונים המשרים אווירה המתאימה לגיל הילדים ומשרים תחושה נעימה ורגועה בחדר, את צבע הנורות רצוי לבחור בהתאם לנושא החדר. אם זאת ליד שולחן הכתיבה באזור הלמידה רצוי לדאוג לתאורה מאירה ולבנה כך שלא נפגע ביכולת הלמידה שלהם.

מצעים – רצוי להתאים את המצעים והוילונות לנושא הקישוט בחדר וצבעים שבחרנו לחדר. אם הנושא שלנו עשוי מצבעים רבים, נבחר דווקא מצעים בעלי גוון אחיד והפוך.

התקרה – התקרה גם מהווה מקום לקישור ויצירת אווירה, כך שגם במצב שהילדים שוכבים לישון תהה להם הזדמנות לצפות בתקרה וגלות שם את הכוכבים. לצרוך זה ישנן מדבקות קיר זוהרות במבחר דגמים, חשוב למקם אותם מעל לאיזור המיטה כך שניתן לראות אותם במצב שכיבה.

נופל חינוכי – חשבו שחדרי ילדים נדאג לכוננית או מדפים  לאחסון ספרים ומשחקי קופסא חינוכיים הנגישים לילדים כך שיוכלו לגשת אליהם באופן עצמאי – לשחק או לקרוא בהנאה!

קישור ואבזור חדרי ילדים היא דרך מצויינת לספק להם מקום נחמד ונעים לשהות בו כך שהם יירצו לבלות בחדרם זמן רב!


בכבוד רב, מיקי בן פורת רהיטי גבעת ברנר http://www.gbr.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב