10 צעדים פשוטים לדיאטה סינית
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

10 צעדים פשוטים לדיאטה סינית 

מאת    [ 01/07/2010 ]
מילים במאמר: 430   [ נצפה 2315 פעמים ]

 
 

אולי זה ייראה קצת נוסטלגי כאשר אציג כאן לפניכם את מעלותיה של התזונה הסינית, אבל מדובר במסורת של אלפי שנים שהוכיחה את עצמה. מסורת שהצליחה לשמור את חמישית מהמין האנושי רזה. אז לפניכם 10 כללים בסיסיים של דיאטה סינית על פי עקרונות התזונה הסינית:

1. הפסיקו לספור קלוריות!
הסינים רואים באוכל משהו מרפא ומבריא ולא כמשהו שעושה נזק לגוף. האכילה היא איטית, מדודה (מקלות סיניים!) ואוכלים עד שמפסיקים להיות רעבים ולא כדי לגמור מהר מהצלחת.

2. אל תפחדו מאורז!
אורז הוא לא מטען של פחמימות. המאכל המרכזי של למעלה ממיליארד בני אדם רזים במשך 3000 שנים של היסטוריה – לא יכול להיות רע!.

3. השתמשו בדיאטת נוזלים
דיאטת נוזלים המכונה גם "congee", היא דיאטה המבוססת על מאכל אורז שנאכל בארוחת בוקר – חם או מתוק או מתובל. לדיאטה זו יש השפעה על טיהור הגוף והיא מונעת התייבשות.

4. ירקות הם הבסיס
תזונה סינית מסורתית נשענת על ירקות ולא על בשר

לכתבות נוספות על דיאטה סינית לאתר של ד"ר רויטל שבי

5. ערבוב הוא המפתח
בתזונה הסינית האוכל מוגש על ידי חלוקה לכמויות קטנות. כך יש סיכוי גדול יותר כי הסועד ירגיש את השובע מוקדם יותר.

 

6. ארוחה היא מאורע, לא צורך מיידי
הסינים מקפידים על שלוש ארוחות מסודרות ביום עם בני משפחה וחברים. רחוק מהסגנון של ארוחות ה"לחטוף משהו", ששמים במיקרוגל ומוציאים מהר כדי לא להפסיד את הכדרוגל או הריאליטי – וזה עושה את ההבדל!

7. איזון בין טעמים
ארוחות סיניות לרוב משלבות חמישה טעמים: מתוק, חמוץ, מלוח, חריף ומר. טעמים אלה נכנסים לאיברים שונים בגוף והדבר מתבטא ברצון מופחת לאכול ממתקים, כפי שאנו מכירים אותו מן התזונה המערבית. גם הכמיהה לשוקולד מאבדת את כוחה במקרה הזה.

8. אוכל חי
באופן מסורתי האוכל הסיני הוא אוכל מסורתי – לא מעובד ולא משומר. זה מתבסס על האמונה כי אורגניזם חי דורש "אוכל אמיתי" ולא תחליף למזון.

9. מזון נועד לשמור עלייך בריא
הסינים מאמינים כי אוכל שומר ממחלות ושומר על חסינות. חלק ממאיצי הבריאות הנמצאים בתזונה הסינית הם אלה הבריאות נראים זנגביל, פלפל, צ 'ילי ושום. הם גם רכיבים טעמים וגם שומרים על בריאות הגוף.

10. כבד את אקלים הגוף
בניגוד למערב, הסינים נמנעים מלהכניס לגופם משקאות או מאכלים קרים מדי או חמים מדי. הם מעדיפים באופן כללי מזון מבושל ולא מבושל המשתלב היטב בבהרמוניה מושלמת עם טמפרטורת הגוף.

לאחר שתחוו הרגלי אכילה על פי התזונה הסינית, זה רק יגרום לכם להעריך את האמור לעיל. גם במערב, התזונה הסינית היא נגישה. לא קשה למצוא אוכל המבוסס על התזונה הסינית ובסופרמרקטים יש מבחר של אוכל סיני על המדף. תוכלו גם לפנות אליי לייעוץ.

לכתבות נוספות על דיאטה סינית לאתר של ד"ר רויטל שבי

ד"ר רויטל שבי, מומחית לרפואה סינית ונטורופתיה

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב