דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת רשתות חברתיות בולטות בעולם 

מאת    [ 26/06/2010 ]

מילים במאמר: 531   [ נצפה 3755 פעמים ]

עד לא מזמן כשהיינו שומעים על רשתות חברתיות, לרובנו זה היה מזכיר פורומים ואתרי קהילות שבעיקר כוונו לגולשים צעירים. אך מאז כניסת עידן ה- web 2.0 כבר ברור לכולם שרשתות חברתיות זה הדבר החם ביותר שיש. בארץ הכרנו בשנים האחרונות את רשת "מקושרים" , "ח'ברה" והקהילות השיתופיות לגולשים באתר תפוז. אך מאז כניסתה של פייסבוק, נטרפו כל הקלפים ורשתות חברתיות החלו להפוך לנחלת הכלל. יותר מכך, מעידן בו פלח קטן מהאוכלוסיה פעיל ברשתות אלו – הגענו למצב בו מרבית הציבור שפעיל באינטרנט , פעיל גם ברשתות חברתיות.

במאמר זה נסקור רשתות חברתיות בולטות בעולם – מלבד פייסבוק. אז לשם ההגינות, נציג בקצרה את פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם עם למעלה מ- 4 מיליון גולשים ברחבי העולם והספירה ממשיכה. פייסבוק היא רשת חברתית שמכילה ציבור מגוון – פנסיונרים, צעירים, סטודנטים, אקדמאים, רווקים, נשואים ולמעשה כולם.

רשתות חברתיות נוספות

My Space
רשת My Space הייתה עד לא מזמן הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם. רשת זו מתמקדת בעיקר בתחום סרטי הוידאו , בדגש על קטעים מוזיקליים של אמנים. הרשת מאפשרת לגולשים בה ליצור פרופיל אישי המכיל בלוג , תמונות ודף אישי ולצרף אמנים הנערצים עליהם. מלבד פרופילים של גולשים רגילים , ישנם פרופילים של אמנים. בפרופילים אלו ניתן להעלות קובצי שירים לתצוגת הגולשים ודבר זה הפך עם הזמן לסימן ההיכר של האתר בעזרה בקידום מכירות של אמנים צעירים.

LinkedIn
רשת LinkedIn נחשבת כיום לרשת חברתית לעולם העסקים. זוהי הרשת העסקית הגדולה בעולם. בארץ הרשת נחשבת לפחות פופולארית אך ככל שהזמן עובר יותר ויותר אנשים מגלים את הפוטנציאל הרב הגלום ברשת זו. הרשת קיימת מאז שנת 2003 ומאפשרת למיליוני גולשים לקבל מגוון שירותים בתחום התעסוקה: הקמת פרופיל אישי במבנה של קורות חיים וניסיון עסקי. יצירת קשרים ומעגלים עסקיים – מציאת עבודה / עובדים, ייעוץ עסקי, איתור מעסיקים פוטנציאליים , למידה על ארגונים ועסקים שונים. שיווק של העסק / אתר שלכם בעולם העסקי חברתי.

טוויטר
140 תווים קצרים שמאפשרים לכם לייצר מסרונים ועדכונים לחבריכם ברשת. טוויטר נחשבת לרשת פופולארית בעלת קצב גידול מהיר במיחד בעיקר בארה"ב. לאט לאט גם בישראל מתחילים לגלות את הרשת. טוויטר מאפשרת לכם לעקוב אחר חברים ועסקים שהייתם מעוניינים לקבל מהם מסרים באופן שוטף. כבעלי עסקים וכעצמאים – תוכלו להשתמש בטוויטר לעדכון שוטף של הלקוחות שלכם.

רשתות חברתיות בולטות בעולם:

Classmates – רשת חברתית בארה"ב. רשת חברתית שמרכזת אנשים בהתאם למקום הלימודים שלהם ולחבריהם לשנת הלימודים באותו מחזור. My life – רשת חברתית למציאת חברים ברשת. פעילה בארה"ב ומרכזת למעלה מ- 200 מיליון גולשים, בעיקר מבוגרים. Live journal – רשת חברתית שמשמשת כיומן אישי בו ניתן לפרסם תוכן. למעשה מדובר בקהילה של קרוב ל- 30 מיליון כותבים. Tagged - רשת חברתית שהוקמה בשנת 2004 עבור הכרויות חברים חדשים באמצעות משחקים וקבוצות ושלל אטרקציות נוספות. הרשת מכילה למעלה מ- 80 מיליון חברים. Last.fm - רשת חברתית לריכוז אומנים, בעיקר זמרים. הרשת מכילה גם מידע רב על זמרים ישראלים בולטים. Ning - רשת חברתית דרכה ניתן לבנות רשתות חברתיות נוספות. בשנים האחרונות, כשכל העולם החל לגלות את פוטנציאל הרשתות החברתיות, החלו לקום רשתות חברתיות רבות ממוקדות נישה מסוימת. כך החלו יזמים רבים להקים רשתות חברתיות באמצעות אתרים כמו Ning.


ישנן עוד אלפי רשתות חברתיות ברחבי העולם. למעשה חיפוש מהיר ברשת יגלה לכם רשת חברתית כמעט בכל תחום שתחפשו. ואם לא תמצאו – לפחות תוכלו לפתוח רשת חברתית חדשה.

גיא לביא, מתכנת עם ניסיון של 12 שנים בתחום האינטרנט, הבעלים של Guru4rent - בית תוכנה בעל ניסיון רב באפיון ופיתוח מערכות אינטרנטיות מורכבות. מתמחה בעיקר בפיתוח אתרים יעודים, בניית אתרים בהתאמה אישית, עיצוב אתרים, עיצוב ממשקי GUI והקמת אתרים יעודיים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב