דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התזונה המומלצת לחולי סחרחורת, טינטון ומחלת מנייר 

מאת    [ 06/07/2010 ]

מילים במאמר: 786   [ נצפה 11053 פעמים ]

מלח, טבק, אלכוהול, קפאין, אספירין ולחץ כלולים ברשימת הגורמים העלולים להגביר טינטון או סחרחורת (ורטיגו). השאלה המתבקשת היא האם הכרחי ליישם את כל ההגבלות באופן אוטומטי?

מלח המיועד לתיבול מזון עשוי מקריסטלים המורכבים בעיקר מיוני נתרן וכלוריד ביחס של 1:1. בכימיה, ישנם סוגי מלח רבים, אשר לא ניתן למצוא במטבח המצוי. בבתים פרטיים, מסעדות, בתי מלון ותעשיית המזון ניתן למצוא בעיקר את כלוריד הנתרן כתבלין הנפוץ ביותר.

שימוש מופרז במינרלים אלו עלול לגרום בעיות בריאותיות. המלח בגוף, מעבר לרמה הנורמלית, עלול לגרום לעווית או התכווצות שרירים, סחרחורת מסוג דיזינס וסימפטומים נוספים שקשורים להפרעות אלקטרוליטים. שתיית כמות מים גדולה במהירות מופרזת או קבלת אינפוזיה שמכילה כמות גדולה של מים עם גלוקוז בריכוז של 5% לווריד, יחד עם תצרוכת נמוכה של מלח, עלולה לדלל את כמות הנוזלים בגוף ולגרום ל"שכרון מים" (מים חודרים לתאים וגורמים להם להתנפח).  

צריכה ממושכת ובכמויות גדולות של מלח היא גורם סיכון ללחץ דם גבוה, שבץ ומחלות לב וכלי דם כגון LVH (היפרטרופיה או גדילת יתר של חדר הלב השמאלי) ומחלות לב וכלי דם שאינן קשורות ללחץ דם גבוה, צרבת, אוסטאופורוזיס (ירידה בצפיפות העצם כתוצאה מבריחת סידן), סרטן הקיבה, בצקת, רגרסיה של מחלת כליות, כיב תריסריון וכיב קיבה.

אצל חולים הסובלים ממחלת מנייר ניצפתה הצטברות נוזלים באוזן הפנימית. מחקר ניסיוני הראה שניקוז נוזלים באמצעות ניתוח לא שיפר את הפרוגנוזה (הערכת סיכויי ההחלמה) אצל חולים אלה. גישה שמרנית לטיפול במקרה של חשד לבצקת באוזן הפנימית מוצדקת כיוון שאין לה תופעות לוואי. זה כולל: הגבלה על צריכת מלח ותרופות משתנות. הגבלה מתונה על צריכת מלח פירושה להימנע ממקורות יבשים של מלח כגון: גרעינים מלוחים, בוטנים,שקדים או עוגות מלוחות.

טבק - מוצר צמחי הנימצא בעלים של צמחים רבים. הריכוז הגבוה ביותר של טבק נמצא בעלים של עשב מסוג טבק (סוג ממשפחת הסולניים). אופן הצריכה הפופולרית ביותר של טבק היא באמצעות עישון. רוב הסכנות הבריאותיות וההשפעות השליליות על הלב והריאות כגון: אוטם שריר הלב (MI), מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), נפחת או אמפיזמה (מחלת ריאות), שבץ מוחי, סרטן (ריאה, גרון, פה, לבלב).

בספרות הטבק נחשב כזרז לטינטון. באוקטובר 2007, חלק מחברי קבוצה, שמנתה כמה מאוד עובדים במפעל לטבק בסאות'המפטון והגישה תביעה בגין חירשות שנגרמה במקום העבודה, דיווחו שהם סובלים גם מטינטון.

אלכוהול

קפאין - נמצא במשקאות רבים כמו קפה, תה ומשקאות תוססים. לצרכים תעשייתיים הוא ממוצה מהפולים של צמח הקפה ומהעלים של עשב התה. הקפאין ממריץ את מערכת העצבים המרכזית אצל האדם ויש לו השפעה משתנת אצל צרכנים חדשים של המולקולה. המכניזם שעשוי להיות קשור לסובלים מטינטון הוא הורדה של סף ההתקפים. טינטון יכול להחשב כסוג של התקף שעשוי להגיב לתרופות מסויימות עם דפוס דומה כגון אפילפסיה. קפאין עלול להגביר טינטון, סחרחורת מסוג ורטיגו או סימפטומים של מחלת מנייר.

לפני קבלת ההחלטה להוריד מזון שמכיל קפאין, חשוב לבדוק האם הדבר רלוונטי לחולה הספציפי ומה המנה היומית שעלולה להגביר את הטינטון, הסחרחורת (ורטיגו) או סימפטומים של מחלת מנייר.

אספירין ? השם המסחרי של Acetylsalicylic acid. התרופה שימשה לשיכוך כאבים או הורדת חום. לאחר מכן התגלה האפקט האנטי דלקתי שלה. כמו כן נעשה שימוש בתופעת הלוואי של התרופה שמנעה הצטברות של טסיות דם ולכן שימשה להפחתת הנזק מקרישי דם.

ניתן למזער סכנות לאוטם שריר הלב, שבץ מוחי ו-TIA (התקף איסכמי חולף) באמצעות צריכה מונעת של אספירין.

טינטון ודימום במערכת העיכול הם 2 תופעות הלוואי העיקריות. הדימום במערכת העיכול קשור למנגנון של האספירין המונע הצטברות טסיות דם בזכות האפקט שלו שמעכב את ייצור הטרומבוקסאן (האחראי על שפעול פעולת הטסיות ומכווץ כלי דם, ולכן פעילותו העיקרית היא מניעת דימומים). תופעת לוואי קטלנית עלולה להתרחש אצל ילדים או בני נוער מתחת לגיל 19 שקיבלו אספירין להקלת סימפטומים של אבעבועות רוח או דלקת ריאות קרויה: ריי סינדרום (מחלה נדירה הגורמת נזק חמור לכבד ולמוח). אצל מבוגרים מדובר במקרים נדירים מאוד. הסימפטומים הראשונים של מצב זה כוללים חום גבוה, הקאה, עייפות, סיוטי לילה ובלבול או סימפטומיים נפשיים אחרים.

כיום, המנה היומית המומלצת למבוגר נמוכה מאוד, וההסתברות לטינטון כתופעת לוואי הפכה לנדירה. המכניזם הקשור לנזק אינו ידוע. בנ-גנג פנג, שנפינג צ'אן וקסי לין הציעו מכניזם הכולל הפרעה למוליך העיצבי היוצר את החומצה הגלוטמית בכוכליאה (שבלול האוזן) ומבוסס על מחקר בבעלי חיים.

אספירין הוא דוגמה לתרופה שעלולה לגרום טינטון או להגביר את העוצמה של טינטון קיים. ניתן למצוא השפעה כזו אצל יותר מ-260 תרופות שאושרו לשימוש בבני אדם.

לחץ (Stress) ? הבעיה הקשה ביותר. כאשר הלחץ או החרדה הם ממקור פנימי ניתן לשלוט ולהתמודד עימם באמצעות ביופידבק, היפנוזה, מדיטציה או תרופות פסיכואטיביות. כאשר הם ממקור חיצוני (אובייקטיבי) כגון: קשיים בחיי נישואין כתוצאה מבן זוג אגרסיבי, מוות של אדם קרוב, אבטלה, מלחמה וכד', הקורבן הוא פסיבי ואינו יכול לעשות הרבה. קל לומר "הפחת או הפחיתי את הלחץ" אך קשה מאוד לבצע זאת הלכה למעשה.

טיפול רפואי אינטגרטיבי לטינטון סחרחורת ומחלת מנייר
Medical treatment of Tinnitus, Vertigo and Dizziness




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב