דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיצוח נוסחאות המצאה (המצאות וחדשנות) 

מאת    [ 23/03/2007 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 5167 פעמים ]

כדי להמציא "דברים שיעבדו" ושיצליחו כל הדרוש הינו כושר ניתוח עמוק מספיק וזמן. כאשר כושר הניתוח מאפשר אכן הצצה ראויה אל תוך מלוא תמונת זירות המוצרים השונות ומאפשר הצלבה נכונה של ידע ראייתי והמצאתי, התהליך הבא המתבקש הינו ארגון מלוא ההתרשמות בשרטוטים דימיוניים: דגמים,או בלשון אחרת מודלים.

פיצוח נוסחאות המצאה על ידי מבט נכון על מלוא שווקי המוצרים

התוודעות לעקרונות המבט הנכון המיטבי על מוצרים (כאובייקטים) מוליד כושר ניתוח המתפתח בהתמדה וה"מארגן" את הניתוח לכדי המחשה גרפית - רציונאלית מנתחת.ישנן שיטות רבות לכך אולם הן מסווגות וסודיות.

כעיקרון,ראיה רחבה ו"מגובה" תצפיתי שהינו מספיק והמסוגל לשלב בחוכמה מבט פיקח על הדברים הנכונים הינו הצעד הנכון לחשיפת ולפיצוח וודאי של נוסחאות ההמאה של דורות המוצרים הבאים.

הדבר אמור,הן לגבי המצאת ופיתוח שירותים במוצרים קיימים ובשיכלולם (חדשנות) והן לגבי המצאת מוצרים חדשים קומפלט (ובכל תחום: מוצרי צריכה קטנים,אתרי אינטרנט חדשניים,תוכניות טלויזיה).  

פיצוח נוסחאות המצאה על ידי יצירת דגמי ניתוח (שימוש מודלים)

במקביל,הידע האישי,המצוי בתוך תשומת לב הממציא- המנתח - המחדש מצטמק (ככל שפרק זמן הניתוח מתקדם על ציר הזמן) ומתגבש בפירוש לנוסחאות הבנה. נוסחאות אלו לאחר אימוני חשיבה רבים עשויות לפצח בקלילות מדהימה גישות ודרכי התייחסות שכהרף עין יזרימו הבנה של תהליכי פשוטים הנדרשים כדי להמציא מוצרים חדשניים מקוריים בלתי צפויים (או צפויים שהיה נראה שהם ממש רק המתינו להמצאתם וללידה טיבעית שלהם מתוך התבוננות מיטבית).

המודלים מבצעים את התנועה ההנדסית של התמקמות מעל נקודות תצפית ספציפיות.

פיצוח נוסחאות המצאה על ידי הבנת עקרונות על (עקרונות חיצוניים לניתוח ובלתי תלויים בניתוח)

לרוב ההמצאות הגדולות וש"עובדות" ישנם מספר עקרונות יסוד.העקרונות הללו נראים בבירור על ידי שימוש במודלים ובדגמי ניתוח ייחודים המתהווים טיבעית לאחר אימונים רבים של הבטה במוצרים.אף ממציא לא יכול יהיה באמת ובתמים להפריד בין האמירה "זה הבזיק לי" לבין קיום הנוסחאות הללו באופן תת מודע או בלתי מורגש  מאחורי הקלעים של מחשבתו. כעיקרון,המצאה נובעת מהתהוות מודלים ודגמים.ברמה מסויימת מתקיים תהליך הבשלה והרעיון קורם עור וגידים ונולד מתוך ניסוחי מחשבה ,בזמן המתאים ויוצא אל שדה המציאות כהבזקת המצאה.זהו תהליך המתרחש בסופו בשניות בודדות (תהליך של הצטרפות דברים רבים שהיו מונחים ב"מחסן" הראש והתודעה).

הבנת צרכי המשתמש ו"מתוכם" ליצור את נוסחאות ההמצאה כ"סובבות" חיצונית את דגימת המשכי ה"אובייקטים" 

ההמצאה (בכל תחום) עשויה להימשך ארכיטקונית מתוך הבנת הצורך של המשתמש (בתחומי המוצרים השונים).ממציא טוב בקלות ובזריזות עשוי למצוא פיתרון צורני המתהווה על זיהוי הצורך שכעת אין לו פיתרון. (זיהוי הצרכים לכשלעצמו הינו סוד מיסחרי מבחינת השיטה לבצע זאת). צרכי המשמש,למרבה הפלא,ברוב המקרים נראים יותר טוב למתבונן מן הצד (אשר מביט בהתנהגות הצרכן והיודע בדיוק על מה להסתכל ).הבנה זו של צרכים עשויה לחסוך ממון רב שבד,כ מושקע במחקרי שוק. ממציא שהינו בקיא מספיק בנוסחאות "יודע" באופן טיבעי לעקוף את הצורך במחקרי התנהגות ובירור צרכי הלקוחות. נוסחאות פיצוח ההמצאה - ככל שיהיו מתוחכמות יותר יובילו בביטחה את הפיתוח של הרעונות הראשוניים אל הולדת מוצרים ברי קיימא סופיים ו"מנצחים".

ראו אודותיי בלחיצה על שמי בראש המאמר.

http://www.arikshani.fav.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב