דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מארגז הכלים של המחשבה המעכבת -גישה להשגת מטרות 

מאת    [ 30/06/2010 ]

מילים במאמר: 562   [ נצפה 1966 פעמים ]

מארגז הכלים להתפתחות בגישת המחשבה המעכבת מניסיוני, הכלים הבאים הכרחיים להצלחה של תהליך אימון, ובתפיסתי, להצלחתי כמאמנת אישית. לא אגזים כשאומר ששימוש בכלים האלו קריטי לכל מי שמעוניין במימוש עצמי או שינוי חיובי.

1. שפע של אפשריות

 אנו מרגישים תקיעות ותסכול כשנדמה לנו שאין לנו שום אלטרנטיבה לפעולה או למחשבה. כאשר אנחנו יודעים שיש לפחות שתי אפשרויות (יש באמת!) הראש "נפתח", איתו נפתחת המציאות ופתאום מתברר לנו שפשוט היינו צריכים להפנות את מבטנו למקום אחר. בבסיס הגישה הזו נמצאת תודעת השפע. יש המון אפשרויות בעולם. לא תמיד תהיה מסוגל ברגע מסוים לראות אותן, אך אם תצא מהנחת היסוד כי יש יותר מאפשרות אחת ,תדע תמיד שעליך רק למצוא את הזוית להתבונן אחרת. שאלת לדוגמה לפתיחת אפשרות: לו היית רווק באוסטרליה, מה היית עושה? שאלה זו מנטרלת את המחויבות למשפחה ולאנשים. "אוסטרליה" מייצגת מקום חלומי לרוב האנשים ולכן מתבטלת ההתייחסות למחויבויות ול"מה יגידו" או "מה יחשבו עליי?"

 2. כבוד לתהליך השינוי

 יצירת הרגל או התנהגות חדשה אינה תהליך של "זבנג וגמרנו". לא עוברים מאפס למאה בשנייה וגם אין גלולת קסם שיוצרת שינוי בלי התלבטות ובלבול. תנו מקום לתהליך. לעיתים זה כמו ריקוד טנגו - שני צעדים קדימה, צעד אחד אחורה. הפרשנות שלכם היא החשובה. התשובה לשאלה, "האם התקדמתי או חזרתי לאחור?" תלויה בנקודת המבט שלכם.

 3. תחגגו ניצחונות קטנים

בדרך יצירת שינוי הינו תהליך. הוקירו את עצמכם על ההצלחות והשתמשו בהן כ"דלק " בזמן הנסיגות. לחגוג נצחון קטן ,זאת אומרת ל"הגדיל " את התרומה של הפעולה החדשה,ההרגשה החדשה מתוך נקודת מבט בהווה .אנשים רבים מתחילים שינוי ובודקים כמה הם רחוקים מהיעד,אני מציעה עם כל נצחון בדרך לחגוג את התקרבותכם ליעד.

 4. צעדים קטנים לשינוי גדול

לא מגיעים מהתחתית לפיסגה בצעד אחד. לכן חשוב ליצור משימות קטנות שמקדמות אתכם ליעד אך עם זאת לא מפחידות ומשתקות אתכם מפעולה. לכן ,כאשר אתם מתכננים את השינוי,התחילו במשימות קטנות ,של חשיבה,ברור מידע ,דמיון מודרך ורק אחר כך אמצו משימות יותר גדולות ו"מפחידות".

 5. הכרת תודה

נשמע בנאלי? שחוק? בעיניי זה מרפא. וזה עובד! הכרת תודה הינה תהליך שממקד את תשומת הלב שלכם ב "יש " ולא במה שחסר. בנימה אישית, הכלי הזה שינה את תפיסת חיי. ההתמקדות במה שיש לי, על מה אני מודה משאיר אותי בהערכה ובפתיחות גדולה יותר למה שכל יום חדש מביא איתו.

 6. מחוייבות לפעולות ולא לתוצאות

נשמע מוזר? אנחנו מקבלים אחריות על הפעולות שאנו עושים ולא על התוצאות. לפעמים נתאמץ, נעשה את הפעולות החדשות ובכל זאת התוצאות לא יהיו לשביעות רצוננו. אל ייאוש!! המשך ונסה שוב מחדש.

 7. הקשבה

 כשאתם מנהלים שיחה, חשבו: " אני כאן בשבילך". ללא הסיפורים האישיים שלי, המחשבות האישיות שלי, השיפוט שלי, ההשוואה - רק אתה. בכל תהליך אימון אני מחברת בין הדברים שאומר המאומן לבין הרגשות שאותם הוא מרגיש. החיבור בין התוכן שהוא אומר לבין הרגש מאפשר לי לראות את נקודת המבט שלו מבלי להתערבב בתוכה, להיות באמפתיה ללא הזדהות ומשם לשאול שאלות שיאפשרו לצד השני הבהרה והתקדמות. הקשבה מלאה מתרחשת כאשר יש חיבור בין תוכן הדברים, הרגשות והיעדים של הצד השני. לימדו להקשיב לעצמכם ולהפריד בין הרגשות ,מחשבות ומעשים .בהתהליך תלמדו להכיר "קול " אחר,קול האינטואיציה,זה הקול הפנימי שלכם והוא במהלך הזמן ישמש "כמצפן" פנימי שלכם לתהליך השינוי.

 8. סליחה

 יש בנו שני צדדים.אחד אמיץ,מעז,חולם וצד אחר דואג,פוחד,חסר בטחון .אנחנו אנושיים! קבלנו את שני הצדדים וסילחו לעצמכם כאשר תגלו שלא עמדתם במילה,ששוב מעדתם .הרגע הבא הוא רגע חדש ,ביראו כל רגע, יום מחדש בשחרור מכבלי העבר.סליחה אישית מלמדת כיצד להיות סלחניים גם לאחרים. בהצלחה! קטי טייב מפתחת גישת המחשבה המעכבת מאמנת אישית ומנחת קבוצות. אתר :www.thegoal.co.il

המחשבה המעכבת -קטי טייב מאמנת אישית ומנחת קבוצות 057-7317662 http://www.thegoal.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב