דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ועוד על רומא 

מאת    [ 27/06/2010 ]

מילים במאמר: 1231   [ נצפה 2477 פעמים ]

היום השישי לטיול.

 

 

 

 

רומא ילדים !!! רומא !!! הוותיקן האגדי !!!

 

 

 

 

הבוקר הינו אורחיו של הוותיקן. בנסיעה קצרה מהמלון הגענו לתור ממתינים ארוך בכניסה למוזיאון הוותיקן. התור הבריח עוד לפני שהתחלנו, 6 מתוך גיבורי הטיול ונשארנו 32 ועוד............. גוסאב כמובן.

 

 

כדי להתמקם בתור, בסופו כמובן כמקובל, עלינו שוב מהר לאוטובוס, נסענו לסוף תור הממתינים שהתארך מאות מטרים, מבקשים לראות במו עיניהם את תמונותיו ויצירותיו של מיכאל אנג'לו - את ה"קאפלה הסיקסטינית.

 

 

ולא רק. גם שפע של תמונות ועבודות אומנות. ציורים, שטיחי קיר, ומוזאיקות שנעשו מתוך הקפדה יתרה. כל אחד מהם מספר סיפור או אגדה שהתרחשו במקומות רחוקים ממקום מושבם של האומנים. כך קורה, שמאורעות שהתרחשו בארץ ישראל מתוארות בנוף מעניין, אבל לא אופייני לארץ.

 

 

הסבריו המעלפים של גוסטב הוסיפו עומק למראה העיניים והתייחסו לכמה היבטים נוספים, שאילו ביקרתי במקומות אלה לבדי, לא הייתי נותן דעתי עליהם. מעניין.

 

 

 

 

קינאת יוצרים. - לא רק בימינו אלא גם בזמן העתיק והישן יותר. היריבות שבין רפאל ומיכאל אנג'לו הולידו יצירות מופת של שני האומנים. התחרות חידדה את חושיהם של יוצרים נוספים אשר תרמו מיכולתם וכשרונם והשאירו לנו מעשי ידי אדם להתפעל ולהתפאר. ולא רק ביופיים. אלא גם משום הטכניקות בהם השתמשו עוד בטרם היו המכונות והכלים המכניים ותעשיות הצבע והמחשב הכל יכול.

 

 

 

 

קינאת עשירים - הרצון לעשות יותר, ויותר טוב, ויותר גדול מהשכן, "האחר". כנסיות ומבנים גדולים, מונומנטליים, מגדלים גבוהים, ציורי קיר ומוזאיקות, כלי עץ ומתכת, נברשות זכוכית ופיתוחי אבן, ויטראז'ים ושטיחים.

 

 

 

ההסתכלות של המבצעים על סיפורי הברית הישנה והחדשה. מעניין.

 

 

הסיפורים שבתנ"ך והאינטרפרטציה בספרות הנוצרית. סיפור בריאת העולם, ומשה, ודוד, והעולם לפני ישו. איך נראו בעיני אומנים שלא הכירו את זירת ההתרחשות. - מעניין.

 

 

מעניין לקשור את הקצוות. התמונה החד צדדית המקובלת, כפי שאולי זכורה לנו מבית הספר, בעיני מי מאתנו שעיסוקיו היום יומיים אינם בנושאים אלה, מקבלת איזון נכון יותר. וגוסטב היטיב לקשור.!

 

 

 

 

והפרטים בציורים - התדהמה מגודלם ומיופיים, מסיט את המסתכל התמים מלראות כמה לא רלוונטיים הפרטים הקטנים שבציורים היפים. ארץ ישראל, זירת חלק גדול מהסיפורים המתוארים נמצאת על פי הציורים באירופה הגשומה, בעלת האקלים הנוח.

 

 

בגדי הגיבורים צוירו בסגנון המאה השש עשרה מתאמים ל"מודה" שהיתה מקובלת בחצרות המלכים והאצילים בהם הועסקו. ורק הסיפור המיוחס לדמויות המצוירות נותן ליצירה את הפירוש המועבר ע"י המסבירים לקהל הסקרנים המצטופף סביבם, לראות ולחוש כי היה כאן.

 

 

והסקרנות, והתחושה הזאת להימצא במקום ששמעת עליו וקראת עליו כל כך הרבה פעמים. התחושה הזאת מעוררת בי ואולי גם באחרים את הסיפוק המתלווה לתחושת ההצלחה. עשינו זאת !

 

 

 

 

כנסיית סן פאולו. - משכן אלוהיו של האפיפיור עצמו. המקום בו מתקשר "הכס הקדוש" עם "בורא עולמו". הכל גדול מלתאר. מפואר מלהסביר, עשיר וצבעוני. מפתיע ומעורר התפעלות.

 

 

כיצד זה נעשה? כיצד גררו לכאן את כמויות האבן המעובדת הזאת - כיצד מדדו והעמידו בדייקנות כזאת את הקונסטרוקציות המפוארות האלה אשר הזמן לא יכול היה להם -

 

 

האמת.- לא ניתנו תשובות מספקות ומשכנעות. אני עדיין צריך הסבר משכנע יותר.

 

 

בצהרים, ארוחה חטופה, נסיע למלון למנוחה ובערב ארוחה משופרת - כמו שאומרים החיילים.

 

 

ב 16.00 יצאנו לכוון "טיבולי" לבקר בגני המזרקות שפעלו פעם על עיקרון "הכלים השלובים".

 

 

העיירה היתה בעבר מרכז בילוי לאצולה הרומית ומכאן התגלגל שמה ונקשר גם למקומות בילוי אחרים.

 

 

הגנים בהם ביקרנו יפים ומטופחים. זרמי מים ומשחקי מים, מזרקות דקורטיביות ואוירה מינוחה הקלו על הירידה התלולה יחסית והעלייה בחזרה לאחר הביקור.

 

 

אם בעבר, כל אשר ראיתי פעל רק על עיקרון "הכלים השלובים", בלבד, הרי כי המתכנן היה גאון באמת. בימינו, נדמה לי שעוזרים לעיקרון ליצור את זרמי המים שראינו.

 

 

סובבנו בין דוכנים. איך לא - קנינו. איך לא - ונסענו לארוחת הערב.

 

 

 

 

"אינמנרו". - מסעדה נחמדה. שולחנות ארוכים. מפות לבנות ומפיות אדומות, מזרקת מים במרכזה של גינה מטופחת, ולהקת נגנים שהתייצבה "דום" כל אימת שהגיע קבוצה חדשה.

 

 

בין לבין הסתפקנו במוזיקה מקלטות.

 

 

בהזדמנות זאת, הרמנו כוסית "שמפניה", בירכנו ברכה שנועדה תחילה ליום שישי, אכלנו ושתינו חופשי, (בתשלום נוסף מראש) אבל, הערב ייזכר לכולנו משום האווירה הטובה והשירה שהקיפה את כולם.

 

 

 

 

היה זה סיום מוצלח ואולי גם מבטיח של "יום קשה". קשה משום המתחים שהתפתחו בקטעים שונים. אולי תוצאה של הצורך לעמוד בלוח הזמנים. אולי בגלל הקושי להוביל קבוצה בשטחים עמוסי מבקרים ושיחסית בקלות יתרה ניתן ללכת לאיבוד ולבזבז זמן יקר בנסיינות להתכנס.

 

 

מטבע הדברים, אני בטוח שכל תלאות היום ניתנות לתיקון. יש אמירות שהן חדות מתער. צריך לקוות שיגלידו חלק מהפגיעות, חלקן ילקחו בחשבון ויתמתנו ונמשיך את הטיול תוך שיפור באווירה גם אם יש קושי אמיתי לספק במלואם את רצונותיהם וציפיותיהם של כל אחד מאתנו, מה עוד שאנחנו שילמנו במזומן ובטוחים שמגיע לנו.

 

 

ואחרי הכל, זהו טיול "על הכפאק". !

 

 

 

 

 

דני פלד - חבר קיבוץ ניר יצחק בנגב המערבי מינואר 1951 - יליד 33.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב