דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימוש בנוסחים שונים של קורות חיים 

מאת    [ 24/06/2010 ]

מילים במאמר: 583   [ נצפה 2570 פעמים ]

כיום יותר ויותר מחפשי עבודה מתוודעים ליתרונות השימוש במספר נוסחים של קורות החיים, אך חשוב לתת את הדעת על ההבדלים בין הנוסחים, הוספה וניסוח של מכתב נלווה, ומעקב אחר הגשת מועמדות לכל תפקיד.

מדוע כדאי להשתמש בכמה נוסחים?

קורות החיים, מעבר להיותם מסמך אינפורמטיבי, הם גם מסמך שיווקי. הם בעצם כרטיס הביקור שלכם אל מול הארגון אליו אתם מעוניינים להתקבל. את קורות החיים יקראו לפני שיפגשו אתכם, ועל מנת שתזומנו לראיון חשוב שעל פי קורות החיים תתאימו לתפקיד.

הסיבה הטובה ביותר לשימוש במספר נוסחים שונים היא שאתם רוצים ליצור את ההתאמה המירבית בין קורות החיים שלכם לבין התפקיד המוצע. ההתאמות שעליכם לבצע בשינויים מנוסח לנוסח הן בעיקר שינויי הדגשים ומילות המפתח. כלומר, לא מדובר פה על להמציא מחדש את התפקיד שביצעתם, אלא להבין מה מחפשים בתפקיד אליו אתם מגישים מועמדות, ומה היתרונות שלכם אל מול אחרים.

איך תדעו מה מחפשים?

ראשית, כדי לקבל את מירב האינפורמציה בנוגע למשרה, רצוי לעבוד עם חברת השמה איכותית. יועץ ההשמה שילווה אתכם צריך להכיר את התפקיד, את המנהל המגייס, את הדגשים. לאחר שתקבלו הסבר מפורט לגבי המשרה תוכלו להחליט באיזה נוסח של קורות החיים תבחרו להשתמש. מגישים מועמדות לתפקיד ניהולי? זה הזמן להדגיש את האספקטים הניהוליים בתפקידים הקודמים שלכם גם אם לא ניהלתם עובדים בפועל. אם מדובר בתפקיד שניסיונכם הצבאי רלוונטי עבורו, אפילו אם מדובר בעבר הרחוק, כדאי לפרט לגבי השירות. לדוגמה- אם מתבקש עבור תפקיד מסוים ניסיון מודיעיני, וביצעתם תפקיד כזה בצבא, בקורות החיים פרטו לגבי התפקיד שביצעתם. עבור תפקיד אחר יכול מאד להיות שהשירות הצבאי שלכם אינו רלוונטי, ולכן עבורו תשתמשו בנוסח קורות חיים בו השירות הצבאי מוזכר בקצרה. לא יודעים איזה נוסח קורות חיים כדאי לכם לשלוח לתפקיד - התייעצו עם חברת ההשמה המלווה אתכם.

כדאי לכתוב מכתב נלווה?

לרוב, כן. המכתב הנלווה הוא המקום לביצוע הפנייה האישית. בו תוכלו לכתוב כמה מילים על עצמכם, מה אתם מחפשים, במה אתם טובים. כיום שליחת קורות החיים בדרך כלל מתבצעת במייל, והמקום לכתיבת המכתב הנלווה הוא בגוף המייל עצמו- בטקסט, ולא כקובץ מצורף. זכרו כי המטרה היא שמי שקורא את הטקסט שכתבתם ירצה לפתוח את קובץ קורות החיים. גם כשאתם שולחים את קורות החיים לחברת השמה וגם כשאתם שולחים לחברות וארגונים, קחו בחשבון שהמגייס מקבל עבור כל משרה כמויות גדולות מאד של קורות חיים. לכן, אל תעמיסו במלל. אם בחרתם לצרף מכתב נלווה דאגו שיהיה תמציתי, שיעביר את המסר שברצונכם להעביר בצורה הטובה ביותר (זה לא המקום לספר את סיפור חייכם).

נסו לציין דגשים שלא עולים מתוך קורות החיים (ולא לחזור פעמיים על אותו מלל), וכתבו מדוע אתם מעוניינים ומתאימים למשרה.

חשוב לזכור!

אל תיצרו הבדלים גדולים מדי בין הנוסחים השונים של קורות החיים. אתם לא רוצים להימצא בסיטואציה של ראיון בו לא תדעו מה בדיוק כתוב בקורות החיים שמחזיק המראיין שלכם. זכרו כי מדובר בניואנסים, דגשים, ולא שינויים מהותיים.

בנוסף, נהלו מעקב אחר קורות החיים שאתם שולחים, בקובץ excel או כל דרך אחרת לניהול מידע שנוחה לכם. דעו מתי ואיזה נוסח שלחתם לכל חברה , כך שבמידה ותזומנו לראיון תגיעו מוכנים. נסו להימנע מלשאול את המראיינת "תזכירי לי איזה עותק של קורות החיים יש אצלך? מה כתוב למעלה בפסקת הפתיחה?", זה ייראה לא רציני. מעבר לכך, אם פעם אחת תציגו עצמכם בכתב כנלהבים לבצע תפקיד מסוג אחד ופעם אחרת תתעניינו בתפקיד אחר לגמרי, זה עשוי לגרום לכם להיתפס כלא מגובשים בעיני החברה שתקבל את קורות החיים.

צרו את הרושם הנכון כבר בשליחת קורות החיים, ובכך תגדילו את הסיכוי שלכם להגיע לראיון.

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב