דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם בני חמישים יכולים להירגע בנושא הפנסיוני 

מאת    [ 08/09/2005 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 3500 פעמים ]

דגל אדום יונף החל מיום א' הקרוב ע"י מערכת הבנקאות כשתחל שביתת עובדי הבנקים בשל ועדת בכר וזאת מס' ימים לאחר אישורה של תקנה חדשה בנושא הפנסיה לעצמאים ע"י שר האוצר נתניהו . בני ה-50 כבר מבינים שאנחנו לא חיים במדינה נורמאלית , חלק מהם מרגישים עדיין צעירים אולם נפלטים ממערכת העבודה והנה בא הפיקוח על הביטוח ומבטיח בשורות וזמירות חדשות האם ניתן להאמין שאלו הן רפורמות חיוביות , כאשר מבקש האוצר לקחת את קופות הגמל מהבנקים ובמקביל למסור בידיהם את הייעוץ הפנסיוני ואת מכירות הביטוח - או שיש כאן טלאי נוסף במערכת הטלאים האינטנסיבית והאינסופית מבית האולפנא של בן שלוש -

השביתה הצפויה במערכת הבנקאית מיום א' הקרוב בשל כוונות החוק של ועדת בכר , כמו גם התקנות המשונות בנושא הפנסיוני של העצמאים , עלולים להוביל את הציבור לאובדן אמון במערכת הפנסיונית המונהגת ע"י אגף שוק ההון.

המהפכות התזזיתיות ותכיפותן הרבה , שמוביל אגף שוק ההון בראשותו של אייל בן שלוש עלולות להוביל לאובדן אמון הציבור במערכת הכלכלית במדינת ישראל, לאובדן יציבות כלכלית ולבוקא ומבולקא במערך הייעוץ הפנסיוני בישראל . אייל בן שלוש , גם אם כוונותיו טהורות , עלול לגרום להכשלתו של שר האוצר בנימין נתניהו ושל מנכ"ל משרדו , בכר , בשל תהליכי החקיקה החפוזים והתקנות החפוזות שהתקבלו וצפויות להתקבל בקרוב . חוסר יציבות במערכת הפנסיונית הינה לרעת האזרח שמאבד אמונו במערכת השלטונית .

המורכבות בתחום הפנסיוני כה רבה שהייעוץ הפנסיוני הינו מורכב ביותר וצריך להיעשות בזהירות רבה , אולם האזרח לא יכול בכל שני וחמישי לשנות את הסדרי הביטוח והפנסיה שלו כפי שסבורים התיאורטיקנים של אגף שוק ההון .

כל כך הרבה שינויים בתחום הביטוח הפנסיוני בזמן כה קצר אינם מראים על יציבות ועל תכנון לטווח ארוך וכוונות האוצר להרחיב את סמכויות המפקח על הביטוח , כפי שהם באים לידי ביטוי בתזכירי החוק הנלווים לועדת בכר , עלולים להעניק למפקח סמכויות יתר של חקיקה , ביצוע , אכיפה ושיפוט , ללא קיום מנגנוני בקרה ואיזון של הכנסת וכדאי לקרוא את דבריו של פרופ' כהנא בעניין . חובה להכפיף את פעולותיו של המפקח על הביטוח והממונה על שוק ההון לביקורת שוטפת של ועדת הכספים של הכנסת על מנת שלא ייעשו מעשים הנוגדים את החוק לשמירה על חסכונות הציבור ולא תבוצע פגיעה בעוסקים בתחום הפנסיוני .

האוצר יכול להגביל מתן הטבות מס רק למפקידים לחסכון ארוך טווח , לגילאים 60-65 , אולם אסור שהאוצר יצור העדפה לדרך חסכון אחת על פני השניה .

חייבים לאפשר חופש בחירה מוחלט לאזרח בנושא האפיק הפנסיוני בו האזרח חפץ להשקיע כספו , ולא לאפשר חקיקה בולשביקית לכאורה המחליטה עבור האזרח , מהם האפיקים המועדפים מבחינתו.

כאשר ביום בהיר אחד רוצים לקחת מהבנקים את קופות הגמל ולאפשר להם למכור ביטוח ולייעץ בתחום הפנסיוני , עלול הדבר להוביל לכאוס מוחלט וחוסר יציבות שלטונית בתחום הכלכלי והפנסיוני ולהפיכתו של האזרח לתלוי במערכת הבנקאית ובמערך האשראי שלה .
דר' שלמה חזן, מומחה למערכות פנסיוניות והסדרי פרישה ברשויות מקומיות גופים ציבוריים ופרטיים. נמנה על צמרת ענף הביטוח הפנסיוני בישראל .
www.keday.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב