דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב-לוגו | בניית לוגו | 

מאת    [ 27/06/2010 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 2462 פעמים ]

 

עיצוב ובניית לוגו

עיצוב לוגו -  מאת יעל לחמן: סטודיו גוונים.

הלוגו הוא אייקון גרפי והוא סימן ההיכר והתדמית של בית העסק. עיצוב לוגו הוא חלק ממיתוג של החברה, הוא חייב להיות מותאם לאופי ורוח החברה אותה הוא מייצג.

הלוגו צריך להיות קליט וליצור הזדהות עם המותג אותו הוא מייצג, לוגו מוצלח מושך את עינו של הצרכן ונשאר בתודעתו זמן ממושך. הצרכן נמשך תמיד למוכר ולידוע, וכשיש לו התלבטות בבחירה של מוצר, הוא יבחר את המוכר מביניהם, זה שמשרה עליו את תחושת הביטחון.

תהליך מיתוג חברה הינו דבר חשוב ויקר ערך לתדמית החברה, עיצוב לוגו מוצלח יכול להרים את המכירות בצורה משמעותית. בימינו חברות משקיעות בצורה משמעותית במיתוג חברה כדרך לבדל אותה מחברות אחרות וליצור משמעות והזדהות עם החברה.

אנו בסטודיו גוונים דואגים לעצב לוגו בהתאם לרוח וערכי החברה, שיתאים למטרותיה ולקהל לקוחותיה, תוך שמירה על ייחודיות ובידול מחברות קיימות בשוק.

ישנו מרכיב חשוב ומרכזי ביותר והוא בחירה נכונה של צבעים. ישנה משמעות רבה לבחירת הצבעים ויש לבחור אותם בקפידה,  שכן הצבע הוא שנקלט ראשון בעין המתבונן ומעביר רגשות ואסוציאציות. הצבעים מעבירים מסר בפני עצמם ושילוב לא נכון של צבעים יכול לגרוע ולהפנות תחושה שלילית כלפי המותג.

חלק נכבד ממיתוג של חברה הוא בחירת הצבע ולא בכדי חברות מאופיינות ע"י מאפיין בולט והוא משמש אותן לאורך זמן כסימן ההיכר של החברה. כגון: סלקום מזוהה בצבע סגול, פלאפון מזוהה עם הצבע הכחול, אוראנג' בכתום, הוט באדום ועוד ועוד.

הצבע נקלט מהר, הוא מושך תשומת לב , הוא בולט, קליט ואינו תלוי במילים ושמות. הצבע נקשר לתכונות ורגשות מסוימים. למשל הצבע הכחול, צבע קר שמקנה תחושת שלווה ורוגע, נאמנות, הוא יכול לשדר גם עוצמה והישגיות המתאימה לטכנולוגיות גבוהות.

הצבע הירוק גם מקנה תחושת רוגע ונקשר לטבע, לצמיחה, התחדשות ושינוי.

הצבע האדום מקנה תחושת כוח ושלטון, ריגושים ויצריות, הוא ממריץ מסמל חיוניות ואנרגיות גבוהות.

הצבע הסגול למשל מתקשר לפן הרוחני, רגוע ושלו  מרגיע פחדים וסערות רגשיות ולכן משמש לרוב למיתוג של עסקים בתחום הרפואה האלטרנטיבית, למטפלים וכדומה.

דבר נוסף וחשוב לא פחות הוא סוג הגופן הנבחר (Font) גם לו משמעות רבה בנושא המיתוג והתדמית של העסק. כיום ישנם סוגי פונטים רבים, אלגנטיים, ספורטיביים, נועזים, מעוצבים ועוד. גם הם מעבירים מסר ותחושה והם צריכים לחזק את האווירה והתדמית שאנו רוצים להעביר ולא להיות מנוגדים או לסתור אותה. אם מדובר בחברה דינאמית וצעירה לא נשתמש בפונט כבד, אלא בפונט קליל וזורם.

דבר נוסף, הינו בחירת אייקון, סמל ואו צורה גראפית, כיום מעצבים מחפשים תחכום ופשטות. כבר לא לוגו מסורבל וכבד, לא עוד סרבול של צורות גראפיות. להיפך, המטרה שהלוגו יהיה פשוט אבל מתוחכם דיו, קליט וזכיר והחשוב מכל שיאפיין את רוח החברה אליה הוא משתייך.

כיום חושבים בצורה פרקטית, ולוקחים בחשבון גם את מאפייני החברה, באיזה מדיות משתמשים, היכן יופיע הלוגו, שכן גם מבחינה טכנית הוא צריך להתאים. ישנו לוגו שצריך להתנוסס גם על שלט או קיר הבניין, על מכוניות, לעיתים על תלבושת העובדים, על כל הניירת המשרדית ועוד. חשוב שהלוגו יתאים למגוון המוצרים של החברה.

לפרטים נוספים ודוגמאות הכנסו לאתרנו: www.gva.co.il ונשמח לשרתכם.

 

יעל לחמן מעצבת גרפית מקצועית מסטודיו-גוונים, בעלת תואר ראשון בפרסום ותקשורת. אתר: www.gva.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב