דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אוכל בצבעים והשפעתם על הבחירות שלנו 

מאת    [ 07/07/2010 ]

מילים במאמר: 834   [ נצפה 2363 פעמים ]

לצבעים השפעה רבה על החיים ועל הטבע, ההשפעה של הצבע גדולה מכפי שאי פעם העלתם על דעתכם. הצבע ממלא תפקיד חשוב בעולם החי, מהדר את נוצותיהם של המחזרים, מצניע את הזקוקים להסוואה, בעולם הצומח הוא מושך בגוונים מסוימים ודוחה בגוונים אחרים. בקרב בני האדם ממלא הצבע תפקיד חשוב. הצבע משקף את מצבנו הנפשי ואת מצב רוחנו, הוא יכול גם לשפרו במידת הצורך. לצבע משמעויות רבות, משמעות סמלית, משמעות מיסטית, והקשרים פסיכולוגיים. צבעים מסוימים יכולים לגרום לתגובות נפשיות חיוביות ולעשות בדיוק ההפך. צבע יכול לגרום לתגובות פיזיולוגיות של הגוף, צבע מסוים יכול להוריד את לחץ הדם ואחר יכול להעלות את הדופק. כל אדם נולד עם נטייה טבעית לצבעים מסוימים אך כשאנו גדלים אנו מאבדים חלק מתחושת הצבע האישית אבל עדיין נשארת בנו רגישות לאותם צבעים שנכונים לנו ואתם אנו חיים בהרמוניה.
בעקרון הצבעים מחולקים לצבעים חמים וקרים. הצבעים החמים אדומים, צהובים, כתומים, הם מעוררים , משדרים מתח, אקטיביות, עליזות וחום. הם משדרים פתיחות. לעומתם הצבעים הקרים ירוק, סגול מרגיעים, משרים אווירה של שלווה ונינוחות והם נקראים הצבעים המתרחקים.
הצבע הוא הדבר הראשון הבולט לעין שמבחינים בו. כל צבע שאנו רואים, לובשים או מכניסים לפה אומר עלינו משהו. במטבח או בחדר האוכל, טוב לשים אלמנטים כתומים כגון כתום שמעודד את מערכת העיכול לפעול, הצבע משפיע גם על בלוטות הטעם, אנחנו אוכלים דרך העיניים. אוכל דהוי או חסר צבע לא יעורר אצלנו תיאבון. לעומת זאת אוכל כתום ימריץ אותנו, מאכלים אדומים יעוררו אצלנו את החשק המיני וזו הסיבה שתעשיית המזון שמה דגש רב על צביעת המזון שלנו. יש קשר ברור בין צבעי המזונות בטבע לבין משמעותם וערכם התזונתי, הדבר עובד על כל החושים שלנו, מהטבע ומה שקורה מסביבנו למדנו כי שימוש בצבעים השונים יכול להגביר את צריכת המזון כיוון שידוע לכולנו כי העין אוכלת לפני הקיבה. מחקרים הוכיחו שכאשר האוכל מוצא חן בעיננו מערכת העיכול מתחילה להפריש יותר רוק ומפעילה את מיצי הקיבה. למעשה כל דבר שימצא חן בעיני העיניים יגיע אל הפה וכדי לשמור על המזון שיאכל ע"י אוכלוסיה רחבה משתמשים בצבעים מלאכותיים. כל פיגמנט קשור למרכיב כימי שונה בצומח, זה עובד על החושים שלנו, מזונות כחולים כמו: ענבים סגולים, אוכמניות, חצילים או סלק מרגיעים ונותנים תחושה של טיהור ושביעות רצון ואותם כדאי לאכול לפני השינה.
הצבעים החיים של פרות וירקות עשויים להיות הדרך של הטבע למשוך אותנו אליהם.
בירקות ובפרות יש עשרות מרכיבים פעילים בעלי חשיבות בריאותית חומרים אלה מכונים בשם הכללי פיטוכימיקלים חלקם הם פיגמנטים שנותנים לפרות לירקות ולצמחים  את צבעם.הפיטוכימיקלים משמשים כנוגדי חמצון ומונעים התפתחותם של מחלות.
הצבעים החיים של פרות וירקות עשויים להיות הדרך של הטבע למשוך אותנו אליהם כך שנקבל את היתרונות של החומרים המזינים העוצמתיים שהם מספקים לנו.הצבע הוא שפתו של היקום. גתה אמר על הצבע כצורה שבה הטבע מציג את עצמו לראווה. הצבעים בכללותם הם מזון לנשמה צבעיו של האדם קובעים דרגת התפתחותו, מחשבותיו ורגשותיו הם מהווים את האורה ההילה הייחודית שלו.
ארוחה צבעונית היא לא רק תאווה לעיניים אלא גם ברכה תזונתית לגוף ולנפש. הפרות והירקות טומנים בחובם ערך נוסף בהתאם לצבעיהם. צבע הוא דבר כל כך מובן מאליו שהוא קיים תמיד, אך בעיקר באביב אנו נפעמים מיופיו, לראות את שוקי הירקות והפרות "פורחים" ובעיקר באביב שנפלאות הטבע באים לידי ביטוי.
במסגרת תוכנית הדיאטה נשית מבית סטודיו C –  יש הקפדה על הכוונה לתזונה נכונה וצבעונית. במסגרת התוכנית – הדיאטנית מנחה את הלקוחה לצרוך מהמזונות שיוזכרו בהמשך.כמו כן,  הלקוחה מקבלת מתכונים המכילים מגוון רב של ירקות ומונחית אייך לבשלם ללא איבוד הערך התזונתי.
משפחת הירוקים- לפי הרפואה הסינית למשפחת הירוקים ולצבע הירוק מיוחסת אנרגיה פיזית ומנטלית ולכן הוא הכרחי לתפקוד תקין של הכבד בהנעת דם ואנרגיה לכל תא בגוף. הוא נוגד תהליכי ניוון ברקמות העין. למרות שהלוטאין הוא פיגמנט צהוב כתום הוא נמצא בירקות הירוקים ונבלע בצבע הירוק שמשליט הכלורופיל הוא מצוי ב: חסה, תרד, פטרוזיליה, ברוקולי, כרוב, רוקט וכדומה.
משפחת הכתומים-  המיוחסת לירקות כתומים כגון: דלעת, דלורית, גזר, בטטה מככבים הבטאקרוטן והאלפאקרוטן ולוטאין הדומיננטי גם בתירס, שעועית, פלפל צהוב ופלפל כתום.
משפחת האדומים- מיוחסת לירקות האדומים פיטוכימיקל ייחודי הליקופן שנמצא בעגבנייה ובאבטיח ותורם להגנה על המערכת הקרדיווסקולארי. ברפואה הסינית הצבע האדום מיוחס לאלמנט האש המשויך ללב. אנטוציאנינים חשובים במיוחד לעיכוב תהליכי הרס ברקמות המוח מצויים בתות שדה, צנון וצנונית.
משפחת הסגולים- שמבוססת על האנטיצונינים ומשויכת לירקות הסגולים נוגדי חמצון אשר מעכבים הליכי הזדקנות ומגינים על תאי המוח כגון: כרוב, בצל, ארטישוק, חסה, פלפל גזר ובזיליקום סגולים.
משפחת הלבנים- המשויכת לאלמנט המתכת המשויך לריאות. משפחת הבצלים בצל, שום כרישה,כרובית, קולורבי, לפת, ירקות שורש כגון: ארטישוק ירושלמי, מצטיינים בפעילות אנטימיקרובילית ואנטי דלקתית ומסייעים במניעת טרשת עורקים, הם מכילים בתוכם סיבים תזונתיים ייחודיים ואינולין שהוא בעל סגולה לאיזון הסוכר בדם.
אכילת פרות וירקות היא חשובה וחיונית נגד מחלות, הם מכילים לא רק מים וסוכרים אלא גם מגוון של חומרים נוגדי חמצון. כל אלה פועלים בסינרגיה שהתועלת שלהם ביחד עולה על כל כסום התועלות של כל אחד ואחד מהם בנפרד. החומרים המועילים בירקות ובפרות נועדו לספק לצמח הגנה ולהאריך את חייו, כשאנו אוכלים את הצמח אנו מכניסים לעצמנו את ההגנה הזו.
לסיכום- חייבים לאכול הרבה ירקות ופרות כי הם תורמים למניעת מחלות בזכות הפוליפנולים שבהם. חייבים לאכול מגוון של פרות וירקות על כל חלקיו של הפרי או הירק כי לכל חלק יש ערך משלו וכל המרבה הרי זה משובח!

 

 

המאמר נכתב על ידי מיכל גרשוביץ ואיילת נדיב, דיאטניות קליניות, מנהלות מקצועיות, מחלקת דיאטה, רשת סטודיו C.
לחומרים נוספים בנושא תזונה ופעילות גופנית http://www.studioc.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב