דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב אתרי אינטרנט 

מאת    [ 27/06/2010 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 1944 פעמים ]

עיצוב אתרי אינטרנט

מאת: יעל לחמן סטודיו-גוונים 

כאשר מדברים על עיצוב אתר מדובר באלמנט העיצוב-הגרפי של האתר, במראה ה"חיצוני" שלו ולא בבנייה התכנותית של האתר. לא בהכרח שכל מי שיודע לבנות אתר, שולט גם בעיצוב. לעיצוב ישנה משמעות חשובה , נדרש ידע בעיצוב ומיתוג של עסקים, בשליטה בתוכנות גרפיות המשמשות לעיצוב ובניית אתרים וניסיון לא פחות חשוב. האתר חייב להיות נעים, ידידותי למשתמש, נוח ופשוט.

ישנם כמה פרמטרים חשובים שצריך לקחת בחשבון לפני עבודת העיצוב והם: למי מיועד אתר האינטרנט, כלומר מיהו קהל היעד, מה מטרת האתר: האם הוא אתר תדמיתי?  האם הוא מיועד להצגת עבודות לדוגמא, האם האתר משמש למכירות, כלומר חנות וירטואלית? ועוד.

לאחר הגדרת מטרות האתר, אפשר לתכנן את העיצוב בהתאם. יש צורך בהחלטות נכונות לגבי התאמת העיצוב הצבעים, הגופנים שיתאימו באופן ספציפי לעסק המדובר, שכן יש להם חשיבות רבה. אם החברה עוסקת במכירות ורוצה לשדר רצינות, יש לעצב בהתאם ולהשתמש בצבעים נכונים שמשדרים יוקרה, אמינות ורצינות. יש הבדל בין עיצוב אתר למשרד עורכי דין לבין עיצוב אתר לחנות רהיטים למשל. צריך וחשוב לעצב בהתאם לרוח החברה באמצעות התאמה ושילוב נכון של צבעים, סידור נכון של  אלמנטים, מיקום תפריטים והבלטת התוכן הנכון. אתר העוסק בילדים והורות, צריך לשדר רוגע ושלווה ויחד עם זאת אופטימיות ושמחה. 
תהליך בניית האתר מועבר קודם למעצב, לאחר שהתרשם וקיבל פרטים לגבי מהות העסק, מטרותיו וכו' הוא מגבש עיצוב בהתאם, הוא מפיק סקיצה או שתיים, כפי שסוכם והם מועברות ללקוח בקובץ  JPG לאישור.
לאחר אישור העיצוב ע"י הלקוח לשביעות רצונו, אז מתחיל תהליך בניית האתר, וכל העמודים הפנימיים יופקו על בסיס המראה שעוצב לעמוד הבית.
לעיצוב אתרים נדרש ידע בתוכנת פוטושופ, שזהו הפורמט המקובל בתקשורת בין מעצב האתר ולבין המתכנת שבונה את האתר והעברת הנתונים ע"י קבצי פוטושופ מתאימים.

חשוב לדעת, שמעצבי אתרים משתמשים בתמונות ממאגרים שנרכשו באופן מסודר וכך גם לגבי שימוש בגופנים שנרכשו ברישיון בהתאם לחוק.  יש להקפיד על רכישה מסודרת של זכויות יוצרים לגבי תמונות וגופנים, אחרת אתם יכולים להיתבע על הפרת זכויות יוצרים. אסור בהחלט להשתמש בתמונות ממאגר האינטרנט.

חשוב לזכור כי גם אתרים לא מושקעים במיוחד אך מסודרים יפה ונכון יכולים להיראות הרבה יותר מעוצבים ונוחים לשימוש מאתרים מושקעים שהוזן בהם תוכן בצורה לא נכונה, צבעים לא מתאימים, תמונות לא מסודרות ולא נכונות, טקסטים מפוזרים ולא תמציתיים. אתר יכול ליצור רושם שלילי ולא נכון ואו להראות זול וטיפשי. הכל תלוי בעיצוב ועימוד נכונים ולא בכסף רב שמשקיעים בו.

יעל לחמן מעצבת גרפית מקצועית מסטודיו-גוונים, בעלת תואר ראשון בפרסום ותקשורת. אתר: www.gva.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב