דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם נשים אוכלות מסיבות רגשיות ובעקבות שינויים הורמונליים יותר מגברים? 

מאת    [ 07/07/2010 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 1929 פעמים ]

רעב רגשי הוא המניע לאכילה רגשית ומכיוון שכל בני האדם הם יישות הוליסטית של גוף ונפש כולנו חווים רעב רגשי מפעם לפעם.
בעיות אכילה משפיעות בעיקר על נשים והתופעה רק הולכת ומתגברת ב-40 שנה האחרונות.
הלחצים על נשים להיות רזות הנם גלויים וסמויים כאחד. התקשורת והקולנוע מלמדים אותנו שרזה שווה ערך לטוב, ולהצלחה ושמן שווה ערך לרע ולכישלון. נשים נמדדות על פי מודלים בלתי ניתנים לחיקוי ולכן הן מסתובבות בתחושת כישלון תמידית. גוף האישה היה תמיד מוקד לשינויים חברתיים ומאז שהאישה יצאה מהבית והפכה לעצמאית מבחינה כלכלית ומינית והפסיקה להימדד כאשתו של.. או אימא של.. נוצר בלבול גדול.
אנו נמצאים בעידן של שינויים חוקיים חברתיים מהירים מאוד בעוד שהשינויים הרגשיים התפיסתיים הם תהליכים איטיים יותר.
ברמה התפקודית חיי האישה השתנו, אך יחלוף זמן רב יותר עד שתוכלנה התפיסות הפנימיות להשתנות באופן מהותי. הופעתה של האישה עדיין מהווה כרטיס כניסה בניגוד לגבר שיש לו היצע של כרטיסי כניסה כגון: סטטוס, עושר, אינטליגנציה, מראה, וכך מערכת השיפוט של הנשים לגבי הגברים היא שונה ולפי הפרמטרים שציינו הנשים רואות בגברים את העושר וההצלחה. ציבור האנשים שאין לו קשר להפרעות אכילה ישתומם לגלות עד כמה נשים מבוגרות עסוקות בנושא כמוכן ילדים וגם גברים יכולים ליפול קורבן להפרעה הזו. ישנה הערכה שבערך 10 אחוז מהסובלים מהפרעות אכילה הם גברים.ואחוז גבוה יותר סובל מהפרעות אכילה אם לוקחים בחשבון את האכילה הכפייתית. מספר הנשים הסובלות מהפרעות אכילה הוא גבוה ממספר הגברים כיוון שגברים אינם נתונים ללחץ כל כך מסיבי לרזות. גברים מתמודדים עם בעיותיהם על ידי התמכרות לעבודה או לאלכוהול. דפוסי אכילה בין אכלנים רגשיים שהם גברים לבין נשים הסובלות מאכילה רגשית גילו כי נשים אוכלות יותר כשהן עצובות או כועסות וכי הן נוטות לאכול יותר כשהן לבד.לעומת זאת גברים אוכלים יותר כשהם מרגישים בודדים.
נשים לעולם אינן מרוצות מאייך שהן נראות יהיו הנתונים הפיזיים אשר יהיו רוב הנשים אינן מרוצות מהמראה החזותי שלהם, ותמיד הן צריכות לגרום לשינוי בעצמן כיד הדמיון הטובה והיצירתיות הבלתי מסופקת. המושג אכילה מסיבות רגשיות הוא מעין מגיפה נשית או ליתר דיוק עדיף לקורא למגפה שיש בה אחווה וייחודיות נשית ולא מהקושי והמגבלה שהיא מייצרת.
נשים שסובלות מאכילה רגשית נוטות לאכול כתגובה לרעב רגשי ומכיוון שהחיים מלאים בתהפוכות רגשיות האכלניות הרגשיות אוכלות הרבה יותר מידי כלומר הרבה יותר מהצרכים הפיזיים של הגוף.שכיח ביותר לראות גברים זוללים יותר משגופם ורעבונם דורש ואף גברים במידות גדולות ממה שהם רוצים או ש"הנורמה" קובעת, אך בשונה מנשים אין השומן העודף הגורם לחוסר ביטחון או לשנאה.
הם אמנם לא מרגישים בנוח עם מידות גופם הגדולות אך הן לא מבטאות כישלון עצמי. מחקרים מעלים כי אחד מבין שמונה ישראלים סובל מאכילת יתר הגורמת לעודף משקל.בשל המבנה הביולוגי יש לגברים יותר שרירים מלנשים והם מסוגלים לרוב לרזות בקלות יתרה שכן תאי השריר שורפים יותר אנרגיה מתאי שומן. גברים הרבה פעמים פונים לאפיק הפעילות הגופנית מאשר לשינוי הרגלי האכילה, מבחינה חזותית גבר שרירי מקושר עם אידיאל גברי ולפיכך גברים משתדלים לעסוק יותר בפיתוח הגוף.גברים לעומת נשים זוכים לתוצאות מהר יותר וכך התגמול שלהם יותר גבוה.בטווח הארוך התוצאה היא גוף שרירי שנותן לו משמעות חיובית ברמת דימוי הגוף הגברי והדימוי החברתי.נשים נוטות יותר ל"אכילה רגשית" ואילו הגברים בוחרים בספורט שמפתח שרירים. ישנה אמרה שאומרת שהגברים הם ממאדים והנשים מנגה- גם בתהליכי ההשמנה.נשים בוחרות בסוגי ספורט "רכים" מתוך מוטיבציה להוריד במשקל, הן בוחרות בדרך כלל רשתות לחיטוב ולפיכך הן תלויות יותר בגורם חיצוני.אכילה מסיבות רגשיות אצל נשים נובעת בדרך כלל מתוך דיכאון וחרדה שקיימים בשכיחות גבוהה יותר מאשר אצל גברים, ובעקבות האכילה עולה רמת הסרטונין המשפיעה על מצב הרוח.

המאמר נכתב על ידי מיכל גרשוביץ ואיילת נדיב, דיאטניות קליניות, מנהלות מקצועיות, מחלקת דיאטה, רשת סטודיו C. לחומרים נוספים בנושא תזונה ופעילות גופנית http://www.studioc.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב