דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפואה אינטגרטיבית 

מאת    [ 28/06/2010 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 2658 פעמים ]

כיצד הפכה רפואה אלטרנטיבית לאינטגרטיבית?

 

רפואה משלימה ואלטרנטיבית מתייחסת למגוון מומחיויות רפואיות ובריאותיות ומוצרים שאינם נחשבים חלק מן הרפואה הקונבנציונאליות. בשנות ה-60-70 נחשבו טיפולים שאינם שייכים למסגרת הטיפולית הקונבנציונאלית, כ"רפואה אלטרנטיבית". אלו סוגי טיפולים שניתנים במקום טיפולים רפואיים סטנדרטיים. טיפולים הניתנים בנוסף לטיפולים רפואיים קונבנציונליים נחשבים לרפואה משלימה. רפואה אלטרנטיבית- הומאופטיה, רפואה סינית מסורתית ואקופונטורה, תרופות נוירופטיות ואיורוודה הם דוגמא למערכות רפואיות אלטרנטיביות.

תרפיות גוף כגון עיסוי, שיאצו, טווינה וכירופרקטיקה הן דוגמא לתרפיות גוף הנחשבות רפואה משלימה. הטיפולים כוללים מניפולציות של רקמות ומבנה שלד שריר, אשר באים בשימוש על ידי מטופלים לצורך שיכוך כאבים, הרפיה ותחושת רווחה כללית.

התערבויות גוף-נפש(MBI) Mind Body Intervention- מדיטציה, היפנוזה, ביופידבק, טכניקות הרפיה, תפילה ותרפיה במוסיקה נחשבות כצורות של התערבויות גוף נפש. מחקרים רבים נעשו בהקשר של התערבויות אלו למצבים רפואיים, כגון כאב. שימוש משולב נפוץ יחד עם ניהול דחק וטיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT).

 

כאשר טיפולים המגיעים מהרפואה המשלימה והאלטרנטיבית מוצעים יחד עם הטיפול הרפואי הסטנדרטי, הם נקראים טיפול אינטגרטיבי. משמע, האדם יכול למצוא את שיטת הטיפול המתאימה לו ברפואה המשלימה דרך מרפאת קופת החולים ולא ללכת לחפש אותה בעצמו. כאשר הנך מחפש אחר הטיפול המתאים רצוי לוודא מהן המטרות המוצהרות של הטיפול? האם הטיפול אמור לרפא או לעזור במצב הרפואי, להקל על הסימפטומים? מהן העלויות? האם אמור להיות שינוי לאחר הטיפול, לטובה או לרעה? האם יש כימיה עם המטפל בזמן השיחה, אם אינכם בטוחים, קבעו פגישת ייעוץ לפני הטיפול הראשון. בקשו לראות אתר רלוונטי אודות סוג הטיפול או חומר קריאה בנושא.

ככל שתדעו יותר כך תפחת רמת החרדה לגבי הטיפול והביטחון בהמשך הטיפולים. במפגש עם המטפל נסו להתחבר לתחושות שלכם, איזה אווירה הוא משרה עליכם.

 

רצוי לקבוע בתחילת הטיפול:

אם מטרת הטיפול היא בעיה ספציפית, למשל, טיפול בכאבי גב תחתון או טיפול במיגרנות, בעיות רפואיות הנובעות ממחלה כלשהי, שאלו את המטפל האם השיטה מתאימה לסוג הבעיה שלכם והאם יש לו את הניסיון הדרוש.

 

חשוב ביותר!  לעדכן את הרופא שלכם במידה וישנו הליך רפואי או בירור רפואי בו אתם נמצאים, בנוגע לתחילת הטיפולים. ישנם מקרים בהם טיפולים מסוימים מתאימים יותר מאחרים והוא יוכל להמליץ לכם עליהם. במקרים פחות טובים, עשויות להיות השפעות רציניות לטיפול ויש לדעת זאת מראש על מנת למנוע בעיות, סיבוכים ואי בהירות.

מאמר זה, אשר עוסק בשאלה כיצד לבחור את הטיפול הנכון והמטפל הנכון, מנחה אתכם בבחירתכם, אבל כיום אין עדיין תשובה לגבי כל סוגי הטיפולים, בנוגע למידת ההשפעה שלהם על מצב רפואי. ישנן הוכחות מחקריות לגבי יעילותם של טיפולים מסוימים, עליהם יפורט במאמרים הבאים. כרגע הדרך המדויקת ביותר היא להתייעץ עם הרופא המטפל, לבקש מידע קיים ולהתנסות בטיפולים שונים בעצמכם.

לבריאות, בהצלחה ובבטיחות!

מיכל נורטוב (שמיר) 


פסיכולוגית (M.A בפסיכולוגיה רפואית)




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב