דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבה חיובית.דוגמאות לנוסחי חשיבה 

מאת    [ 22/03/2007 ]

מילים במאמר: 700   [ נצפה 8764 פעמים ]

פעם היה אדם שהיה מאד אופטימי ,לכן הוא קנה לעצמו כלב ,קרא לו טימי ובכל פעם שהיה עצוב הוא היה טופח על ברכיו שלו וקורא לכלב לבוא אליו : הופ,טימי,הופ טימי.

כולנו היינו רוצים שהמזל וההרגשה הטובה כך יקפצו על ברכי הלב שלנו בכל פעם שאנחנו קוראים להם להגיע, אולם המציאות טופחת על פנינו. מדי פעם ההרגשה שלנו נופלת ואנו זקוקים למה שנקרא חשיבה חיובית.

מרבית האנשים סבורים משום מה שחשיבתם היא חיובית, אולם זו רק למראית עין או רק אשלייתית בעיני עצמם. היות וחשיבה חיובית אמיתית הינה קשה להשגה באמת. המציאות יותר חזקה בדרך כלל מהמחשבות ומאיימת "לשבור " אותנו לא אחת. 

מהי חשיבה חיובית אמיתית? - היא כוללת שיטה סדורה לחשוב ולהגיע להרגשה טובה.

מרבית האנשים למשל מאמינים במשפט: צרת רבים חצי נחמה - אולם הוא לא תמיד עוזר, כי כאשר הם מרגישים רע אזי לא באמת מעניין אותם שלחצי מדינה רע כמוהם - במילים אחרות ניתן לומר, מה מעניין אותם שגם לשאר רע - הרי הם רוצים שלהם עצמם יהיה טוב.

ישנם גם אנשים המביטים על חצי הכוס המלאה תמיד - אולם מה למציאות ולדימיונות (המצב רע. הבה נודה בזאת). אם דבר מסויים רע לך אינך צריך להביט על הדברים החיוביים, נסה להגיע להרגשה חיובית ישירה על ידי מציאת הטוב שברע ולא הטוב האחר, הרי הוא רחוק ממך כרגע וזוהי הרי רק אשליה של עידוד שתתנפץ בסופו של דבר.

לעומת כל אלו חשיבה חיובית אמיתית כוללת התמודדות עם הקיים ואי בריחות בדימיונות לחלומות ולאשליות ולמשפטים שגורים שמנסים באופן סתמי ולא אמיתי רק לעודד ולעשות טוב.

חשיבה חיובית אמיתית כוללת חשיבה המבינה כי יש רע בעולם ויש טוב וכי חלק מן הטוב הינו גם הרע שאנו מרגישים עכשיו. חשיבה חיובית אמיתית כולת גם מבט בפרופורציה וראיית עצמך כנתון כרגע במצב של רע אולם יחד עם זאת אתה מרגיש שהרע יחלוף. חשיבה חיובית אמיתית , אינה כוללת הסטת המבט באופן מלאכותי מן הרע. ישנה הבנה עמוקה למשל, שלעומת הרע הזה אחר כך יגיע הטוב ויתרה מזאת, שההרגשה הטובה שתבוא אחר כך,שתחליף את הרע העכשווי תהיה כל כך טובה שהיא תפצה על הרע העכשווי. חשיבה חיובית רואה את הרע ואת הטוב כמדגישים ומשלימים זה את זה והיא כורכת אותם יחדיו במעגלי החיים. שני אלו אינם קיימים זה ללא זה.

כאשר ממש רע אזי חשיבה חיובית צריכה לכלול נוסחי חשיבה כגון: מהו הטוב בתוך הרע הזה והיכן עליי לחפש אותו - אולי הטוב הוא השלווה שמוענקת לי במנוחה משטף ההתפתחויות מעצם העובדה שכרגע אני נרפה ואין בכוחי להתרוצץ ולפעול? חשיבה חיובית צריכה גם לכלול הרגשה שדווקא כעת בעת הצרה,יש לי הזדמנות חיובית לחוש קרוב אל יתר האנשים הדואגים לי שדווקא כעת אני בוחן אותם ורואה מי מהם חש אליי במיידית ועוזר לי. מצב רע אינו רע אם כך כפי שחשבתי- הרי ישנן בו נקודות אור רבות. תמיד ניתן למצוא אותן. וגם אם עכשיו הן עדיין אינן מובנות לי הרי שבעתיד ייתכן ואבין אותן בדיעבד.

בכל מקרה ,עיקרון מרכזי הינו הפרופורציה ומיקום נקודת המבט הנכונה על הדברים (מתוך הזמן,ומתוך עיניים המתמקמות מחוץ "למצב" הנתון שאנו שרויים בו כרגע).

כולנו הרי זוכרים את סיפור האיכר שהיה עובד בשדה ותמיד נעזר בבנו שעזר לו לחרוש ולעדור. הבשורה שהביא לו רץ המלך שצריך לגייס את בנו לצבא למלחמה אומנם היכתה את האב השבור בהלם קצת יותר גדול מן ההלם שנגרם לו כאשר בנו שבר את רגלו בימים שקדמו לה. באותם ימים אביו היה אומלל שכן הוא חשב שבנו לא יוכל לעזור לו בימים הקרובים בעבודת השדה. מכל מקום,החלק המצויין בשבירת הרגל אכן התברר רק עם הגעת הבשורה - היות ורגלו הייתה שבורה - אזי נמנעה מן הבן אפשרות הגיוס. בכך ניצל בן האיכר מן המוות במלחמה כפי שזה האחרון פקד את מרבית הלוחמים שהשתתפו בה. לא תמיד אנו מבינים עד כמה טוב מצבנו ואיך מה שקורה לנו כעת יכול להתברר בעוד כמה ימים, ממבט ועם פרופורציה נכונה כדבר טוב ונכון. תמיד עלינו להיות פתוחים לאפשרות של הבטה על הכל מנקודה יותר רחוקה בעתיד.

כל אדם עשוי לקחת ממאמר זה כמובן משהו אחר לחייו. העניין המרכזי הוא ההבנה הבאה:


    • קיים טוב ברע,קיים טוב שהוא מחוץ לרע (נחמות,הבטה מסביב,דברים גרועים יותר), וקיים מצב נפשי שעשוי להיות מנותק מהרע.
    • מצב נפשי זה נקבע בהתאם להבנה, לנקודת ההסתכלות (מחוץ למצב לעומת הישארות ב"תוך המצב") ולטכניקה .
    • לא תמיד יש צורך בכוחות נפשיים. לדעת להסתכל נכון על הדברים (בסך הכל להוציא את נקודת המבט זהו אינו דבר שדורש אנרגיה אלא חוסך אנרגיה).

 


    • מאמרים נוספים קשורים:

ניהול פסיכולוגי

אינטלגנציית דיבור (כיצד אתה מדבר לעצמך)

אריק שני,נולדג'ווייזר

http://www.winwrite.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב