דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכשרת אקדמאים להוראה - אופציה למפוטרי היי-טק 

מאת    [ 27/06/2010 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 4086 פעמים ]

בימים של אי יציבות כלכלית ופיטורים נרחבים בעיקר בתחום ההיי-טק, בתחום ההוראה תמיד יש צורך בכח אדם איכותי. הכשרת אקדמאים להוראה מהווה פתרון למצוקת המורים ומעניקה יציבות וסיפוק גדול למפוטרי ההיי טק שסובלים מחוסר יציבות תעסוקתי.

תחום ההיי-טק: מפתה בתנאים אך אינו יציב בחיים
נדמה שלעבודה בתחום ההיי-טק תמיד מתלוות הטבות מפתות - משכורות גבוהות, רכב, טלפון נייד, נסיעות לחו"ל והפיסגה הגדולה מכולן: אקזיט שיביא לרווחים עצומים ובונוסים שמנים לכל העובדים. מהצד השני והפחות זוהר מתלוות שעות עבודה ארוכות, שיבוש אורחות חיים וחיי משפחה, דרישות קשות, אי-יציבות והבועה שמתנפצת אחת לכמה שנים.

רבים שמצאו את עצמם נמשכים להיי-טק בגלל המשכורות והתנאים המפתים מצאו את עצמם אחרי המשבר הכלכלי האחרון בלי טלפון נייד, בלי רכב חברה וכמובן בלי עבודה. חוסר היציבות הזה שפוגע בתחום ההיי-טק פעם אחר פעם הביא רבים לוותר על המשכורת הגבוהה תמורת יציבות תעסוקתית וסיפוק גדול יותר.

הפתרון: הכשרת אקדמאים להוראה
מחד, ידוע שקיים מחסור מתמיד באנשי הוראה איכותיים ומוכשרים ומאידך, ידוע שמערכת החינוך מעניקה יציבות תעסוקתית וקביעות לעוסקים בה. מפוטרי היי-טק בעלי תואר אקדמי יכולים ללמוד במסגרת תוכנית הכשרת אקדמאים להוראה ובהמשך להשתלב במקום עבודה יציב ומספק.

עבודתו של מורה היא אמנם בתנאים פחות אטרקטיביים, אך היציבות והסיפוק שהיא מעניקה עולים על הקשיים. כשמחליטים על קריירה עדיף להישאר עם ציפור אחת ויציבה ביד מאשר עם שתי ציפורים על העץ שבטח גם יתעופפו להן בזמני משבר. סביר להניח שהמשכורת לא תהיה גבוהה כמו בהיי-טק, אבל תחום ההוראה יעניק יציבות כלכלית ואף שעות עבודה נוחות יותר.

הסבה ליציבות וסיפוק
תוכנית הכשרת אקדמאים להוראה כוללת לימוד תחום מעניין ומאתגר עם דגש על התנסות מודרכת ושימוש בדרכי הוראה מגוונות. התוכנית מיועדת לבעלי תואר ראשון לפחות שמעוניינים לבצע הסבה להוראה ומתייחסת לידע ולכישורים הקודמים שנרכשו במהלך התואר הראשון ובמהלך התנסות החיים. בתוכנית לומדים האקדמאיים  בקבוצות ייחודיות, בתוכניות לימודים אישיות ומותאמות שלוקחות בחשבון את הידע והניסיון הקודם.

חלק מהקורסים הנלמדים כחלק מהכשרת אקדמאים להוראה, אף זוכים להכרה ללימודי תואר שני בחינוך והוראה, כך שאפשר לפתח קריירה מצליחה ולהתקדם בתחום זה. אמנם העיסוק בהוראה אינו קל, אך הוא מאוד מספק. לקחת חלק בחינוך צעירים, בהקניית ערכים ובהעברת הידע והניסיון הלאה, מעניקים סיפוק רב יותר מבכל תחום אחר.

ידוע שאין תחום שמתחרה בעניין ובאתגר שמציבה הוראה וזהו הבונוס שיקבלו מפוטרי ההיי-טק אם יבחרו בהוראה כקריירה. בסופו של דבר מה עדיף - לראות אפליקציה פועלת, או לפגוש תלמיד לשעבר שהושפע מהערכים שספג והצליח בחייו בזכותם?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב