דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם דוד שמש קופא 

מאת    [ 24/06/2010 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 5220 פעמים ]

 

האם דודי שמש מסוגלים לקפוא? בימים חורפיים קרים במיוחד בצפון הארץ, הטמפרטורות בחוץ יורדות לעיתים אפילו מתחת לאפס ואנשים רבים נחרדים לגלות כי אין מים חמים שיוצאים מברז ביתם .

דודי שמש רבים מכילים חומר אנטי קפיאה, במיוחד במקומות המועדים למזג אוויר חורפי קשה במיוחד, כך שאפילו במידה ודודי שמש הפסיקו לפעול ייקח זמן רב עד אשר המיכל הפנימי והמבודד של דודי השמש יגיעו לטמפרטורה נמוכה מספיק כדי לקפוא. הטעות הרווחת בקרב אותם אנשים היא שדוד השמש קפא ואכן אי אפשר להאשים אותם בטעות נפוצה זו. דודי שמש לא קופאים בכזו קלות ובדרך הכלל התקלה היא תקלה בצנרת המתחברת אל דודי השמש או מובילה מים מהם. 

כאשר נתקלים בבעיה של צינורות מים קפואים של דודי שמש יש לעקוב אחר הצינורות אשר יוצאים מדודי השמש או נכנסים אליו עד אשר מאתרים את התקלה ואת האזור הנכון של הצינור הנכון שקפא. לאחר שמאתרים את האזור הקפוא מומלץ לקחת פו שיער או מחמם כלשו שמסוגל לחמם את האוויר ולקרב אותו אל האזור. בינתיים כדאי במקביל לפתוח את ברז המים עד שמים יתחילו לזרום שוב.

בין אם צינורות המים יוצאים מדודי השמש או נכנסים אליהם עלולים לקפוא, בייחוד אם הם חשופים למזג האוויר בחוץ תופעה מוזרה התגלתה בשנות השישים של המאה העשרים על ידי סטודנט במדינת טנזניה. צינורות המובילים מים חמים לעיתים יקפאו מהר יותר מאשר צינורות המובילים מים קרים.

תופעה ידועה היא שמים קפואים מתרחבים מה שעלול לגרום לנזק לא קל לצינור. בעלי בתים לא מעטים נאלצים לקרוא לאינסטלטורים לשירות תיקון דודי שמש כיוון שהמים שקפאו בצינורות התרחבו, והחומר ממנו עשוי היה הצינור לא היה חזק מידי בכדי להחיל את הקרח ופשוט נקרע מהעומס. לכן, כדאי לטפל בבעיות כלאה בדודי השמש עוד כשהן זעירות ולא רציניות.

כאשר ניגשים לטפל בבעיה כזו של דודי שמש ומעוניינים לבצע תיקון דודי שמש כדי להגביר את הטמפרטורה ולהפשיר את הצינורות בעזרת חום. טרמוסטט המתריע מפני ירידה דרסטית בטמפרטורה יחסוך אנרגיה ויסייע לנו להימנע מתיקון דודי שמש.  

אחזקת דודי שמש היא תהליך חשוב אך לעיתים לא ניתן להימנע מתיקון דודי שמש. וודאו כי מיכל המים וקולטן השמש תקינים, כי לא קיימות נזילות ושמיכל המים אטום כהלכה. דודי שמש תקינים מבטיחים חורף נעים ומקלחות חמות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב