דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רישוי עסקים - הפרטים הקטנים הם הכי חשובים 

מאת    [ 06/07/2010 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 3278 פעמים ]

 

בשנת 1968 חוקקה כנסת ישראל את חוק רישוי עסקים . חוק זה, מתוקף חקיקתו נחקק כדי להגן על אזרחי המדינה מצד אחד ועל בעלי העסקים מצד שני.

מטרת החוק של רישוי עסקים הוא להסדיר את פעילות העסקים במדינת ישראל. מה שנשמע כדבר מאיים, הוא למעשה הליך שמבוצע לטובתו של הציבור.

מתוקף חוק רישוי עסקים מחויב כמעט כל בית עסק להחזיק ברשותו רשיון עסק. המילה "כמעט" היא במקומה כיוון שהחוק לא מחייב את כל סוגי העסקים להחזיק ברישיון עסק.

אם בעל עסק מעוניין להשיג רישיון עסק הוא צריך לגשת לעירייה, לאגף רישוי עסקים ולוודא שם באם דרוש לעסק רישיון או שהוא אינו חייב להחזיק רישיון עסק. באגף רישוי עסקים ניתן לקבל את כל המידע החיוני בנוגע לפתיחת עסק. חשוב לפנות ולקבל הכוונה כלשהי וייעוץ מאנשים המבינים ומתמצאים בנושא. כמו שבעת פתיחת מסעדה מומלץ להתייעץ עם יועץ קולינרי כך גם בקבלת רשיון עסק . כיום ישנם תחומי עיסוק חדשים כדוגמת יועץ רישוי, שיכול לתת את המידע הדרוש. כאשר ניתן למצוא יועצי רישוי המספקים גם שירות שלייעוץ למסעדות בתחום של רישוי עסקים למשל.

מהו רשיון עסק?

רשיון עסק הוא מסמך אותו העירייה מנפיקה עבור בעל העסק. כדי לקבלו, על בעל העסק לעמוד בחוקים מחוקים שונים ותקנות שונות על פי האגף לרישוי עסקים.

כפי שידוע לכל, תהליך רישוי עסק הוא תהליך ארוך ולא פשוט. הסיבה לכך היא שלצורך קבלת רישיון עסק יש הכרח לקבל אישורים שונים ממספר גופים שונים. בנוסף, כל גוף המאשר או שאינו מאשר היתר מסוים דורש גם דרישות שונות בהתאם.

בעלי עסקים המבקשים לקבל רשיון עסק, ועומדים באופן מלא בדרישות, לא יתקלו בבעיה מסוימת בתהליך קבלת הרישוי. בשל אורכו הרב של התהליך יש צורך להגיש את הבקשה כמה שיותר מוקדם כדי לא להתעכב. יחד עם זאת, החיפזון כפי שאומרים, הוא מהשטן, ולכן אם בתהליך בוצע שינוי כלשהו בעסק, יש לעדכן זאת ולהתייעץ עם יועץ רישוי מקצועי לגבי הצעדים שיש לנקוט.

כפי שציינו, לא כל עסק מחויב להחזיק ברשותו רשיון עסק. עסקים כמו חנויות קטנות של בגדים או משרדים אינם מחויבים להוציא רשיון עסק. יחד עם זאת, הפטור חייב להינתן ולכן יש לקבלו.

למה למעשה חשוב לקבל רישיון עסק? רישיון עסק מהווה בהרבה מקרים יתרון בולט ועדיפות לעסקים מסוימים על פני עסקים אחרים. המדינה, למשל, מעודדת הוצאת רישיון עסק ולכן מעניקה תנאים נוחים ומעודפים לעסקים בעלי רישיון. חלק מהתנאים המועדפים הם היתרים להשתתפות בכנסים שונים, כאשר עסק ללא רישיון עסק יכול להיתבע על רשלנות במידה ומתרחשת תאונה בבית העסק.

כאמור, נושא רישוי עסקים הוא תחום מורכב וחשוב, ואין לזלזל בו כאשר חושבים על הקמת עסק. מומלץ להיוועץ עם מומחה בנושא רישוי עסקים בטרם מתחילים את התהליך כדי שיוכל לתת עזרה בנושא.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב