דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לשפר את אחוז המכירות באתר האינטנרט שלך, המדריך שימושי. 

מאת    [ 17/03/2007 ]

מילים במאמר: 689   [ נצפה 2956 פעמים ]

כיצד לשפר את אחוז המכירות באתר האינטנרט שלך, המדריך שימושי. (ארכיטקטורת יחס המרה או למה כדאי לתכנן אתר אינטרנט בגישה הפוכה - המדריך השימושי )

נכתב ע" גיא לוי. מקור המאמר: טוד פולנסבי, גורו שימושיות בינלאומי.


    •  התחל את תהליך עיצוב האתר עם ריאיון מעמיק עם הלקוח כדי להבין את ליבת העסק, מטרות העסק וקבוצות הלקוחות הצפויות. התמקד בזיהוי מטרות האתר הסופיות, אל תתחיל בדף הבית. הכן שאלון ללקוח שיתמקד במה הלקוח מוכר, איך מתבצעת המכירה היום ומה אנשים אוהבים ולא אוהבים במוצר של העסק.
    •  בצע סיעור מוחות של כל מה שהלקוח יצטרך לדעת על מנת שירגיש נוח עם החלטת הקנייה. אתה צריך להבין את חווית הלקוח במהלך ביצוע הקנייה. אם הלקוח מוכר הרבה מוצרים כי אז כדאי לבצע זאת לכל קבוצת מוצרים.
    •  בשלב הבא, ארגן את המידע לקבוצות הגיוניות. למשל במפעל המבנה יכול להיות מוצרי תעשייה, מוצרים לחקלאות, שירותים, מוצרים מותאמים אישית. קבוצות המידע האלו יהיו דפים באתר. אתה יכול לחזור על אלמנט כלשהו ביותר מקבוצה אחת. בנה מבנה של אתר לפי המידע הזה.
    •  התבונן בתהליך המכירות וצפה כיצד הלקוחות מתקדמים לביצוע מטרות האתר. מתי צריכה להופיע קבוצת מידע. ארגן את קבוצות המידע ובדוק את נכונותם עם הלקוח ללכת בנתיב המכירה באתר לפי קבוצות המידע (מספר נתיבים כמספר קבוצות מידע בדר"כ). הארכיטקטורה של האתר מתחילה עכשיו כשאנחנו מרחיבים את קבוצות המידע ומתחילים לסדר את כל הדפים באתר.רבות מקבוצות המידע יהיו זמינות דרך קישורי טקסט מהעמוד הראשון או השני של תהליך המכירה. אל תשכח את הדברים הבסיסים כמו : האם האתר משדר אמינות, האם אנשים צריכים סיפורי לקוחות, האם צריך השוואת מכירים, מה האחריות על המוצרים וכמה עולה עלות משלוח וכו'.
    •  אל תבזבז זמן עדיין על טקסט, פשוט אסוף מידע. התחל לתכנן את מערך האתר. תוכל להשתמש במקרוסופט וורד לצורך כך. שמור מקום לתמונות אבל אל תבזבז יותר מ 10 עד 15 דקות לכל עמוד. סמן קישורים שצריכים להיות בעמוד לקבוצות מידע רלוונטיות. שים לב שכל עמוד קשור למטרתו. כל אלמנט צריך לטרום לתהליך המכירה והקריאה לפעולה בכל דף צריכה להניע את הלקוח בנתיב הרכישה. כל עמוד מכיל מידע, אבל כל עמוד הוא גם צעד קדימה לעבר המטרה. כמו כן חלק מהאנשים יצטרכו לחזור למידע קודם כך שתפריט ניווט ברור הוא חיוני כך שיוכלו לחזור אחורנית בקלות.
    •  צור תוכן שמדבר בשפת הלקוחות שלך, דרך צורת הלימוד של הלקוחות שלך והתמקד במה שמניע את הלקוחות שלך. רוב האנשים חושבים שהאתר שלהם מדבר לציבור הכללי, זו טעות. ע"י שאלות, ניסיונות ובילוי זמן עם אנשי המכירות אתה יכול להתחיל להבין איך הלקוחות שלך חושבים. כל צעד כזה שתנקוט ישפר את הצלחת האתר שלך. בדוק את ההנחות שלך דרך תוכנת ניתוח תנועה באתר כמו גוגל אנליטקס למשל. למשל אם אנחנו מוכרים בתים, מה יותר חשוב ללקוח - ערך ההשקעה או בתי הספר שבסביבה. בנה נתיב מכירה שונה לכל אחד בנפרד. בדוק את ההנחות שלך עם קונים טיפוסים או מומחים בתחום, הם לא חייבים ממש לקנות באתר הם יכולים להיות חברים שלך אבל נסה ליצור את האווירה המתאימה. בנה נתיב מכירה לכל סוג לקוח או/וקבוצת מידע.
    •  עם ארכיטקטורת הנתיב מההתחלה ועד הסוף: אנחנו בונים את מפת הניווט של האתר עם אלמנטים רגילים כמו :מי אנחנו" ,"שאלות נפוצות" ועוד. גולשים מצפים למצוא אלמנטים כאלו באתר. אם לא תכליל אותם הגולשים יעשו עצבניים ויפקפקו במקצועיות של האתר. אם אתה לא מצליח ליצור אמינות באתר שלך אז לא תצליח למכור.
    •  מעצב אתר נקרא לתהליך כשתוכן האתר מוכן וארכיטקטורת האתר ברורה ונמצאת על הדף. בצע דיון עם המעצב על המראה וההרגשה באתר, העברת התוכן והסבר כיצד להניח את העיצוב כדי לתפוס את העין כדי לתמוך במסר העיקרי. זכור לדוגמא את חשיבות הכותרות בעמודים. יותר מ 90% מהגולשים יקראו את הכותרת שתופיע מתחת לתמונה יפה (בהנחה כי יש רק כמה תמונות בעמוד). אם יש לך משהו חשוב, מצא את התמונה המתאימה והשתמש בכותרת כדי להעביר את המסר. בחירת צבעים ותמונות מתבצעת אחרי הבנת קבוצות המשתמשים. אותו דבר לגבי פונטים ומבנה דף. קבוצות מסוימות יכולות לצפות במידע רק ממבנה דף לא מסובך. אחרים ירצו תוכן ארוך ואחרים ירצו לקרוא את התוכן בנקודות אשר יגבו את ההנחות שאתה מניח בעובדות. ניתן לשלב בין הקבוצות ע"י הצגת תוכן בכמה אופניים, חלק בנקודות וחלק למשל לקבץ במאמרים. התדיין על כך עם מעצב האתר וכשהמראה והתחושה של האתר מוכנים, בנה את האתר. מצעב יתן לך ערך מקסימאלי כשתספק לו תוכן מפורט ותוכנית אתר



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב