דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה לעיריית אשקלון ולמכון העתקות? 

מאת    [ 05/07/2010 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 1822 פעמים ]

לפני כשנתיים פורסמה כתבה בעיתון סוף השבוע על בניית בנייני מגורים באשקלון על שטחים שהיו מיועדים לפארקים וגנים ציבוריים. עיריית אשקלון טענה בתגובה שהצבע "דהה" מהשרטוטים ולכן נבנו בניינים במקום גנים ציבוריים. בהיפר גרף זה לא היה קורה. הדפסת תוכניות בניה על ידי מקצוענים הינו דבר הכרחי אם לא רוצים שדברים כאלה יקרו.

מרבית הדפסות תוכניות הבנייה מתבצעות באמצעות שיטת העתקות אור. העתקת אור היא בעצם טכניקה לשכפול מסמכים. טכניקה זו עובדת באמצעות חשמל סטטי שבעזרתו התמונה עוברת אל הדף. טכניקת הדפסה זו מיועדת בעיקרו של דבר עבור אלו העוסקים בהקמת מבנים: מהנדסים, קבלנים ועוד. מה שמאפיין העתקות אור זה איכות גבוהה מאוד של הדפסה בגדלים לא סטנדרטיים. תוכניות בנייה כוללות הרבה מאוד פרטים, ולכן העברתם אל הנייר אינה קלה. כדי שהדפסת תוכניות בניה תהיה איכותית ויעילה יש צורך במימדי הדפסה החורגים משמעותית מגודל A4 רגיל. אי דיוקים או פספוסים בהדפסת תוכניות בניה יגרמו לאי דיוקים בבנייה עצמה, או לעיכובים. שני הדברים הללו מאוד לא רצויים ויגררו הוצאות כלכליות מיותרות לחלוטין. העתקות אור נקראות גם העתקות שמש.

הדפסת תוכניות בניה אינה מתבצעת בתוך משרדי החברה שעובדת על פרויקט מסוים. לצורך המשימה פונים לבית דפוס המתמחה בהדפסת תוכניות בניה. במרבית המקרים, הטכניקה שבה משתמשים היא העתקות אור.

המדובר כאן על תוכניות של חזית הבית, פנים הבית, לובי, חלל המדרגות וכמובן כל פסיק בדירות שצריך לבנות. לכאורה, נראה כי כל הדירות בבניין נראות אותו הדבר, אך כל סוג של דירה צריך לקבל הדפסה של תוכנית הבנייה שלו בנפרד. פרט לכך, בהרבה בניינים ישנן דירות לא סטנדרטיות, כמו דירות גן,  דירות גג ופנטהאוזים, דופלקסים ועוד.

הרבה פעמים מאפשרים ללקוחות לשנות את תוכנית הדירה, ואם הם אכן עושים זאת, יש צורך בהדפסת תוכניות בנייה שונות לגמרי, המתאימות לשינויים שביצעו הלקוחות.

דרך נוספת להדפסת תוכניות בנייה היא מדפסת פלוטרים הנותנת אפשרות הדפסה בפורמט רחב. רמת האיכות של הפלוטרים גבוהה מאוד, מה שהופך אותם למכשירים יעילים גם בידיהם של גרפיקאים ואמנים. גם מכשיר כזה לא יהי בנמצא אצל שום חברת בנייה. הן מעדיפות להוציא את המשימה הזו למקצוענים שיבחרו בעצמם בין העתקות אור או פלונטרים לצורך העברת תוכניות הבנייה שלהם אל הנייר.

תוכניות הבנייה אמנם מודפסות על פורמט רחב, אך כדי להעביר אותן ממקום למקום יקפלו ויגלגלו אותן. מכאן חשוב מאוד שהאותיות יהיה מודפסות בחומר עמיד וחזק, שלא יישחק כמו הדפסה רגילה. כדי להבטיח איכות הדפסה טובה, עדיף לפנות לבתי דפוס או מכוני הדפסה שיכולים לעזור בתחום. צילום תוכניות בניה אף הוא נעשה במכוני דפוס המבצעים הדפסת תוכניות בניה.

לא כל בית דפוס מבצע סוג כזה של עבודה, למעשה אין הרבה מקומות שמסוגלים לבצע הדפסת תוכניות בנייה ברמת האיכות הדרושה לקבלנים. החיפוש אינו פשוט, אך כשמוצאים איש מקצוע אמיתי, זה שווה את זה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב