דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם ניתן להרשיע על סמך מסדר זיהוי? 

מאת    [ 07/07/2010 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 2558 פעמים ]

ניתן לזהות אדם כמבצע עבירה באמצעות מסדר זיהוי. לענין הוכחת זהות מבצע העבירה, ניתן להבחין בין עד (המזהה) המכיר את החשוד בביצוע העבירה הכרות קודמת ללא קשר לנשוא האירוע הנחקר, או הכרות הנובעת מהמגע בינהם בשל האירוע הנחקר.

 קיימים מספר סוגים של מסדרי זיהוי שתכליתם היא אחת: לאתר את מבצע העבירה באמצעות אדם הטוען כי ביכולתו לזהות את מבצע העבירה.

מסדר זיהוי פורמאלי- במסדר זה ניצבים לפחות 8 אנשים בעלי חזות דומה מול העד והוא מתבקש לעבור על פניהם ,להצביע על מבצע העבירה ולהניח את ידו על כתפו של המזוהה. נגיעה היא חיונית למניעת טעות בקרב המשתתפים במסדר הזיהוי.

מסדר זיהוי זה הוא האמין ביותר מבין מסדרי הזיהוי הקיימים ברשות המשטרה. לעיתים, לא ניתן לקיים מסדר זיהוי פורמאלי מפני שהעד אחוז אימה ומסרב לקחת חלק במסדר הזיהוי. לעיתים, אין יכולת לאתר ניצבים בעלי דמיון חזותי דבר אשר יכול להוביל להבלטת החשוד על פני שאר הניצבים במסדר ועלול לפסול את המסדר.

 יש לציין, כי לא ניתן לקיים מסדר זיהוי פורמאלי ללא הסכמת החשוד בביצוע העבירה וגם אחרי שנתן את הסכמתו לכך, עומדת לו הזכות לבחור את מקום עמידתו בין שורת הניצבים.

לאחר שהחשוד נתן את הסכמתו להשתתפות במסדר זיהוי פורמאלי, עומדת לו הזכות כי עורך דין מטעמו יהיה נוכח במסדר כמשקיף או לחילופין, קרוב משפחתו של החשוד.

למסדר זיהוי פורמאלי קיימים עשרות כללים המבטיחים מסדר תקין אשר יובילו לתוצאה עליה ניתן לסמוך. זיהוי במסדר זיהוי פורמאלי שנערך כהלכה ונשמרו בו כל הכללים, עשוי להביא להרשעתו של המזוהה במסדר.

מסדר זיהוי בתמונות- כאשר החשוד מסרב להשתתף במסדר זיהוי פורמאלי או כאשר החשוד אינו נמצא אך תמונתו מצויה בידי החוקרים, ניתן לערוך מסדר זיהוי בתמונות.

קיימים כללים לעריכת מסדר בתמונות ופגיעה בכללים אלו מפחיתה מערכו הראייתי של המסדר.

מסדר זיהוי מאולתר- מסדר זה דומה למסדר זיהוי פורמאלי תוך כדי ניצול הימצאותו המכוונת של החשוד בין אנשים אחרים הדומים לו.

החשוד אינו יודע כלל על עריכת המסדר, ניתן לערוך מסדר מאולתר בחדר אוכל, במרפאה, בחצר טיולים של בית הסוהר וכיו"ב. החשוד מתפקד כרגיל באותה המסגרת והמזהה מובא לנקודת תצפית נסתרת כאשר ממנה הוא יכול להבחין במקבץ אנשים.

במידה והוא מזהה מי מהם כחשוד, הוא מצביע עליו מרחוק תוך כדי תיאור בגדיו באותה עת. גם במסדר זיהוי מאולתר, ישנם כללים עליהם חובה לשמור אחרת מעמדו הראייתי עלול להיפגע ואף להתבטל.

מסדר זיהוי אקראי- במהלך מסדר זה, נוצר מפגש אקראי, ספונטאני, בין החשוד למזהה וזאת ללא כל הכנה מוקדמת. אפשר והמקריות היתה מכוונת במובן זה שהעד המזהה יופנה ביודעין למקום בו נמצא החשוד.

משקלו של מסדר זה כראיה נתון לשיקול דעתו של בית המשפט בפניו מובאת הראיה.

חשוב לדעת ! ברוב המקרים, כאשר המשטרה מבקשת לקיים מסדר זיהוי, היא נמצאת בבעיה בפענוח המקרה אותו היא חוקרת.

משרד עורכי הדין חן-הראל עוסק בתחום הפלילי-צבאי, וכן בתחומי המשפחה והמקרקעין, ונותן שירות בכל רחבי הארץ.עו"ד חן שירת במשטרת ישראל שנים רבות, בין היתר בתור ראש משרד תביעות וראש משרד חקירות, ועם פרישתו הפך לעו"ד אשר מייצג חשודים ונאשמים בעבירות סמים, המתה, נשק, מין, מרמה והונאה, רכוש ואלימות. עו"ד חן מייצג אסירים בפני ועדות שליש, נותן ליווי בחקירות משטרתיות וכן מטפל בייצוג חיילים בבתי הדין הצבאיים.עו"ד הראל מורן עוסקת במתן ייעוץ משפטי ובטיפול בתיקי משפחה - תביעות נישואין, גירושים, מזונות אישה, מזונות ילדים ומדור, משמורת, תביעות אבהות, אלימות במשפחה, ידועים בציבור, הסכמי גירושין, הסכמי ממון, הסכמי הורות משותפת, הליכי אימוץ, אפוטרופסות, צוואות וירושות. עו"ד הראל הינה מומחית בענייני משפחה ומגשרת. מאז הסמכתה ניהלה תיקים רבים הקשורים לענייני משפחה על כל הבטיהם. לעו"ד הראל נסיון רב בהופעות בבתי משפט לענייני משפחה ובניהול תיקי משפחה והיא עברה השתלמויות רבות בתחום דיני משפחה. כמו כן מטפלת עו"ד הראל בליווי פרויקטים של בניה, עריכת חוזים לרכישה או למכירה מקרקעין או נדל"ן (בתים, דירות, חנויות) יד ראשונה או מקבלן לרבות רכישת נכסים בהליכי כינוס נכסים. עו"ד הראל עוסקת ברישומי פרצלציה ורישום בתים משותפים והעברת זכויות במקרקעין בכל רחבי הארץ וכן בענייני תכנון ובניה.
עו"ד הראל כיהנה כיועצת משפטית בתחום דיני משפחה, בעמותה הישראלית לסיוע משפטי (ע"ר), אשר מעניקה סיוע משפטי למעוטי-יכולת וכמייצגת מחוז חיפה מול המפקח לענייני מקרקעין מטעם האגודה לתרבות הדיור והינה מרצה למשפט ולזכויות אדם וחברה בתכנית "שכר מצווה" של לשכת עורכי הדין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב