דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אודות - חנן יובל 

מאת    [ 05/07/2010 ]

מילים במאמר: 651   [ נצפה 2837 פעמים ]

 חנן יובל  נולד ב-3 באוקטובר 1946 בקיבוץ משמרות , בן דורם של בני הקיבוץ שלום חנוך ומאיר אריאל. בגיל צעיר עבר עם הוריו לפרדס חנה, שם סיים את לימודיו בבית הספר התיכון החקלאי פרדס חנה.

את שירותו הצבאי עשה בלהקת הנח"ל משנת 1965, לאחר מכן הצטרף להרכבים שונים ולאחריהם החל בקריירת סולו שכללה שיתופי פעולה מוזיקליים רבים. למד פילוסופיה כללית ויהודית באוניברסיטת תל אביב. 

בשנים 1969-1970 היה חנן יובל חבר בהרכב "השלושרים" ביחד עם שלום חנוך ובני אמדורסקי. הוא שימש זמר ליווי ברוב שירי ההרכב ולעתים שר סולו. השיר המפורסם ביותר אותו ביצע יובל במסגרת השלישייה כסולן ראשי הוא "צרות טובות". לאחר תקופת השלושרים הקים יובל את להקת "כיף התקווה הטובה", שהקליטה שירים (דוגמת "בלדה לעוזב קיבוץ" או "ד"ר יארינג")

לאחריה הצטרף להרכב "שובבי ציון", שכלל גם את קובי רכט וקובי אשרת. עם הרכב זה הופיע עד 1971. שלישייה זו הוציאה אלבום ממנו בלטו שירים כמו "נגה", ו"איש גדול", כמו כן, השתתפה השלישייה בתחרויות הזמר של תחילת שנות השבעים שם ביצעו שירים דוגמת "ישראל ישראל בטח בשם" ו"בגללי או בגללו". 

במשך מספר שנים בתחילת שנות ה-70, טרם החל בקריירת הסולו שלו, שיתף יובל פעולה עם אמנים רבים, ביניהם שלמה ארצי וג'וזי כץ, אך לא תפס את עמדת זמר הסולו. בפסטיבל הזמר והפזמון תשל"ג (1973) ביצע ביחד עם ירדנה ארזי, אפרים שמיר ושלישיית אף אוזן גרון את השיר "ליל חניה", מהשירים המזוהים ביותר עם התחרות.

ב-1974 הוציא יובל אלבום בכורה, בו הלחין ועיבד את רוב השירים. המוכר מבין שירי האלבום הוא "אתם זוכרים את השירים", אותו כתב יהונתן גפן בטורו האישי ב"מעריב" במהלך מלחמת יום כיפור, שהפך לאחר מכן לשיר הנוסטלגיה המזוהה עם יובל. 

במסגרת המופע "ימי בנימינה" ב-1982, החל שיתוף פעולה פורה בין יובל לבין אהוד מנור שנמשך שנים. ב-1985 הקליט יובל את האלבום "דור" שנקרא על שם בנו הבכור וכלל שירים שנכתבו על ידי מנור, והולחנו על ידי יובל. האלבום הניב את השירים "ואם השיר הזה נשמע לכם מוכר" .

שירים שהלחין יובל לזמרים אחרים יצאו בהקלטה מחודשת עם המבצעים המקוריים במסגרת האלבום "כשהיונים חוזרות" (1989). בין השירים באלבום נמנים "הלילה הוא שירים" עם חוה אלברשטיין, "אני וסימון ומואיז הקטן" עם יוסי בנאי, ""שהשמש תעבור עלי" עם ירדנה ארזי, "הימים שעוד נכונו לנו" עם הדודאים, "כשצלצלת רעד קולך" עם נורית גלרון ועוד..

ב-1991 חזר יובל לשיתוף פעולה עם בני אמדורסקי וישראל גוריון, שותפיו בעבר ל"שלושרים" והפיק מופע ואלבום של שירי שלישיית גשר הירקון והשלושרים, שנקרא "שלושרים על גשר הירקון". וב-1993 השתתף בתוכנית טלוויזיה שהוקדשה לבני אמדורסקי חודשים ספורים לפני מותו, ובה התאחדו השלושרים לשירים אחדים.

 לאחר מותו של אמדורסקי, הצטרף יובל אל ישראל גוריון וצמד "הפרברים" (יוסי חורי ואורי הרפז), להרכב שקרא לעצמו "החברים של בני". הרכב זה העלה מופע לזכרו של אמדורסקי ובו עיבודים למיטב להיטיו. 

במשך השנים, שימש חנן יובל כמפיק (ובדרך כלל גם כמלחין) באלבומים שלו ושל הרכבים בהם השתתף ושל אמנים אחרים, ביניהם שושי (האסיר המזמר), ושייקה לוי.

יובל שימש כמנהל האמנותי של פסטיבל ערד בשנים 1995-1996. ב-1996 ייסד יובל את פסטיבל "ימי זמר בחולון" והיה מנהלו האמנותי עד 1999.במסגרת פסטיבל זה הפיק יובל מופע לזכרו של מאיר אריאל, לאחר שהשתתף במופע לזכרו בשם "פתאום בלעדיו" (בשיר "אגדת דשא", שסוגר מעגל סביב שלושת יוצאי קיבוץ משמרות).

בספטמבר 2001, נבחר יובל לעמוד בראש איגוד אמני ישראל, אמ"י, והחליף בכך את דודו דותן שנפטר באותה שנה. ולאחר שנה פרש מתפקידו זה.

חנן יובל ממשיך גם כיום לפעול ללא לאות כיוצר/זמר/מפיק.

עד כאן. למאמרים נוספים לחצו כאן - לדף- מאמרים

תודה ולהתראות במועדון הזמר שלנו.                                                                                         

 בברכה                                                                                                                                              מוטי דביר

http://www.havayvebidur.com

מוטי דביר-בוגר בית ספר למשחק בהנהלת ניסן נתיב, בוגר בית ספר להנחיית מורים ומדריכים לתיאטרון/דרמה.במאי/שחקן/זמר עם ניסיון רב שנים.מנחה ערבי זמר בצמד הווי ובידור.
http://www.havayvebidur.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב