השתמשו בתעודה כדי להגביר מוטיבציה, על פי הספר כוחה של נחישות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

השתמשו בתעודה כדי להגביר מוטיבציה, על פי הספר כוחה של נחישות 

מאת    [ 25/06/2010 ]
מילים במאמר: 427   [ נצפה 3323 פעמים ]

 
 

השתמשו בתעודה כדי לחזק מוטיבציה

 העיתונות מרבה לפרסם כתבות בנושא תגובות ההורים לתעודה של הילדים. ביקורת רבה נשמעת על הורים שמתמקדים בציונים הנמוכים ובהורים הפרפקציוניסטים שלא מסתפקים בציון שהוא פחות מ-100.
אני רוצה להתייחס דווקא להורים שמחפשים את ההצלחות של ילדיהם ומקפידים לתת להם חיזוק חיובי. הילד קיבל ציון גבוה במתמטיקה? הוא יזכה לשמוע כמה הוא חכם, ציון גבוה באנגלית? הוריו יתייחסו בדרך כלל יתייחסו לכשרון המולד לשפות.

מה יסיק הילד מהחיזוקים החיוביים הללו?
המסקנה המיידית תהייה שההצלחה שלו נובעת מהכישרונות המולדים שהם מתת אל.
בהמשך, כאשר הילד ייתקל בקושי הוא יניח כי אין לו את הכישורים או את היכולות המתאימות להתמודד עם האתגר. יש ילדים שיסתירו את הקושי כדי שהסביבה לא תחשוב שאינם חכמים - מה שימנע מהם קבלת עזרה אחרים אפילו יימנעו מהנושא לחלוטין. 

חיזוקים חיוביים חשובים מאין כמותם לבניית הערך העצמי ובטחונו העצמי של הילד אך חשוב לייחס את ההצלחות שלו דווקא למעשים ופעולות הוא נקט בהם, ולא לכישרונות שניחן בהם.

דר' קרול דווק, חוקרת בתחום הפסיכולוגיה והמוטיבציה האנושית, באוניברסיטת הארוורד,
מבחינה בספרה "כוחה של נחישות" בין אנשים הנוטים לחשוב בתבנית חשיבה מקובעת ביחס לכישרונותיהם לבין אלו שתבנית החשיבה שלהם מתפתחת.

תבנית חשיבה מקובעת, על פי דר' דווק, יש לאנשים המשוכנעים שהכישרונות שלהם קבועים.
יש הטובים בחשבון, יש המוכשרים בספרות וכדומה. אנשים אלו יהיו עסוקים בלהוכיח את עצמם בהתאם לכישוריהם.
תבנית חשיבה מתפתחת, לשיטתה של דווק, יש לאנשים המאמינים שיכולותיהם להיבנות ולהתפתח עם השנים. אנשים אלו, יפיקו לקחים מכל כישלון ומכשולים בדרך לא ירפו את ידיהם.

דר' דווק אינה עוסקת בשאלה איזו תבנית חשיבה נכונה, אל בהשפעת תבנית החשיבה על המוטיבציה שלנו להשקיע מאמץ ולהצליח.

כיצד תפתחו אצל הילדים תבנית חשיבה מתפתחת?
הביעו עניין בדרכי הפעולה שעזרו לילד להצליח.
אם תתעניינו לשמוע מהילד שקיבלת ציון גבוה במתמטיקה, למשל, כיצד הוא התכונן למבחן - הוא יהיה עסוק בבחינת הפעולות שלו כמו חלוקת הזמן לכל נושא, תרגול נכון ועוד. אם תשאלו מה עזר לו להיות ברמה גבוהה באנגלית, הוא יחשוב על ההתמדה, הגשת העבודות בזמן וכו'. כך הילד ילמד לייחס את ההצלחה לעצמו ולא לגורמים חיצוניים מה שיעלה את תחושת המסוגלות ואת המוטיבציה להמשיך בדרך שהועילה לו. 

עם סיום שנת הלימודים, עזרו להם להשתמש בתעודה כגורם מעודד ומניע.
הביעו הערכה למאמצים שהם השקיעו והניבו תוצאות, ואל תשכחו להתעניין בפעולות שהניבו הצלחות. הביעו אמונה שהם יוכלו ליישם את הפעולות הללו גם במקצועות בהם לא הצליחו.

אל תפסיקו לעודד את ילדיכם, להחמיא להם על תכונותיהם הטובות - אבל את ההצלחות שלהם השתדלו לייחס לדרכי הפעולה שלהם.

 

 

 

 

ציפי קוברינסקי פיתרונות אסטרטגיים לליקויי למידה


מפתחת מודל האימון "להפוך את כיוון הספירלה" שהוצג בכנס שניידר מאי 2008 http://www.zipi-coach.co.il>

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב