דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיפוש עבודה יעיל 

מאת    [ 06/07/2010 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 2423 פעמים ]

הרבה פעמים אנחנו שואלים את עצמנו שאלות לגבי חיפוש עבודה יעיל ואיך עושים אותו נכון. חיפוש עבודה בישראל איננו דבר פשוט, אבל אפשר להפוך אותו ליעיל ומהיר יותר. מאגרים של משרות והצעות עבודה הם הדבר הראשון שעליכם להכיר ומשם אפשר להגיע לכל מקום, בעזרת סבלנות והשקעה.

חיפוש העבודה ישיר וכנה

אם אתם מרגישים שיש לכם את הכישורים הנדרשים להיכנס לחברה מסוימת לאחר שעשיתם מחקר קטן עליה, כדאי להתמיד בניסיונות ליצור קשר עם החברה הזו. חברות טובות מחפשות עובדים שמתאימים להן ובדרך כלל אנשים שניגשים ומציעים עצמם בצורה ישירה ומנומסת, נענים בחיוב.

לתכנן חיפוש עבודה

כדאי לקבוע מראש את נקודת ההתחלה של חיפוש העבודה, בהערכה של המיומנויות והתכונות שאתם יכולים להציע, מה הדברים שתוכלו לתרום ובאילו חברות אתם יכולים ליישם את המאפיינים שלכם בצורה הכי טובה. לאחר מכן, כדאי לבדוק איך פונים לאותן חברות, אלא אם כן אתם מעדיפים חיפוש במאגרים שונים.

בחיפוש עבודה הפוקוס הוא על החברה

חשוב לזכור שכאשר מחפשים עבודה, ההתמקדות צריכה להיות בחברה ולאו דווקא בעצמכם. חשוב להדגיש בקורות החיים ובמהלך השיחות והראיונות עם אנשי החברה, את מה שאתם יכולים לתרום לה. חשוב גם לנמק בצורה טובה מדוע לדעתכם אתם מתאימים להצטרף לחברה שכזו.

מאגרי חיפוש עבודה

אם אינכם רוצים לפנות ישירות לחברה מסוימת, מכיוון שקשה לכם להעריך איזה חברה צריכה את הכישורים שלכם, כדאי לפנות למאגרי חיפוש עבודה. אלו יכולים להיות אתר חיפוש עבודה באינטרנט, מודעות דרושים בעיתון וכדומה. גם במקרה כזה, חשוב להכין קורות חיים מפורטים ולחשוב מדוע אתם מתאימים למודעה שפורסמה באותם מאגרים.

חיפוש עבודה בעזרת חברות השמה

צורה נוספת בעזרתה אפשר לחפש עבודה היא על ידי התקשרות עם חברות השמה. אלו יעשו חלק גדול מהעבודה בשבילכם. כל שאתם צריכים לעשות לפני שאתם פונים לחברות השמה, הוא לדעת להציג את הכישורים שלכם בצורה טובה, דרך קורות החיים והריאיון האישי שתעברו.

חברות אלו הן למעשה המתווכות בין שני הצדדים. הן יתאמו בין הצעות עבודה שמפרסמות החברות השונות, לבין הקריטריונים שלכם, למשל אם אתם בעיצומו של חיפוש עבודה לסטודנטים או לחיילים משוחררים. לחברות אלו יש קשרים טובים עם מעסיקים מכל תחום, לכן הן יכולות להבטיח לך אחוזי הצלחה גבוהים במציאת עבודה שתתאים לך.

חיפוש עבודה כהרגל

חיפוש עבודה שנעשה מתוך הרגל, כמה שעות ביום אך לא בכולו, מתאים בעיקר לאנשים עובדים מכיוון שזהו חיפוש שמתפרש על הרבה זמן ומתמקד במשרות המתאימות ביותר. הרעיון פה הוא לחפש עבודה בשעות קבועות במערכת השבועית שלכם ולא לבזבז ימים שלמים בחיפוש. אם תשקיעו בעניין זמן רב מידי, החיפוש יהפוך לעבודה שאתם בעצם לא מקבלים עליה שכר. זהו חיפוש קליל, כך שאינכם מגיעים לחוצים מידי לראיונות.

חיפוש עבודה כהשקעה

אם תשקיעו בחיפוש כמו שאתם משקיעים בדברים אחרים שאתם אוהבים בחיים, הדבר יכול לשפר את יכולת חיפוש העבודה שלכם. הערך של הזמן החיפוש יעלה והוא יהיה יעיל יותר. מלבד זאת, זה יאפשר לכם ליצור סדר עדיפויות ולדעת באילו הצעות עבודה כדאי להשקיע.

בסופו של דבר, אם תשקיעו בחיפוש, תתייחסו אליו כמו הרגל ותדעו להעריך את עצמכם או תפנו לגורמים שיודעים לעשות זאת, תשיגו את התוצאות הטובות ביותר. חיפוש עבודה הוא לא דבר פשוט, אבל אם תתאמצו, תשיגו את מה שרציתם.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב