דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תעוקת חזה 

מאת    [ 22/03/2007 ]

מילים במאמר: 418   [ נצפה 10867 פעמים ]

הגדרה: תעוקת חזה - מצב שנגרם עקב חוסר אספקת דם אל שריר הלב ומתבטא בכאבים לוחצים בחזה. מאמץ גופני וסטרס נפשי מעלים את צריכת החמצן על ידי הלב ויכולים לשמש כטריגר להתקף של תעוקת חזה.

סימנים: סימנה העיקרי של תעוקת החזה - כאב בחזה בעל אופי לוחץ או שורף, שיכול להקרין לזרוע השמאלית, לכתף שמאל, ללסת התחתונה או לשכמות. הכאב עלול להופיע אחרי התרגשות חזקה, מאמץ גופני, ארוחה כבדה, חשיפה לאויר קר. משך הכאב הוא בין 1 ל-15 דקות. רבים מדווחים על תופעה דמויית צרבת, או על אי נוחות בבית החזה. גורמים הגורם העיקרי לתעוקת החזה היא טרשת עורקים - הווצרות של רובד טרשתי על הדופן הפנימית של כלי הדם הכליליים (עורקים שמספקים את הדם אל לב). הרובד הטרשתי מקטין את קוטרם של כלי הדם ובכך מפחית את כמות הדם שמגיעה ללב. כתוצאה מכך גם כמות החמצן המסופקת ללב יורדת. הרקמה הלבבית סובלת מאיסכמיה, שביטוייה העיקרי הוא הכאב. בתרשים EGC ניתן לראון שינויים - צניחת קטע ST במן ההתקף בלבד. אדם שלוקה בתוקת חזה ועושה בדיקת ECG בין ההתקפים סביר להניח שלא יהיו ממצאים מיוחדים מלבד שינויים קבועים. 

 גורימי סיכון: סיפור משפחתי , דיאטה עשירה בשומנים רווים ובפחמימות פשוטות, חוסר פעילות גופנית השמנה, עישון , רמה גבוהה של הומוציסטאין בדם מחלות נלוות (סכרת, יתר לחץ דם) דרכי התמודדות טיפול בתופעה זו דורש לעיתים קרובות שינוי של ממש באורח החיים ובסגנון של תזונה, פנאי ועבודה. מדובר בהפסקה מיידית של עישון, בבדיקת גורמי הלחץ בסביבה החיצונית והפחתה או סילוק אפשרי של אותם גורמים (החלפת מקום עבודה, טיפול זוגי, שיעורי הרפיה ומדיטציה, שעות שינה מספיקים ופנאי וזמן איכות לכל המשפחה. בנוסף חובה מייד להתחיל בפעילות גופנית (כמובן אחרי התייעצות עם רופא). מה שמותר לכולם ללא יוצא דופן - הליכה של חצי שעה עד 40 דקות 3-4 פעמים בשבוע. תזונה: התזונה צריכה לכלול כמה שיותר ירקות מכל הצבעים העשירים בסיבים ונוגדי חימצון, מזונות מלאים, עד 2 פירות ליום. מומלצת מאות תוספת סיבים על בסיס יומי (כפית של סובין, פשתן טחון או נבט חיטה בסלט, יוגורט או גבינה פעם עד פעמיים ביום). יש להפחית צריכה של שומנים רווים ומתועשים (חמאה, שומן מן החי, מרגרינה, ממרחים שמנים, גבינת שמנת). אל תתפתאו לתחליפי חמאה מופחתי שומן "דיאטטיים" כי תהליכי עיבוד הופכים אותם לשומני טראנס הלא פחות מסוכנים לכלי דם. הכי טוב להסתפק בגבינות לבנות מכל הסוגים עד 5% שומן ובשמנים מן הצומח. מאוד בריא ללב חלבון שמקורו בסויה - ניתן לצרוך סויה כקטניה בתוך תבשילים, מרקים או חמין. או שאפשר לשתות כוס חלב סויה אחד ליום,או לאכול פרוסה עם ממרח טופו.

תוספי תזונה: Coenzyme Q-10 L-Carnitine Kyolic Gold Magnesium Citrate B-Complex B-12 Folic acid De-Tox Mix Cholestil Mix

מאיה ספקטור, RN, ND אחראית על כתיבה מדעית ומרצה בכירה מטעם רשת "טבע שיבולים ספורט" וחברת TSL.
אחות מוסמכת, נטורופתית עם התמחות ברפואת הצמחים המערבית.
למאמרים נוספים: http://www.tss.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב