דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה אמנות? 

מאת    [ 05/07/2010 ]

מילים במאמר: 612   [ נצפה 9709 פעמים ]

אלה שאלות פילוסופיות ותומכי הגישה הקלאסית אולי לא יסכימו לקבל את המעצבים הגראפיים לשורת האמנים כמו פאבלו פיקאסו ומארק שגל. אולם אם נתעמק ולו לרגע בהגדרת המושג אמנות, נראה כי אמנות הינה "אמנות היא שם כולל לתחום בתרבות האנושית בו מבטא האדם רעיונות וחוויות באמצעות שימוש בדמיון, בכישרון ובמיומנויות נרכשות. לרוב, הגדרה רחבה זו מתייחסת לשלל פעילויות שאינן נעשות על פי תבנית פעולה קבועה, מחייבת ומוגדרת מראש, אלא נתונה לשיקול דעתו, פרשנותו ויצירתיותו של האמן, ומתבססת על כישרונו המיוחד. בתחום האמנות נכללים ענפים רבים ומגוונים אשר נתפשים כתוצר וכביטוי של התרבות האנושית" (הגדרת ויקיפדיה).

 

אגב, כיצד נכון יותר לומר? אומנות או אמנות? לאחרונה יצא לי להתערב בנושא זה עם מכר שהיה בטוח כי נכון יותר לומר אומנות כאשר תחושת הבטן שלי אמרה לי שנכון יותר לומר אמנות בלי שבאמת ידעתי מה מהם נכון יותר. המכר בדק את העניין וחזר אלי עם תשובות:

ובכן, על פי ההגדות בויקיפדיה, "אומן הוא בעל מקצוע מיומן ומומחה בתחומו. האומן רוכש את מיומנותו בדרך כלל בשיטת החניכה, כלומר על ידי היותו שוליה מספר שנים לבעל מקצוע, עד להסמכתו לדרגת אומן מומחה".

לעומת זאת, "אמן (בקמץ קטן, כלומר יש לקרוא: אומן) הוא אדם אשר נעזר בכישרון יצירתי כדי ליצור אמנות. המושג אמן יכול מתקשר בעיקר לאמנות חזותית ולאמנות הבמה כגון: מוזיקה, ספרות, קולנוע ותיאטרון, שבהם יש לאמן חופש פעולה נרחב ביצירתו".

 

אם נחזור לשאלת המאמר, וניזכר כי אנו חיים בעולם מודרני, במאה ה-21, בו נפרצו גבולות רבים ומוסכמות רבות, נוכל בהחלט להגדיר גם צלם אירועים כאמן. הוא אמן בתחומו. ועל כך לא ניתן להתווכח.

 

אגב, האם יוצר בתחילת דרכו גם יכול להיחשב אמן? וכיצד עליו לפרסם את עבודתו בעולם המודרני? אם הוא צייר מתחיל, איך יגרום למישהו לשים לב אליו?

 

שוב, חוזרים אנו לנקודת העולם המודרני. היום קל יותר להגיע לפרסום המיוחל ותהילה שבאה בעקבות כך משום שהיום יש לנו את כלי האינטרנט הנפלא.

 

לא מזמן גיליתי אתר בו מרוכזים כל האמנים שמחפשים ליצור לעצמם סוג של "במה" ולהיות חלק מ"אינדקס האמנים". באתר ניתן למצוא קטגוריות שונות של אומנות, החל מהאמנות הקלאסית החזותית וכלה באמנות הלא קונבנציונאלית כמו מקעקעים, קריקטוריסטים, מעצבים (גרפיים, אופנה, טקסטיל, פלאש) ודי ג'יים. מאוד מעניין ולפי מה שאני מבינה, ניתן לעצב בו עמוד אישי עם תיק עבודות באופן עצמאי באמצעות הכפתור "פרסם את עצמך". כעת, זוהי מהפכה של העולם המודרני. זו יכולה להיות דרך נהדרת עבור אמנים מתחילים לפלס את דרכם אל התהילה. ברגע שרושמים את שמם, הם יופיעו ברשת באתר מן הסוג הזה המאגד את כל האמנים.

 

אין ספק כי אמנות היא עולם ומלואו וטוב שעולמנו מלא בכאלה המבינים את היופי שביצירה, בדמיון, בחופש הביטוי בצורת אמנות ואומנות שונה.

קאוצ'ינג




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב