דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ואהבת לרעך כמוך בכנס ארגוני ההתנדבות 

מאת    [ 23/03/2007 ]

מילים במאמר: 566   [ נצפה 5524 פעמים ]


כנס של ארגון נדב - המרכז הישראלי להכשרה וניהול התנדבות נוער וצעירים, בשבוע ההתנדבות 2007, בהשתתפות חבר הכנסת זבולון אורלב נערך אתמול, יום חמישי 22.03.07 במלון דן פנורמה תל אביב. את הכנס הינחה העיתונאי נפתלי בן סימון. הוא פתח אותו בקוריוז משעשע, בסיימו שיחה טלפונית. הוא סיפר שהשיחה שסיים כדי לפתוח את הכנס היתה מהמנהלים בהסתדרות ששאלו אותו אם השביתה הסתיימה. הוא ענה בחיוב והם בקשו להמשיך בראיונות עם התקשורת למרות זאת, כי כבר התרגלו לכך. הוא סיים בהשיבו שישקול זאת.

חבר הכנסת זבולון אורלב, יו"ר השדולה למען המגזר השלישי בכנסת, הנואם המרכזי בכנס, ציין שרצה לבנות אמנה על הקשר בין המגזר הראשון: הממשלה, לבין המגזר השני: העסקים והמגזר השלישי: ההתנדבות, אך לא הצליח בכך. "המדינה עדיין, לא רק שלא הסדירה את הענינים עם המגזר השלישי, אלא גם מפריעה לו. יש כמה חוקים שמגבילים את המגזר השלישי, למשל אי יכולתו לקזז מע"מ. עמותות משלמות מס מעסיקים ועסקים פטורים. אוצר המדינה מרוויח כסף מהמגזר השלישי וזה מצב אבסורדי", אמר אורלב. הוא מניח הצעת חוק שתפטור את המגזר השלישי ממס מעסיקים, נושא קיזוז מע"מ ונושאים אחרים, אבל הוא מציע לא לתלות תקוות רבות, כי תהליך החקיקה קשה וצריך לפחות חמישים חברי כנסת שיתמכו בהצעת החוק כדי שתעבור. זו בעיה, כי היום לאופוזיציה פחות מחמישים חברי כנסת. אורלב ברך את ארגון נדב על פועלו ואמר שהתנדבות היא תורה שצריך ללמוד אותה. המגזר צריך הכשרה מקצועית. ככל שמכשירים כמות גדולה יותר של מתנדבים, כך גדל הסיכוי של פעולה טובה יותר. חבר הכנסת מוכן תמיד לעזור להתנדבות.

בהמשך בפאנל, הרב יובל שרלו השיב למנחה בן סימון שלכל דבר שאנו עושים יש צל. התנדבות זה דבר מצוין עם צל ענק של המדינה, של אי העשייה שלה. לעסקים יש אידיאולוגיה של כסף ולא של צדק. בנק נותן כסף ובזה נגמרת ההתנדבות שלו. הדתיים כחברת מיעוט מתנדבים יותר. ענין של האפוס הדתי: בדת יש בורא עולם, יש צדקה, יש חסד, משפחתיות, צדק. ארגוני החסד הגדולים ביותר כמו עזר מציון, יד שרה באים מהאפוס הדתי. ארגוני הצדק באים מתפישת עולם חילונית.

העיתונאי קובי אריאלי, בתשובה לשאלת בן סימון: מה קרה לנו בנושא ואהבת לרעך כמוך, השיב שהמצב שלנו בנושא זה טוב מכפי שהוא נראה. אימרת חז"ל: מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך. החשוב הוא ההמשך של האימרה: ואידך זיל גמור. חשובה העשייה. בן סימון שאל אם במדיה יש הרחבת ההתנדבות ואריאלי ענה בחיוב, באומרו שהמדיה היא לא דבר כל כך רציני. אין לה קו, אין לה אג'נדה, אין תאום בין הכתבה הכתובה למשודרת. התקשורת כולה היא מפעל שמספר סיפורים. צריך להביא סיפור, סקופ, לפוצץ סיפור. הדרך של העמותות צריכה להיות לקחת חומר ולהפוך אותו לסיפור. לכל עמותה יש סיפור - כך נכנסים לעיתון. צריך לדעת להשתמש בזה, שהסיפור יהיה מענין. ההשקעה הכספית באיש יחסי צבור משתלמת. אם לא יהיה מענין התקשורת לא תכתוב על זה. נציג עמותת אשנב - אנשים למען שימוש נבון באינטרנט, מהקהל, אמר בהקשר זה שיותר מאשר העגל רוצה לינוק, הפרה רוצה להיניק. העגל: ההתנדבות, צריכים לדעת שהתקשורת: הפרה, רוצה להיניק. לתת לתקשורת אייטם מענין שיכתבו, כתיבת אייטם שהקוראים יאהבו.

ד"ר אפרים דוידי, מנהל אקדמי במכללה החברתית-כלכלית, השיב לשאלת מנחה הפאנל על התנדבות ואמר שיש להם מכללה התנדבותית, בה המרצים מתנדבים. מבקשים(כוונתו לשלטון) מהאנשים להתנדב כשמהצד השני הם עושים לביתם. למרות זאת המתנדב צריך להתיצב, להיות סוכן של שינוי חברתי. עוד אמר שהשלטון משתמש בנו כאקמול כדי לכסות על הפערים החברתיים שהם יצרו, על אי היכולת שלהם והרצון לעשות. הרב שרלו סיכם בהקשר זה שההתנדבות צריכה לעבור מצדקה וחסד לפאזה של מעצימים וסוכני שינוי, והכוונה לא לשחרר את המדינה מאחריותה.
בני ישראלי, M.B.A, מנהל שיווק, הרצאות, סדנאות, אימון אנשי מכירות, ספרי: "איך להצליח בחיים", "ארוטיקה סקס וסיפור" ומנהל אתר האינטרנט:
http://www.loveyoursuccess.net



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב