דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רק מנהיגות חברתית כלכלית אמיצה יכולה להוציא המשק מהמיתון 

מאת    [ 08/09/2005 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 4586 פעמים ]

מנהיגות נבחנת ביכולתה לראות דברים ממעוף הציפור , לקבל החלטות ולפעול . מנהיגות כלכלית צריכה להיות מנהיגות מובילה , לפעול לעיתים גם נגד הזרם ובעד הקול של ההיגיון לטווח ארוך. הובלת שינוי תהליכי אינה פשוטה , אולם הובלת שינוי חד קשה שבעתיים ודורשת אומץ . האומץ להחליט ולבצע שינוי .

בימים אלה של שעת חרום ביטחונית ,מיתון ואבטלה צריכים העומדים בראש ההנהגה הכלכלית לפעול במשותף ולהוביל תוכנית כלכלית שתוציא את ישראל למסלול של צמיחה .

בשנתיים האחרונות ניתן היה להפוך משבר כלכלי להזדמנות להשגת פתרונות יצירתיים לקידומו של המשק , אולם במשרד האוצר לא השכילו לגלות מנהיגות ונחישות כלכלית ולגייס אנשים טובים שמחויבים להצלחת המשק. במקום העיסוק בהגשת תקציבים , וכיבוי שריפות היה על שר האוצר לפעול כפי שלא פעם ולא פעמיים כתבתי ואמרתי לו להניף את דגל הצמיחה . כעת כולי תקווה שהקונספציה במשרד האוצר תשתנה .

יתכן שהגורל זימן יחדיו את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ואת שר האוצר לשעבר מאיר שטרית לכפיפה אחת ולפעולה משותפת להוצאת המשק מהמיתון העמוק ביותר בתולדות המדינה . השילוב ביניהם יביא גם למדיניות כלכלית חברתית מאוזנת לטובת אזרחי המדינה .

יישום מדיניות כלכלית שתוביל לדחיפת פרויקטים לאומיים יכול להיעשות ע"י אנשים שיגויסו מהמגזר הפרטי כפרויקטורים , בולדוזרים שהמחויבות שלהם היא למצוינות ולהצלחה של מדינת ישראל , רצי מרתון מהמגזר הפרטי שמוכנים לעשות ספרינט ולהקדיש מעצמם לטובת הציבור, להפשיל שרוולים ולהירטב , חסידי היוזמה החופשית , אופטימיסטים ללא תקנה , בעלי ניסיון עסקי מוצלח , שמוכנים לפעול בנחישות למען העתיד של כולנו .

אם נאפשר לביורוקרטיה ולביורוקרטים להשתלט כאן ועכשיו על חיינו במצב הנוכחי - נכשל כולנו כחברה , אם נניח לרגולטורים בינוניים , שהתנוונו עם השנים עוד יותר במגזר הציבורי , אם נאפשר להם להמשיך בבינונית ובאפרוריות שלהם הרי שהמשק הישראלי ימשיך לשקוע . אולם אם נחליט לפתוח את השוק לעידן של צמיחה , השקעות מיידיות ותחרות חופשית תהפוך קרן האור הקטנה לאלומה ענקית שתאיר את חיינו בעתיד.

מנהיגות צריכה להניף את הדגל ולא להירתע. מנהיגות צריכה לגייס קאדר של אנשים מוכשרים , עשויים ללא חת , שהאש בוערת בעצמותיהם ועיניהם יוקדות, אנשים מקצועיים ומצטיינים ולאו דווקא כאלה שבאים מתוך המנגנונים הציבוריים הקיימים . אנשים בעלי מעוף , חדשנות , חזון ואתגר נחוצים היום יותר מתמיד לסייע לשר האוצר ולראש הממשלה להובלת המדינה ליעדים חדשים. האנשים הללו אינם נמצאים בין התיאורטיקנים היושבים במגדלי השן בקמפוסים גם לא במשרד אחר על גבעה רמה .כעת זקוקים לאנשי שטח שמכירים את המציאות היום יומית ולא רק את התיאוריות.

בשום בית ספר למינהל עסקים לא לומדים להנהיג ולא מלמדים איך מרוויחים כסף , גם לא מלמדים איך מקבלים החלטות.

כעת המדינה חייבת ללכת לצמיחה וצריך אנשים מתאימים עם מנוע טורבו שיובילו ממיתון הצמיחה .
הצמיחה , היא כמו הגשם המביא בעקבותיו את הפריחה. מדינת ישראל זקוקה כעת לפרויקטורים שיעירו את הדובים משנת החורף שלהם , קטרים שיובילו אחריהם את הרכבות , אנשי יוזמה חופשית עם זיק של תקווה .

הנפת דגל הצמיחה וההשקעה המסיבית בתשתיות פיזיות ואנושיות תחזיר את החיוך לעם , תגדיל את העוגה הלאומית , תאפשר שיפור נוסף במעגל הצדק החברתי ותקדם את הדור הצעיר שהוא העתיד של המדינה .

ניצחון בתחום הביטחוני , מחייב ניצחון של מדינת ישראל על הביורוקרטיה שלה ניצחון של החדשנות על הקיבעון המחשבתי , ניצחון שלנו על עצמנו בתחום הכלכלי, ואנחנו הרי מחויבים להצלחתנו, כי אין לנו ברירה אחרת .

עתידנו במדינת ישראל מחייב אותנו לשלב את הנושא החברתי כלכלי תוך כדי פעילות במישור המדיני בטחוני ולוואי שקברניטינו הכלכליים ישכילו לפעול מהר כדי שהמשק יצא מהביצה הטובענית אליה נקלע .
דר' שלמה חזן, מומחה למערכות פנסיוניות והסדרי פרישה ברשויות מקומיות גופים ציבוריים ופרטיים. נמנה על צמרת ענף הביטוח הפנסיוני בישראל .
www.keday.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב