דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טעויות הן הבסיס להצלחה 

מאת    [ 06/07/2010 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2682 פעמים ]

טעויות הן הבסיס להצלחה

אחת מהנחות היסוד של ה-NLP היא שאין כשלון אלא משוב לצמיחה, כל אירוע או מעשה שלנו מכוון מטרה ויוצר אצלנו את הציפייה להצליח, כשמשהו משתבש, לא מצליח לנו, אז הציפייה שלנו להצליח לא מתגשמת ! וזו תחושה לא נעימה, אם כי עצם ההתייחסות שלנו לחוסר ההצלחה, יכול להשפיע על סיכויי ההצלחה שלנו בהמשך. יש אנשים, שההתייחסות שלהם לחוסר ההצלחה מייצרת אצלם תחושת כשלון, תחושה  שעלולה לגרום לחוסר עשייה ולתקיעות. כשאדם מתייחס לחוסר ההצלחה שלו ככישלון, הוא מתייחס אל עצמו כמי שניכשל וזה משפיע על תחושת הערך העצמי שלו, כשאדם אומר "נכשלתי", בחוויה הפנימית שלו הוא מרגיש לא טוב עם עצמו, והוא ממוקד בעצמו ובחוסר היכולת שלו להצליח, אדם כזה המטיל ספק ביכולות שלו, מחבל בסיכויי ההצלחה שלו.

ויש כאלה שמתייחסים לחוסר ההצלחה שלהם כטעות ואומרים טעיתי, בדרך, באופן הפעולה, אדם כזה אינו מקשר בין המעשה לתחושת הערך העצמי שלו, אלא, מחפש ללמוד דרך יעילה יותר, שתאפשר לו להצליח בפעם הבאה. עבור אדם המתייחס לחוסר ההצלחה שלו כטעות, יש הזמנה ללמידה, לחשיבה מחודשת על מה שהיה ועל מה שיקרה בעתיד, לאדם כזה מעבר לתחושת הביטחון והערכה העצמית שלו גם סיכויי ההצלחה גדולים יותר.

צמיחה אמיתית, מה לעשות, באה מתוך משבר, ממשבר אנו צומחים, כי כשהכול מצליח אין לנו מה ללמוד, אך כשאנו נתקלים בבעיה או כשדברים לא מצליחים כפי שציפינו, אז מתחילה הלמידה והצמיחה שלנו, וזה קורה כשהתייחסות שלנו למשהו שלא הצליח כמשהו שאפשר ללמוד ממנו, כך נוכל לעשות את הדברים אחרת, באופן שיובילו אותנו לתוצאה שרצינו. בשפת ה-NLP זה נקרא משוב לצמיחה, שבכל הזדמנות שנקרית בדרכנו, במקום לראות את הכישלון, נאתר את הטעות, נלמד ממנה ונראה בה את המשוב לצמיחה.

ההבדל הוא בעיקר בהתייחסות שלנו, והשינוי אמיתי הוא בתפיסה שלנו, התפיסה שרואה בטעות כישלון יש הלקאה עצמית, היא מובילה לחרטה, לפחד מלנסות, לחוסר עשייה ובסוף גם לתקיעות, ההרגשה שנכשלנו גורמת לנו לאבד את האמון בעצמנו, כמה חבל.. ואילו ההתייחסות לטעות כמשהו שאפשר לתקן, מזמנת אותנו ללמידה, על עצמנו, על המשאבים והיכולות שלנו, בעזרת הטעות אנו לומדים לפעול טוב יותר, מבינים איך כדאי לנו לפעול אחרת כדי להצליח בעתיד. הטעויות הן הבסיס להצלחה שלנו, כשאנחנו טועים אנחנו לומדים וזוכרים טוב יותר, הטעויות מזמנות אותנו לפעולה חופשית, בלי פחד מעשייה, בלי פחד מטעייה, כשאנחנו מקבלים את הטעות שלנו בברכה, בידיעה שנוכל ללמוד ממנה, נוכל לקבל כל דבר שקורה לנו כמשהו שיעזור לנו להתפתח וגם לצמוח, אז כדאי לטעות לפעמים, זה מלמד על היכולת שלנו להתמודד עם מצבים ועל החיים בכלל ואתם יודעים מה אולי אפילו כדאי לשמוח כשטועים.

רחלי דגן, מנחה בכירה בדמיון מודרך ו-NLP, נובה - הדרך לשינוי והעצמה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב