דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זכויות חיילים ומשפט צבאי 

מאת    [ 07/07/2010 ]

מילים במאמר: 258   [ נצפה 3869 פעמים ]

לצבא הגנה לישראל מערכת שפיטה נפרדת ועל מנת לפעול במערכת זו נדרשת הסמכה כעורך דין צבאי. בית הדין הצבאי מוסמך לשפוט חיילים בסדיר בקבע או במילואים, ולעיתים אפילו אזרחים עובדי הצבא שיכולים להיות מיוצגים על ידי עורך דין צבאי.  

זכויותיך כחייל עצור ברורות – זכות השתיקה קיימת לך וראוי כי תשתמש בה בתבונה.בכל חקירה בה אתה נחקר כחשוד, חייבים להזהיר אותך כי עומדת לך זכות השתיקה על שאלות שתשובה עליהן עלולה להפלילך.מניסוח האזהרה אתה אמור להבין מהו נושא החקירה.  

זכור! אם החלטת לדבר, צמצם את המידע שאתה מנדב לעמיתיך החיילים החוקרים.זכות נוספת היא, שיחת טלפון לה אתה זכאי כדי להודיע למי ממקורביך / חבריך כי אתה נתון במעצר והיכן.  

גולת הכותרת של זכויותיך היא זכות ההיוועצות עם עורך דין.  זכור כי חבריך החיילים מהמשטרה הצבאית החוקרת חייבים להודיעך בראשית כל ההתחלות כי אתה זכאי להיוועצות עם עורך דין וחייבים לאפשר לך זאת. זכות זו הינה זכות בסיסית ואף אחד לא יכול ליטול אותה ממך.

 אם החלטת מסיבה כלשהי לוותר על זכות ההיוועצות תידרש לחתום על ויתור, אל תזדרז לחתום על ויתור שכן אתה יכול לגרום לעצמך נזק בלתי הפיך.כמובן שההמלצה היא לא לחתום הואיל ויכול כי חתימה זאת תימנע ממך היוועצות בחקירות מתמשכות.  

זכות ההיוועצות אינה קיימת במשפט משמעתי ולך כחייל אין זכות להיות מיוצג על ידי עורך דין או אדם אחר במהלך הדיון המשמעתי.  

עבירות רבות בצבא נושאות רישום פלילי ובין היתר עבירת היעדרות מן השירות ללא היתר (עריקות) אך ישנה דרך בה ניתן להימנע מהרישום הפלילי באמצעות פניה לגורמים המוסמכים וזאת כאשר הנסיבות מצדיקות זאת.

(למען הסר ספק, המאמר נכתב בלשון זכר אך ההתייחסות בו היא לכלל החיילים והחיילות)

משרד עורכי הדין חן-הראל עוסק בתחום הפלילי-צבאי, וכן בתחומי המשפחה והמקרקעין, ונותן שירות בכל רחבי הארץ.עו"ד חן שירת במשטרת ישראל שנים רבות, בין היתר בתור ראש משרד תביעות וראש משרד חקירות, ועם פרישתו הפך לעו"ד אשר מייצג חשודים ונאשמים בעבירות סמים, המתה, נשק, מין, מרמה והונאה, רכוש ואלימות. עו"ד חן מייצג אסירים בפני ועדות שליש, נותן ליווי בחקירות משטרתיות וכן מטפל בייצוג חיילים בבתי הדין הצבאיים.עו"ד הראל עוסקת במתן ייעוץ משפטי ובטיפול בתיקי משפחה - תביעות נישואין, גירושים, מזונות אישה, מזונות ילדים ומדור, משמורת, תביעות אבהות, אלימות במשפחה, ידועים בציבור, הסכמי גירושין, הסכמי ממון, הסכמי הורות משותפת, הליכי אימוץ, אפוטרופסות, צוואות וירושות. עו"ד הראל הינה מומחית בענייני משפחה ומגשרת. מאז הסמכתה ניהלה תיקים רבים הקשורים לענייני משפחה על כל הבטיהם. לעו"ד הראל נסיון רב בהופעות בבתי משפט לענייני משפחה ובניהול תיקי משפחה והיא עברה השתלמויות רבות בתחום דיני משפחה. כמו כן מטפלת עו"ד הראל בליווי פרויקטים של בניה, עריכת חוזים לרכישה או למכירה מקרקעין או נדל"ן (בתים, דירות, חנויות) יד ראשונה או מקבלן לרבות רכישת נכסים בהליכי כינוס נכסים. עו"ד הראל עוסקת ברישומי פרצלציה ורישום בתים משותפים והעברת זכויות במקרקעין בכל רחבי הארץ וכן בענייני תכנון ובניה.
עו"ד הראל כיהנה כיועצת משפטית בתחום דיני משפחה, בעמותה הישראלית לסיוע משפטי (ע"ר), אשר מעניקה סיוע משפטי למעוטי-יכולת וכמייצגת מחוז חיפה מול המפקח לענייני מקרקעין מטעם האגודה לתרבות הדיור והינה מרצה למשפט ולזכויות אדם וחברה בתכנית "שכר מצווה" של לשכת עורכי הדין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב