דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטום גגות - איך נתמודד 

מאת    [ 24/06/2010 ]

מילים במאמר: 585   [ נצפה 1846 פעמים ]

איטום גגות

מי שעובר לבית או לדירה חדשים, שזה עתה נבנו על-ידי קבלן, בדרך כלל לא זקוק לבצע איטום גגות. הקבלן המבצע הוא זה שדאג לאיטום המבנה בטרם אכלוסו. אולם ישנם מבנים ישנים רבים, שבהם לא בוצע איטום גגות כלל, או שבוצע איטום גגות בעבר אך הוא כבר לא אפקטיבי כיום. המאמר הבא מיועד לכל מי שזקוק לאיטום גג המבנה שלו, ומכיל את כל המידע החיוני אודות איטום גגות.

מתי כדאי לבצע איטום גגות?

איטום גגות נועד למנוע את חדירתם של מי הגשמים למבנה. לכן מומלץ לא לחכות לגשם הראשון כדי לבצע איטום גגות, אלא להקדים ולעשות זאת עוד בחודשי הקיץ. מה גם שאיטום גגות חייב להתבצע על גג יבש לחלוטין, ולכן חודשי החורף אינם הזמן האידיאלי לבצע איטום גגות.

מדוע חשוב לבצע איטום גגות?

יש אנשים שלמדו לחיות עם טפטופים ונזילות מהתקרה בחודשי החורף. החורף הישראלי הקצר גורם לאנשים רבים לחשוב שאין כל טעם להשקיע באיטום גגות רק בגלל כמה ימי גשם ספורים. אולם גג שאינו נאטם כהלכה עשוי לגרום לבעיות קשות למבנה, שרק יחריפו עם השנים. ללא איטום גגות, לא רק שתיאלצו לבלות את ימי החורף במרדף אחר טפטופים עם סירים ודליים, גם שווי הנכס שלכם יאבד מערכו. פרט לאי הנוחות והטרחה שבכך, היעדר איטום גגות פוגע קשות במבנה, יוצר כתמי רטיבות בתקרה ובקירות שקשה להסירם. לכן חיוני לבצע איטום גגות, לא רק בשביל שיהיה לכם חורף יבש, אלא גם כדי לשמור על ערכו של הנכס שלכם ולהגן עליו מפני בלאי.

מהן השיטות השונות לאיטום גגות הקיימות כיום בשוק?

ניתן להבחין בין מספר שיטות לאיטום גגות: זיפות, איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות, איטום גגות באמצעות חומרים ביטומנים משחתיים, איטום גגות באמצעות חומרים אקריליים, איטום גגות באמצעות חומרים פוליאוריטנים, איטום גגות באמצעות חומרים פולימריים ואיטום גגות באמצעות יריעות PVC ו- EPDM.

כיצד יודעים באיזו שיטת איטום גגות לבחור?

העיקרון המנחה בבחירת שיטה לאיטום גגות צריך להיות סוג המשטח שממנו עשוי הגג, שטח הגג וחומרי האיטום שכבר קיימים עליו. כך למשל, איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות מתאים לגגות העשויים מבטון. כמו כן חשוב לדעת שאי אפשר להשתמש בחומרי איטום שאינם שייכים לאותה המשפחה של חומרי האיטום הקיימים כבר על הגג. לדוגמא: אם על הגג כבר קיימים חומרי איטום אקריליים, לא ניתן לבצע עליו איטום גגות באמצעות חומרים ביטומנים או יריעות ביטומניות.  מכיוון שמדובר בחומרי איטום ממשפחות שונות, לחומרים הביטומנים לא תהיה אחיזה טובה על הגג, והם לא יספקו איטום אפקטיבי. לעומת זאת זפת הוא חומר איטום ממשפחת הביטומנים. לכן ניתן לבצע איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות על גגות שנאטמו בעבר באמצעות זפת.

מהו טווח המחירים עבור איטום גגות?

העלות של איטום גגות היא פונקציה הנגזרת הן משיטת האיטום והן משטח הגג. כך למשל, איטום גג ששטחו 100 מ"ר באמצעות זפת אמור לעלות בין 2000 ש"ח ל- 2500 ש"ח. לעומת זאת, עלותו של איטום גג באותו שטח, אך באמצעות יריעות ביטומניות יכול להתחיל מ- 5500 ש"ח ועשוי להגיע אף עד 8000 ש"ח. איטום גגות בשטח של 100 מ"ר באמצעות חומרים אקריליים נע בין 4000 ש"ח ל- 4500 ש"ח.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב