דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח ארגוני 

מאת    [ 30/06/2010 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 2950 פעמים ]

 

פיתוח ארגוני

הרבה מאוד ארגונים המגיעים בשלב כזה או אחר במהלך "חייהם" נתקלים ברגעי משבר או שוקת שבורה לעיתים. בדרך כלל, בזמנים כגון אלה יש צורך בהתייעלות ומגמת שיפור כוללת של הארגון. כדי לעשות זאת, הכתובת הנכונה לתכנון התהליך, ויישומו הוא מומחה פיתוח ארגוני מקצועי.

מדובר בתהליך שלמעשה מחייב שינוי תפיסה בחברה וכולל צעדים מעשיים המהווים שינוי לעיתים מהותי בהתנהלות הנוכחית של החברה. התהליך מבוצע בדרך כלל על ידי חברה חיצונית המתמחה בפיתוח ארגוני והיא אמורה להביא את החברה שנמצאת במצוקה מסוימת, לעבר אופק חדש והתאוששות כלכלית וכללית שלה.

פיתוח ויצירת תרבות ארגונית בחברה וכמובן יישום הכללים שמטמיעה החברה החיצונית בארגון המשתקם, יכולים לשפר את פני הדברים מהותית.

כיון שארגון בעצם מהותו הוא מערכת שיש בה נכסים אנושיים, כלכליים, טכנולוגיים שלכולם מטרה אחת והיא הגשמת מטרות החברה או הארגון יש לכלול בתהליך הפיתוח הארגוני את כל אלה ולדאוג שיעבדו בסנכרון מושלם. כל שחיקה באחד מהמרכיבים הללו או קיבעון מעשי או מחשבתי עלולים להשאיר את החברה במקום ובמקרים רבים לרחת אותה אחורה.

ניהול תקין בחברה חייב להיות ער לקיבעונות או שחיקה במערכת ולבצע ניתוח שיזהה את הכשלים שמביאים לכישלון עוד בטרם היווצרותם. צמחיה היא הכיוון הרצוי ואם יש כשלים שאין באפשרות המנהל להתמודד איתם או שאינו מזהה אותם "מתוך הקופסה", זה הזמן לערב חברת פיתוח ארגוני.

פיתוח ארגוני

אנשי הפיתוח והייעוץ הארגוני הם אלה שתפקידם להסתכל "מחוץ לקופסה". מבחוץ הרבה יותר קל לזהות ולנתח את פעילות החברה, את הליבה, ואת התהליכים שהחברה עוברת. מכאן עליהם לבנות תוכנית ותשתית ארגונית המושתתת על המשאבים העומדים לרשות החברה, שינויים פיננסיים קיצוצים, פיטורין, או גיוסי עובדים, שיאפשר את מיצוי הפוטנציאל האידיאלי של המשאבים האנושיים בארגון.

יועצים ואנשים המתעסקים ב- פיתוח ארגוני הם אנשי מקצוע בעלי תארים אקדמאיים שיודעים להפעיל תוכניות עבודה המושתתות על שילוב מספר דיסציפלינות ביניהם: ניהול משאבי אנוש, פסיכולוגיה, הנדסת תעשייה וניהול, פיתוח ארגוני, סוציולוגיה ועוד.

בשונה ממאמן עסקי ודומיו, יועץ ארגוני אמור למצוא את המבנה האידיאלי למען תפקוד ארגוני נכון. רק אדם שניחן ביכולת ניתוח תהליכים ומבנים ארגוניים יכול לעשות את המשימה.

חשוב לציין כי הצלחת התהליך אינה תלויה רק במקצועיותו של חברת פיתוח ארגוני כזו או אחרת. כאן חייב להיות שיתוף פעולה מצד החברה, ההנהלה והעובדים. ללא רצון אמיתי לשינוי והתייעלות וללא האומץ לבצע שינויים שלעיתים הם משמעותיים מאוד, החברה לא תצליח לממש את מטרותיה וההליך ייכשל.

לכן, על חברות או ארגונים הניגשים לתהליך של פיתוח ארגוני, להיות בשלים ומוכנים לשינוי ולפעולה.

בהצלחה!

 

 

ייעוץ ארגוני ו יעוץ עסקי הם שני שירותים חיוניים שכל חברה חייבת ע"מ לדעת להתמודד עם בעיות של צמיחה, לדעת איך לענות נכונה על הצרכים חדשים של לקוחות מבלי להוציא הון מיותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב