דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הימנעות מאוכל לשעות רבות וכיצד זה משפיע עלינו 

מאת    [ 07/07/2010 ]

מילים במאמר: 460   [ נצפה 2325 פעמים ]

המדע היום מאמת את מה שהסינים ותרבויות אחרות חשבו זה מכבר: לתזונה השפעה גדולה על הבריאות, מצב הרוח, יכולת למידה וריכוז והשגת הישגים שונים בחיים. עם זאת, לא צריך לשנות את אורח החיים באופן קיצוני. מספיק להיות מודעים לזמני אורחות, הכללת יסודות המזון ועקרונות בסיסיים נוספים, כדי להגיע להישגים יפים.
בשנים האחרונות ישנם וויכוחים העוסקים בקצב צריכת הארוחות במהלך היום. החוקרים מעוננים לבדוק כמה פעמים עלינו להיפגש עם מזון במהלך היום ובאיזה תזמון. דילוג על ארוחות פירושו שגופנו יאחסן את הארוחות הבאות כשומן. הבעיות מתחילות כאשר אנו מגדילים את כמות הדלק שאנו מכניסים לגופנו, הוספת דלק על אש שכבר כמעט כבתה, קרוב לודאי שלא תבער ודלק שלא נשרף נוטה להפוך לשומן.דילוג על ארוחות במהלך היום והתרכזות בארוחה אחת גדולה בערב, יוצרת שינויים בחילוף החומרים והדילוג על שתי ארוחות גורמות להעלאת רמת הגלוקוז בדם ומהירות התגובה לאינסולין מואטת.
ישנם חוקרים שסוברים שתוצאות כאלה עלולות להביא להתפתחות מחלת הסוכרת והשלמת הקלוריות בארוחה אחת גדולה כרוכה בתוצאות שליליות מבחינת חילוף החומרים בגוף.דילוג על ארוחה יוצר מרווח גדול בין הארוחות ומצב של ריקון משאבי האנרגיה במחסני הגוף. הגוף מתגונן מפני סכנת רעב, המטבוליזם יורד, תחושת הרעב פוחתת אך יחד אתו קטן גם קצב ירידת המשקל.
ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר שבאמצעותה הגוף מקבל אינדיקציה לקביעת רמת המטבוליזם לאורך כל היום.חילוף חומרים הבסיסי ה BMR  היא ההוצאה הקלורית הדרושה לפעולות בסיסיות כדי לחיות כגון: נשימה, שמירה על חום גוף קבוע, פעילות הלב, פעילות מחזור הדם, טונוס שרירים ועוד.כ-75 אחוז מהקלוריות שאנו שורפים מקורן בחילוף החומרים הבסיסי.
בניית סדר יום מבחינת קביעת ארוחות חשובה מאוד, עלינו לאכול ארוחות קטנות ומזומנות, 5-6 ארוחות קטנות לאורך היום המונעות מצבי רעב, היפוגליקמיה ושומרות על מטבוליזם גבוה. דילוג על ארוחות במשך היום וריכוז האכילה לארוחה אחת כבדה יוצרת עומס רב על מערכת העיכול, הדבר מתבטא בעיכול חלקי ולא יעיל, גזים ונפיחות בבטן ועודפי הפחמימות והחלבונים נאגרים במחסני השומן.
אין ספק שללא מזון לא נוכל לשרוד, המזון הוא מרכיב חשוב להתפתחות האדם ואספקת האנרגיה היומיומית עם זאת לא מספיק לקבל תזונה משביעה אלא צריך לנקוט גם בתזונה נכונה. למזון יש השפעה על חולי ובריאות, מצבי רוח, עמידות בפני מחלות, יכולת למידה, ריכוז ויכולת השגת הישגים שונים בחיים. צריכת המזון היא לא רק לשם הרגשה טובה, הסתגלות למזון בריא חשובה לאורח זמן ולכן צריך להכיר יותר את המרכיבים שהמזון מכיל.
אם אנו נמנעים מאכילה מ8 בבוקר עד 8 בערב בוודאי שנחוש ברעב גדול, באותו האופן חש הגוף שלנו כשאנו נמנעים מלאכול מ8 בערב עד 8 בבוקר ולכן יש לתדלק את המנוע. לאחר צום ארוך אין מספיק סוכרים בדם והמוח לא מתפקד כנדרש, צריך לזכור שמתן סוכר פשוט מספק למוח את צרכיו המיידיים אך כעבור זמן מסוים רמת הסוכר בדם ובמוח יורדות לכן יש להקפיד על פחמימות מורכבות בבוקר.
בניית תפריט יומי המחולק ל5-6 ארוחות מאיצה את שרפת השומן, מונעת רעב, ואין את הדחף לנשנש יתר על המידה.

 

המאמר נכתב על ידי מיכל גרשוביץ ואיילת נדיב, דיאטניות קליניות, מנהלות מקצועיות, מחלקת דיאטה, רשת סטודיו C.
לחומרים נוספים בנושא תזונה ופעילות גופנית http://www.studioc.co.il/



 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב