ביקורים קצרים באתר האינטרנט שלכם
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ביקורים קצרים באתר האינטרנט שלכם 

מאת    [ 21/03/2007 ]
מילים במאמר: 801   [ נצפה 3376 פעמים ]

 
 
ביקורים קצרים באתר האינטרנט שלכם.

מה הייתם עושים במידה ומחצית מהלקוחות מתקשרים למחלקת המכירות שלכם היו מנתקים את השיחה תוך עשר שניות? אני לא מתכוונת ללקוחות "קרים" שמתקשרים ומנתקים, אלא ללקוחות פוטנציאלים, כאלו שמעוניינים לרכוש את המוצרים שאתם משווקים. מה הייתם עושים?

בוודאי, מחלקת המכירות הייתה עומדת במבוכה רצינית. הייתם הופכים את העולם בניסיון להבין מה לעזאזל קורה פה. הייתם בודקים את מחלקת הטלמרקטינג, מנסים להבין מה קורה במחלקת השיווק, יוזמים הדרכה מקיפה לצוות המכירות, אולי אפילו מחליפים את מנהל המכירות! בקיצור הייתם עושים משהו ומהר.

מהניסיון שלנו סביר להניח שזה בדיוק מה שקורה באתר שלכם כרגע. מבקרים נכנסים. מסתכלים סביב. תוך פחות מעשר שניות מגיע הקליק. החוצה.


כמה זה עולה לכם?

ניתבתם תנועה של לקוחות פוטנציאלים לאתר שלכם. זה כרגע לא משנה אם קידמתם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש האורגני בגוגל או שעשיתם קמפיין שיווק ב- google adwords, שילמתם לאינדקסים שונים או שהזרמתם תנועה באמצעי קידום אחרים. דבר אחד ברור. עבור הקידום הזה שילמתם לא מעט כסף.


מהי משמעות הדבר? אתם שואלים...

פירוש הדבר שאתם מאבדים לקוחות פוטנציאלים שלכם, לקוחות שכבר היו בתוך האתר שלכם. הדבר גם אומר שאתם יכולים להפיק יותר מכל - שאתם מוציאים על קידום.

סביר להניח שאתם יכולים להפיק יותר מקמפיין השיווק שלכם באינטרנט. כל אחוז שתצליחו להפחית משיעור הביקורים הקצרים באתר פירושו שיפור של יחס ההמרה ושיפור ההכנסות מהאתר. מה שעליכם לעשות זה לפעול בהתמדה להפחתה של אחוז הביקורים הקצרים. כל אחוז שתצליחו להפחית פירושו שכל שקל שהשקעתם ייצר לכם הכנסה רבה יותר.


מה גורם ללקוחות הפוטנציאלים שלכם לנטוש את האתר?

הסיבה הראשונה לנטישות היא שהמבקרים שנכנסים לאתר פשוט אינם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. הם מבינים שהגיעו למקום הלא נכון וקליק, יוצאים החוצה. במקרה כזה הכסף שאתם משקיעים בקידום האתר שלכם "קונה" לכם תנועת לקוחות לא מפולחת  ולא ממוקדת מספיק לאתר שלכם. זה אומר שאתם משלמים עבור מבקרים שלא יקנו מכם באתר, בשום מצב, פשוט משום שהם לא מעוניינים בשירות או במוצר שיש לכם להציע.

הסיבה השנייה לביקורים קצרים באתר שלכם היא חוסר היכולת של האתר שלכם להעסיק את המבקרים שנכנסים אליכם. האתר אינו מצליח למשוך את הלקוח הפוטנציאלי שלכם להמשיך ולקרוא את התכנים שלכם. מובן שאם הלקוח לא מוצא את מה שהוא מחפש באתר שלכם, אתם הולכים לאבד אותו. היזכרו מה עשיתם אתם כאשר נכנסתם בפעם האחרונה לאתר בו לא מצאתם את מה שחיפשתם. אחרי דקה כבר אי אפשר היה למצוא אתכם שם. נכון?

הדבר נכון במיוחד עבור לקוחות שמגיעים ממנועי חיפוש. לקוחות אלו יודעים בדיוק רב מה הם מחפשים וגם הסבלנות שלהם קצרה במיוחד. היד שלהם קלה על העכבר ואם הם לא מוצאים בדיוק את מה שהם מחפשים...

קליק והחוצה!


מה הקשר ליחס ההמרה?

אם מבקר נכנס ויוצא מהאתר תוך עשר שניות זה אומר שהוא לא יוריד את גרסת ניסיון של התוכנה שלכם, לא ייצור עימכם קשר, לא יירשם לניוזלטר שלכם, ובקיצור לא ישלים את הפעולות שרציתם שהוא יבצעו באתר. גרוע מכך, הוא קרוב לוודאי לא ישוב לבקר באתר שלכם.

משך הזמן שהלקוחות שלכם שוהים באתר הוא מדד מצוין ליחס ההמרה של האתר שלכם. אתר שהמבקרים נמצאים בו זמן ממושך הוא אתר שמעניין את הקונה הפוטנציאלי שלכם. הוא יתעניין בתכנים נוספים באתר, יפנה אליו חברים שמתעניינים בתכנים דומים, יכנס אליו פעמים נוספות על מנת לבדוק מה התחדש בו ויהפוך, בסופו של דבר, ללקוח בפועל. לקוח שרכש מוצר או שירות בחברה.

אם גם דאגתם לספק לו את המוצר או השירות לו הוא ציפה, סביר להניח שלקוח זה יחזור ויבצע אצלכם רכישות נוספות בעתיד.


איך מודדים את אחוז הביקורים הקצרים?

ברשת האינטרנט קל מאד להשיג מידע. בקשו ממנהל האתר שלכם או מאיש השיווק שלכם למצוא עבורכם את אחוז הביקורים הקצרים באתר. הנתונים קיימים בשרת בו אתם מאחסנים את האתר שלכם. אם הם אינם יכולים לספק לך את הנתון השיגו עזרה או תוכנה פשוטה של סטטיסטיקות של אתר כיוון שאלו נתונים שכל חברה שמכבדת את עצמה צריכה לדעת.


מה עושים עם הנתונים?

לאחר שהשגתם את הנתונים שאלו את עצמכם , מהי הסיבה שאנשים נוטשים? בחנו את הדברים מנקודת המבט של הלקוח. נסו להעמיד את עצמכם במקומו ושאלו את עצמכם מדוע הייתם אתם יוצאים מהאתר. האם זה מכיוון שהאתר נראה לכם לא מקצועי? אולי משום שהטקסטים הכתובים בו משעממים מידי? אולי העיצוב מסיח את תשומת לב המבקר מהתוכן? קרוב לוודאי שתמצאו...

שהאתר פשוט לא מספק למבקרים סיבה משכנעת להמשיך ולגלוש בו.

יתכן ויהיה לכם קל יותר לדמות את האתר לסניף נוסף שלכם. נסו להבין מה יהיה עליכם לעשות על מנת שהמבקרים שלכם יישארו בסניף שלכם ולא ילכו לקנות את המוצר או השירות אצל המתחרים שלכם. התייעצו בעניין עם אנשי השיווק והמכירות שלכם. מצאו דרכים להשאיר את הלקוחות אצלכם ולגרום להם לקנות אצלכם. בקיצרו מיצאו דרכים יעילות להשאיר אותם בסניף שלכם ולמכור להם את המוצרים שלכם.


בהצלחה!
הכותבת היא קרן זוגלובק-גל, יועצת בכירה וראש אגף שירותי אינטרנט בעוצמה עסקית.
http://www.powerbusiness.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב