דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משט האנרכיה 

מאת    [ 05/07/2010 ]

מילים במאמר: 740   [ נצפה 2056 פעמים ]

משט השחרור האנרכיסטי/ ד"ר יחיאל שבי

ישראל צריכה להזיע בתקשורת. היא צריכה להציף את מהדורות החדשות בשני מוצרים שיווקיים: הפניית אצבע מאשימה כנגד טורקיה האסלאמיסטית בצורה שאינה משתמעת לשני פנים תוך שימוש בכל אמצעי התקשורת. והיא צריכה לעשות זאת בליווי שני קבצי מדיה: הראשון הוא הלינץ' שבוצע בחייל השייטת והשני הוא הלינץ' התקשורתי שביצע ראש הממשלה ארדואן בנשיא פרס בועידת דאבוס.

אפשר לשאול מדוע ישראל לא הבהירה לממשל הטורקי האסלאמיסטי כי יהיה לו מה להפסיד מתמיכה במשט, במקום זאת על ישראל צריכה לצאת חוצץ נגד המדיניות הטורקית בעניין, ללא כחל ושרק וללא מורא.

טורקיה האסלאמיסטית חייבת להרגיש כי יש לה מה להפסיד מהמהלכים שהיא נוקטת נגד ישראל בשנים האחרונות.

ממה נפשך, הרי הממשל הטורקי הנוכחי מנגח בכל מאודו את מדיניותה של ישראל, כלום נדמה לנו שיפסיק אם נתנהג יפה?

אם אנו חוששים להפסיד את הציבור הטורקי, הרי אנשי הצבא הטורקי והציבור החילוני המתמערב אינם תומכים במדיניות המשטר. אותם לא נפסיד. האסלאמיסטים ממילא לא איתנו.

לאור העובדה ששערי אירופה נסגרו בשנים האחרונות, בפני השכן הטורקי, ובקשתם להצטרף לאיחוד האירופי לא נשאה פרי, הפנייה לכיוון הפן אסלאמיזם קיבלה חיזוק. לקראת הבחירות הפנימיות בטורקיה, ובעקבות הירידה בכוחה בסקרים, המפלגה האסלאמיסטית פונה היום בנחישות ובהתמדה לרגש המוסלמי הקמאי של אזרחיה ומנסה לפרוט עליו כדי לחזק את כוחה.

לא בכדי היא הובילה את משט השחרור האנרכיסטי למען שחרורם של תושבי חמאסטן העזתית ושטחי דאר אל-אסלאם (בית האסלאם) מציפורני החנק הציוניות. כמי שנשאה במשך 400 שנה את דגל הח'ליפות האסלאמית שעליה הוטל לשמור על הריבונות באדמות שנכבשו על ידי האומה המוסלמית, היא מבקשת להחזיר עטרה ליושנה ולעשות כן גם היום.

שלוש מדינות אסלאמיסטיות שואפות להגמוניה בעולם המוסלמי: איראן, סעודיה וטורקיה. איראן השיעית מנסה להפיץ את מהפיכת האסלאם מזה שלושה עשורים ועד כה זכתה להצלחה במספר מדינות: עיראק, סוריה ולבנון, צפון תימן וכן בחאמסטן שבעזה. סעודיה הוהאבית מפיצה את הפרשנות הפונדמנטליסטית שלה לאימוץ אסלאם נוקשה באמצעות מוסדות צדקה והקמת מכללות אסלאמיות בקרב הציבור המוסלמי בכל רחבי העולם. והיום גם טורקיה פועלת להרחבת השפעתה כמגינת הציבור המוסלמי בעולם. מזה שנים שהיא תומכת בעקביות במתן לגיטימציה לשלטון התנועה האחות שלה – החמאס. שתיהן תנועות מבית היוצר של האחים המוסלמים, בדיוק אגב כמו התנועה האסלאמית הצפונית בישראל שהשיח' ראאד צלאח היה נציגה במשט השחרור.

אגב במה הן שונות מאל-קאעדה אשר גם הוא מבקש להפיץ את הקריאה לאיחוד פן אסלאמי ולשחרור אדמות המוסלמים בדרך להשלטת דבר האל על העולם כולו? הרי איראן מחמשת מדינות התומכות בטרור, סעודיה מייצאת מחבלים פונדמנטליסטים והטפה קיצונית, וטורקיה מגבה את הקמת האטום באיראן ואת ההכרה בשלטון החמאס הקורא להשמדתה של מדינת ישראל ולהשתלטות על העולם. כדברי ד"ר יונס אל-אסטל, אחד המנהיגים הרוחניים של החמאס: "המוסלמים הם 'העם הנבחר' ע"י אללה והם יכבשו את ערי הבירה של העולם כולו באמצעות הטפה וכוח צבאי. כיבושי האסלאם יתפשטו לכל אורכה ורוחבה של אירופה, ואח"כ לעבר צפון ודרום אמריקה ואפילו למזרח אירופה. ילדינו ונכדינו יירשו את הג'יהאד שלנו ויהיו למפקדי הכיבושים האסלאמיים".

טורקיה מובילה את הגל האנטי ישראלי בעולם תוך שהיא מנצלת את מושבה במועצת הביטחון ואת המעמד המיוחד לו היא זוכה בעולם כמדינה בעלת יסודות פרו-מערביים. האיחוד האסלאמי שמתקיים ברעיון ובזהות המטרות של שלוש המדינות הללו, צריך להדאיג את מקבלי ההחלטות בישראל. עליהם להציג אותו בפני העולם כמקשה אחת, קבל עם ועדה, ועליהם לגבש דרכים להוקיע אותו ולפרק אותו.

השילוש הלא קדוש הזה חייב להינתק.

הכותב הוא מזרחן.

ד"ר יחיאל שבי

                                                                                                 דובר

                                                                                                050-6236001

shabiy@moc.gov.il

 

 

ד"ר יחיאל שבי , מזרחן המתמחה בסכסוך הישראלי-ערבי www.drshabi.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב