דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על מיסטיקה, תכשיטים ומה שביניהם 

מאת    [ 21/03/2007 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 5500 פעמים ]

לצד ההתקדמות ברפואה המערבית המודרנית, ניתן לראות עליה משמעותית בשימוש שעושים בני אדם מכל שכבות החברה ומכל קשת האמונות והדתות בקמעות שונים המיועדים להגן מעין הרע, להביא שפע, הצלחה, בריאות, זוגיות, פריון ועוד. הקמע הוא למעשה חפץ כלשהו שאדם נושא עמו או מחזיק בביתו ומייחס לו כוחות מסוימים.

קמעות היו כאן, למעשה, משחר ההיסטוריה – מציורי "העין של הורוס" וסמלים נוספים על קברים במצרים העתיקה, דרך מגילות מגולגלות המכילות ברכות שנמצאו בחפירות בארץ ועד לעיקשות היומיומית כמעט של כל אחד מאיתנו להשתמש בעט מסוים במבחן, ללבוש "חולצת מזל" מסוימת לראיון עבודה וכדומה. מחקרים שבוצעו מראים שכשרמת המצוקה עולה, כמו בעת מחלה או אירועים קשים, בנוסף למכשירים הטכנולוגיים והתרופות שבהם משתמשים החולים, הם עושים שימוש גם בחפצים שונים המשמשים להגנה, לשמירה ולריפוי. במצבים קשים הפנייה לאמונה היא בסיסית ואנושית ונפוצה בכל קשת העדות, הגילאים והמצבים. אמונה בהשפעתו של קמע היא אמונה בקסם או בכוח עליון כלשהו שיכול להשפיע על תופעות הטבע, לכוון אותן ולהרע או לעזור לבני אדם.

תליית חמסה בבית היא דבר של מה בכך וכן ענידת חוט אדום על פרק כף היד (גם של מדונה) אבל בימינו גם מיסטיקה היא סוג של סטייל וכך ניתן לראות את הגלגול המתקדם של הקמע – תכשיטים המשלבים בתוכם סמלים מיסטיים שונים, אבנים טובות וקריסטלים. בין הסמלים המיסטיים אותם ניתן לראות על צוואריהם של אנשים רבים כתליונים ניתן למצוא סמלים מהיהדות ומהקבלה כגון: החמסה, המרכבה, מגן הדוד; סמלים וצורות מ"הגיאומטריה הקדושה" כגון: זרע החיים, פרח החיים, עץ החיים ואנאגרם; סמלים מצריים וטיבטיים ועוד. מכיוון שגם הסגנון חשוב, עיצוב הקמע, האבנים המשובצות בו והחומר שממנו הוא עשוי מסתמנים כמשפיעים מרכזיים על החלטתם של אנשים לענוד אותו.

דודי וייצמן, מעצב תכשיטים, יוצר תכשיטים המבוססים על סמלים עתיקים כמו זרע ופרח החיים, מרכבה, מגן דוד, קונכיית נאוטילוס וספירלת הזהב: "הצורות שעליהן מבוססים התכשיטים שאני עושה הן סימבוליות ובעלות משמעות אוניברסלית ומקורן הן ביהדות והן במצרים וביוון העתיקות. הצורות הן הסמלים של השפה הקוסמית, בנוסף לעובדה שהסימטריה שלהן מתורגמת בעיננו כיופי". וייצמן ממשיך ומסביר כי קיימת משיכה אסתטית ומיסטית של בני האדם לצורות העתיקות האלו והוא מאמין כי כאשר אנשים מסתכלים בצורות הם רואים ידע שכבר קיים ברשותם אך הם אינם מודעים לו. השפעת הקמע, מתקיימת ברבדים העדינים של העולמות העליונים ויש חשיבות רבה לאותיות ולכוונות הוכח על מנת להשפיע על המציאות הפיזית. "לולא האמונה, הן של היוצר והן של עונד הקמע, לא 'ייפול האסימון' אצל אדם המחפש בענידת הקמע פתרון. במקרה זה הקמע הוא יציקה ותו לא. מרבית האנשים מחפשים את הקמעות כחיזוק חיצוני, ולא מתחברים למשמעות שמאחוריהם - משמעות שיכולה להוביל לשינוי בתפיסתם", מספר וייצמן.

בתכשיטים שמעצב וייצמן, כמו גם ביצירותיהם של אמנים אחרים, ניתן למצוא שילובים של הסמלים העתיקים עם אבני חן שונות שגם להן מיוחסות תכונות שונות להגנה ולמזל. לדוגמה אבן הקריסובריל, המכונה "עין החתול" שלה מיוחסות סגולות של שפע והצלחה כלכלית, קווארץ ורוד ו"אבן ירח" (Moonstone) הנחשבות לאבנים המביאות מזל באהבה ובזוגיות ועוד.

אם כך, נראה שעל אף ההתקדמות העצומה במדע וברפואה המודרניים ועל אף הרציונליות המאפיינת את העולם המערבי, יותר ויותר אנשים שואפים "לכסות" את עצמם מכל הכיוונים ובוחרים להתחבר להגנות של המיסטיקה מימי קדם.

דודי ויצמן, אמן ויוצר תכשיטים. בשנת 1998 החל דודי לייצר את תכשיט המרכבה ומספר צורות גיאומטריות קדושות נוספות. שטף התגובות החיוביות שהגיע מאנשים שקנו את התכשיטים שיכנע אותו ליצור דגמים נוספים ולהמשיך ולשווק את התכשיטים בכל העולם. היום מייצר דודי מעל 30 דגמים ייחודיים הנמכרים בחנויות ברחבי העולם ודרך האינטרנט.
http://www.ka-gold-jewelry.com/hebrew/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב