דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קייטנת בית: 8.יום מקצה שיפורים. 

מאת    [ 30/06/2010 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 4281 פעמים ]

 

יום מקצה שיפורים. 

מסתובבים – או , נכון יותר, מונחים – בבית כל מיני חפצים שלא מתפקדים, אבל משום-מה עדיין לא הגיעו לפח הזבל. היום הולכים לשפר אותם ללא הכר ולהשתמש בהם מחדש.

לקראת יום זה כדאי להתכונן מראש. ספרו לילדים שביום הזה הולכים לשפר את כל החפצים שהוכתמו בצורה לא אטרקטיבית, נקרעו בצורה לא דקורטיבית או סתם נמאסו בצורה אפקטיבית.

פרט לחפצים הדורשים שינוי או בינוי, או טלאי על בלאי, כדאי להצטייד גם בפרטי קישוט שונים.

הילדים יגיעו עם חולצות טישרט מוכתמות, מכנס קרוע בברך, תיק שנס לחו ועוד כהנה וכהנה. בקשו גם שיצטיידו בכפתורים, חוטים, פיסות מלמלה, סיכות ישנות, סרטים,  קישוטי שיער שנמאסו, חרוזים שנותרו ממחרוזת שנקרעה, צמיד פרום – בקיצור, כל מה שמיותר בבית, אבל עדיין נראה נחמד במקום אחר, בהקשר אחר.

נא לא לשכוח: כלי תפירה, צבעי בד והמון דמיון.

בקשו מכל ילד שיפרוס את הבגד שהביא ובחנו אותו כולכם. החליטו יחד אם כדאי לתפור על הכתם כמה חרוזים, חבורת כפתורים או סתם לצייר עם טושים של בד כמה ציורים. בכל מקרה, כדאי לעשות קודם חזרה: להניח את הקישוטים שנבחרו, לצייר בעפרון את הקונטור (צללית) של מה שהחלטתם לצייר, וכו'.

אם יש בגד שכבר קרוע בצורה שלא ניתנת לתיקון, אבל יש בו צבעים עליזים, אל תהססו להקריב אותו על מזבח השיפור של בגד אחר. אפשר לתפור תלאי צבעוני על מכנס ג'ינס שמרוב שעמום פער פתח גדול בברך, להוסיף כיס עליז על חולצה בצבע אחיד, שהקישוט היחיד שלה הוא כתם דיו ענק בחזית, ועוד הצעות לסדר וניקיון.

בואו נתייחס כעת לתיק ישן ומשעמם. אפשר להפוך אותו בקלות לפרסומת מהלכת לעבודות יד. תפרו עליו בפינה אחת כמה כפתורים צבעוניים, תלו בפינה אחרת שרשרת של סיכות ביטחון, צרפו גליל חוטים כמעט גמור, הוסיפו מקבץ תיק-תקים, פיסת דנטל – והנה לכם תיק חדש, צבעוני ושימושי: יש קרע חדש בבגד? הורידו סיכת בטחון מהתיק והדקו את קצוות הקרע.

בא לכם לפרסם בובות? תפרו על התיק כמה בגדי בובה ישנה, שכבר נמאסה, תפרו עוד כמה צעצועים קטנים וחמודים – כגון מכונית צעצוע, כלבלב קטן, ליצן חמוד – והנה לכם תיק של פינת משחקים לתפארת.

אולי אתה בן ואתה זקוק לתיק לחוג מדע? קשט את התיק הישן בסרגל פלסטיק קטן,במחוגה, במשולש מפלסטיק ומחדד חמוד. תפור על התיק  עט שנגמר, מרקר צבעוני ישן – ועוד דברים שכבר מלאו את תפקידם בכבוד, אבל הם עדיין צבעוניים ויפים.

אם יצאה לכם תיק מהמם ממש, צלמו, סרקו ושלחו למערכת של :

www.saba-sabta.co.il

ונשמח לפרסם!

אם יש לאחד הילדים גופיה שנמאסה עליו, אפשר להפוך אותה בקלות לתיק. סדרו את הגופייה כך ששתי הכתפיות יהיו מונחות אחת על השנייה, כידיות. תיישרו היטב את הצד התחתון, הדקו את שני החצאים אחד לשני ותפרו אותם. יתקבל תיק שאין שני לו – (ואולי טוב שכך...)

ואתם יודעים מה הכי מצחיק כאן? על התיק הזה, שלא עלה פרוטה, החולצה המחודשת והמכנס המשופר – עוד יעצרו אתכם אנשים ברחוב, לשאול היכן רכשתם אותם. רק אנא – אל תתנו להם את הכתובת של הסבתא שאצלה התרחש השינוי המהמם...

 

קורה שורץ www.saba-sabta.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב