טיולים מאורגנים לברלין - חוויות מהמיטב של ברלין

מאת    [ 28/06/2010 ]

מילים במאמר: 612   [ נצפה 4176 פעמים ]

סיקור מחוויות טיולים מאורגנים, לא סתם טיולים מאורגנים, טיולים מאורגנים לברלין, פוטסדאם וגם דרזדן בגרמניה

טיולים מאורגנים לברלין מתחילים בנמל התעופה בן גוריון וכמובן טיסה לברלין, בירת גרמניה המאוחדת ומרכז התרבות של אירופה. עם ההגעה ערכנו סיור פנורמי הכולל את פוטסדאם פלאץ, המשכנו לבניין הרייכסטאג ההיסטורי- בית הפרלמנט הגרמני, העפלנו אל כיפת הזכוכית של בניין הרייכסטאג לתצפית על הנוף מרהיב של ברלין. כמה מתחילים טיולים מאורגנים לברלין .
למחרת לאחר ארוחת הבוקר ערכנו סיור מודרך בברלין גרמניה . במהלכו ראינו את שער ברנדנבורג, האתר המפורסם ביותר של ברלין, עברנו בשדרת אונטר דן לינדן - שדרת "עצי התרזה", המשכנו לבבל פלאץ, מקום שריפת הספרים בשנת 1933 וראינו את "אנדרטת הספרים הריקה" של האומן הישראלי מיכה אולמן, המנציחה את האירוע. ראינו את פסלו של פרידריך הגדול ואת בניין האוניברסיטה על שם הומבולדט, המשכנו לאלכסנדר פלאץ, עברנו ברובע ניקולאי, המשכנו וראינו את מגדל הטלוויזיה - סמלה המסחרי של מזרח ברלין. המשכנו אל חלקה המערבי של ברלין ונראה את הקודאם - רחובה המרכזי של מערב ברלין. בערב- המעוניינים יכלו לצאת לאחד ממוקדי הבילויים של ברלין. טיולים מאורגנים לברלין מאפשרים גם בילויים בערב.
ביום השלישי בקרנו בפוטסדאם - עיר עתיקה הסמוכה לברלין, בה נבנה ארמון יפיפה על פי בקשתו של מלך פרוסיה, פרידריך הגדול, כחיקוי לפאר הצרפתי הברוקי שכל כך העריץ. ראינו את ארמון "שלוס סנסוסי" (הארמון "ללא דאגות") מהיפים באירופה, ובקרנו בגניו הנדירים ביופיים. המשכנו לביקור בואנזה וראינו את הוילה על שפת האגם שבה התקיימה "ועידת ואנזה" אשר דנה בדרכים לביצוע "הפתרון הסופי". המשכנו לגרונוולד וראינו את אתר ההנצחה בתחנת הרכבת ממנה יצאו הטרנספורטים של יהודי ברלין. בערב המעוניינים יכלו לצאת לסיור ברובע ניקולאי ספירטל העתיק, בו מבנים היסטוריים רבים וביניהם בית העיריה וכנסיית ניקולאי-המבנה העתיק ביותר בברלין. הרובע המשמר את אווירת ימי הביניים, עתיר בתי הקפה ומסעדות.
את היום הרביעי במסגרת טיולים המאורגנים לברלין גרמניה הקדשנו לסיורים בעלי אופי יהודי. תחילה במוזיאון היהודי, המתעד את יהדות גרמניה ואשר תוכנן ועוצב על ידי האדריכל היהודי הנודע, דניאל ליבסקינד. המשכנו לאזור שהיה לב ליבו של הרובע היהודי ברחוב אורניינבורגר, המהווה עדות חיה לקהילה יהודית גדולה ומשגשגת שהתקיימה בו בעבר. בקרנו באחד המבנים המרשימים של ברלין, בית הכנסת הבנוי בסגנון מורי-בזנטי, בעל כיפת הזהב, ראינו את האקשרמארקט, והאקשהוף עם החצרות המדהימות והמשכנו לבית הקברות היהודי הישן שבו ניצבת מצבתו של משה מנדלסון.
למחרת נסענו לביקור בעיר דרזדן, בירת חבל סאכסוניה, היושבת על נהר האלבה. העיר ברוקית טיפוסית, מהיפה בערי מזרח אירופה, נהרסה כליל במלחמת העולם השניה ונבנתה מחדש תוך שימור השרידים והצביון הברוקי. ראינו את בית האופרה, מהמפוארים והחשובים באירופה, מבני בארוק מרשימים, טיילנו בעיר העתיקה, למדנו על עבודות שיקום בינלאומית של "כנסיית גבירתנו" שנהרסה במלחמת העולם השניה וראינו את יצירת הפסיפס "מצעד אצילי סאכסוניה".
ביום השישי סיירנו בליבה של ברלין. התחלנו את סיורנו לאורך נהר השפריי לאי המוזיאונים שהוכר על ידי אונס"קו כאתר מורשת תרבות עולמי. צפינו אל הברלינר דום, הקתדרלה המרשימה של ברלין ובמוזיאון פרגמון הנחשב לאחד מגדולי המוזיאונים בעולם. המשכנו בקו התפר בין "מזרח" ל"מערב" ובקרנו במוזיאון הטופוגרפי של הטרור, מתחם שבו שכנו מרתפי הגסטפו בעבר. המשכנו ל"צ'ק פוינט צ'רלי"- נקודת המעבר המרכזית והמיתולוגית בין שני חלקי העיר, מזרח ומערב. נסיימנו את סיורנו בפוטסדאמר פלאץ- מרכז הארכיטקטורה המודרנית של אירופה. טיולים מאורגנים לברלין מיועדים למי שרוצה להספיק לראות כמה שיותר.
היום האחרון היה יום חופשי. טיולים מאורגנים לברלין מאפשרים גם את זה. המעוניינים יכלו להצטרף לסיור לעיר לליפציג, עיר עתיקה וקסומה, בעלת מורשת ההיסטורית רבת השנים, שבה לחיים מחודשים לאחר נפילת החומה. בתום הביקור המשכנו לעירו של מרתין לותר, לויטנברג, שם טיילנו בפארק ורליץ המרשים על שפע האגמים והגנים שבו. בתום הביקור נסיעה לשדה התעופה של ברלין וטיסה חזרה לארץ. כמה טוב שיש טיולים מאורגנים לברלין .