דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם דבקות בספורט הוא דבר מולד ? 

מאת    [ 07/07/2010 ]

מילים במאמר: 958   [ נצפה 2151 פעמים ]

דבקות בספורט איננה תכונה מולדת.לעולם לא מאוחר להתחיל בפעילות ספורטיבית מתונה ולהעלות בהדרגה את הכושר שלכן, גם אם לא התעמלתן כל חייכן, בצורה מסודרת. פעילות גופנית היא תהליך שנבנה, והיא מותאמת גיל ויכולות גופניות. כאשר היא נעשית בצורה מותאמת ומבוקרת ,היא מביאה תועלת מרובה, מבחינה פיזית ונפשית  ומסייעת לשיפור איכות ומשך החיים שלנו. אז איך נדע איזו פעילות גופנית הינה היעילה ביותר בשבילנו? היכולת של כל אחת מאתנו לבצע סוג מסוים של פעילות גופנית נגזרת מאופי הפעילות ומושפעת ממגוון גורמים פיזיולוגיים סביבתיים ומסתבר שגם גנטיים. מחקרים אחרונים מתחום הגנטיקה מנסים לסייע לנו לבחור בפעילות הגופנית המיטבית עבורנו ומצביעים על קשר אפשרי בין המערך הגנטי שלנו ליכולת הגופנית.ממצאים מהשנים האחרונות איתרו מספר גנים, העשויים להשפיע על היכולת הגופנית שלנו, אם כי עדיין לא ידועה במדויק מידת ההשפעה שלהם וקשה למפות ולמצב אותם ביחס לסביבה, לחברה ולהיבט הפסיכולוגי. ההנחה היא, שחקר הגנטיקה בעולם הספורט יאפשר לזהות אילו אנשים הם בעלי יכולות גופניות מוגברות בתחומים ספציפיים, וכתוצאה מכך יטו לאמץ אותם וכן, החשש מפגיעה או נזק כתוצאה מהתעסקות באותו ספורט תהיה נמוכה עבורם.ההשלכה של איתור הגנים האחראים על יכולתנו הגופנית הינה חשובה ביותר בזירה הרפואית, ועם התקדמות המחקר בתחום נוכל לגלות את הגורמים למחלות שונות, כגון ניוון שרירים ולהציע פתרון או אפילו אמצעי מניעה. התרומה הנוספת תועיל לבניית תוכנית אימונים, התפורה לצרכים וליכולות הפיזיולוגיות של כל אחת ואחת או לבחירת ענף הספורט שבהן תשתתפנה. התאמה מיטבית שכזו תאפשר לנו לדבוק יותר באותה פעילות גופנית בהיותה עונה על הצרכים המדויקים שלנו. ההוכחות המדעיות העכשוויות בתחום זה, מצביעות על קשר בין גנטיקה ליכולת גופנית והפוטנציאל המדעי הוא רב. יחד עם זאת, לדעת כולם, יש צורך בהעמקת המחקר וישנה עוד כברת דרך עד שנגיע לזיהוי מוחלט של הגנים הקשורים ליכולת הגופנית והשפעתם. עד אז אל לנו להזניח את הפעילות הגופנית ועלינו להשתדל להתאים אותה ליכולות המוחשיות שלנו, להעדפות הפיזיולוגיות והנפשיות שלנו. בבואנו לבחור את הפעילות הגופנית בה נעסוק, חשוב לדעת כי כושר גופני מורכב מרכיבים שונים, אשר מביאים לשיפור בתפקודי הגוף שלנו ואשר כולם ביחד יכולים לגרום לנו להפוך לנשים פעילות וחיוניות יותר. כושר גופני הנו מכלול הקשור בתזונה בריאה, הימנעות ממשקל יתר ופעילות תכופה של מספר פעמים בשבוע שמבוצעת באופן סדיר. עלינו לבדוק את אורח חיינו ולראות כיצד והיכן לבצע את השינוי ומתי לנסות לבצע מאמץ מוגבר יותר, ברמה הגופנית, בהדרגה, על מנת להשיג את השיפור בכושר הגופני. כושר גופני הוא לא מונח ערטילאי קשה להשגה נהפוך הוא הרבה יותר בהישג ידנו ממה שנראה לנו. יש באפשרותנו להפוך לנשים עם כושר גופני ואיכות חיים טובה על ידי שינויים קטנים בחיי היומיום ברמת התזונה והפעילות הגופנית.לפני כל פעילות שאנו רוצות להירתם אליה לאורך זמן עלינו לעשות חושבים עם עצמנו ולהחליט איזה מטרות אנו רוצות להשיג. הבחירה צריכה להיות בפעילות שכיף לנו לבצע וזה מה שיאפשר לנו להתמיד בה לאורך זמן.גלית פרי, מנהלת המחלקה המקצועית בתחום החיטוב והכושר ברשת סטודיו C, מסבירה כי: "חשוב להתחיל ולהתמיד בפעילות גופנית כבר בגיל הצעיר ולהפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו. אך היות וגופינו בנוי לתנועה ניתן להתחיל ולהתעמל בכל שלב בחיינו, רק חשוב שהפעילות תהיה מותאמת לגיל, למטרות ולמגבלות הפיזיות של המתאמן".

שלושה גורמים עיקריים יעזרו לנו לדבוק בהתעמלות כאורח חיים בריא :
• בחירה בפעילות שתמשוך אותנו ותגרום לנו להנאה מנטאלית או ו/או פיזית. הפן המנטאלי מתייחס להנאה מהסיפוק שבהצלחה בביצוע התרגילים ותחושת השיפור וההתקדמות עם הזמן. הפן הפיזיולוגי מכוון לפעילות אירובית אינטנסיבית יותר, הגורמת לשחרור אנדורפינים בגוף. אלה מביאים לתחושת ה- היי .זו תחושה ממכרת דיה בכדי לעזור בהתמדה.
• לעיתים פעילות ספורטיבית מהווה מסגרת חברתית תומכת. הדבר שכיח  מאוד באוכלוסייה המבוגרת יותר, שאינה נמצאת כבר במעגל העבודה, וזו לה מסגרת חלופית תומכת.
• הבנה והפנמה של תרומת הפעילות הגופנית  לניהול אורח חיים בריא וחיוני. עם הזמן, האישה מבינה שמרכיבי הכושר הגופני השונים משפרים את תפקודי הגוף שלה  ויכולים לגרום לה להפוך לאישה פעילה ,נמרצת וחזקה יותר.

מחקרים מראים שלא חייבים לשרוף שעתיים בספינינג בחדר כושר וניתן להסתפק גם בפעילות גופנית מתונה על בסיס יומיומי במשך 45 דקות לפחות. ככל שנהיה פעילות יותר בחיי היומיום שלנו כך יהיו לנו יותר אנרגיות שנרצה להשקיען בפעילות גופנית וכך גם נשרוף יותר אנרגיות.כל אישה הייתה רוצה שגופה ייראה חטוב ומוצק. המטרה הזו חשובה לנשים רבות, אבל חשובה עוד יותר הדרך. הדרך להשגת הגוף החטוב מלווה בניהול אורח חיים בריא, התמדה וחשוב מכל הקשבה לגוף ולצרכיו הייחודים. בכך בעצם טמונה הצלחתה של רשת סטודיו C, המספקת ללקוחותיה שיטה ייחודית ומותאמת, המתמקדת בחיזוק השרירים ובחיטובם ומסייעת לשמירה על בריאות הגוף, בעזרת צוות מדריכות מיומן ומקצועי.

עקרונות השיטה של סטודיו C מסייעים לאישה להיות מודעת לגופה. את התרגילים מבצעים מתוך הבנה ולא מתוך חיקוי המדריכה, כדי שמצד אחד הביצוע יהיה מדויק ונכון ומצד שני לייעל את הפעילות  ולמנוע נזקים. ההקשבה לגוף מאפשרת לכל מתעמלת לעבוד בהתאם ליכולותיה או למגבלותיה, ועם זאת מאפשרת לה להתמודד, לשפר ולקדם את יכולתה האישית ואת רמת הביצוע שלה.מטרת התרגילים בסטודיו C היא לשפר את הסיבולת השרירית ובכך לאפשר עבודה ביעילות לאורך זמן ובהתנגדות נמוכה. לשם כך, נעזרת השיטה במגוון אביזרים, שמעלים את דרגת הקושי בשיעור, שכן ידוע שאימון בהתנגדות יעיל בהעלאת צפיפות העצם בגיל צעיר ובחיזוקה בגיל מבוגר יותר. האימון לסיבולת שרירית מחזק את השרירים ומשפר את הטונוס השרירי, מבלי לנפח את השרירים, שכן העבודה המאוזנת על כל קבוצות השרירים תוך כדי שילוב ואיזון בין תרגילי החיזוק ודגש על תנועתיות מפרקים, תרגילי גמישות והארכה, עבודה על יציבות גופנית שיפור הקואורדינציה ושיווי המשקל - כל אלה מובילים ישירות למראה של שרירים ארוכים ולא מנופחים.הגוף מתעצב על ידי כיווץ והידוק של שרירים רפויים וכך ההיקפים מצטמצמים. העבודה בשילוב של ניעות קטנות וממוקדות מאפשרת לכיווץ להגיע לשכבות העמוקות ביותר בשריר ולחזק קבוצות שרירים "בעייתיים" יותר בגופה של האישה, כמו אזור הבטן, הישבן והירכיים. עבודה ממוקדת וייחודית בכל אותם אזורים בעייתיים משפיעה ישירות על כוח השרירים ומכאן על המראה החיצוני של הגוף,על יציבתה של האישה ועל הרגשה טובה וחיוניות.

סיכומו של דבר, על מנת להתמיד בפעילות גופנית יש להתאים אותה ליכולות הגופניות שלנו, לבצע אותה באופן מבוקר ומושכל, לבחור בפעילות מהנה, אשר תשתלב בסדר היום ואשר תניב תוצאות בהתאם למטרות שהוגדרו.

 

לחומרים נוספים בנושא תזונה ופעילות גופנית http://www.studioc.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב