דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תופעות מנטליות של משקיעים 

מאת    [ 23/06/2010 ]

מילים במאמר: 555   [ נצפה 1781 פעמים ]

הפסיכולוגיה ממלאת תפקיד מכריע במסחר בבורסה בשתי היבטיה: פסיכולוגית היחיד וההמון . כדי לשרוד את השווקים לאורך זמן לא מספיק רק יכולת טקטית ונדרש מאיתנו כמשקיעים לדעת לטפל בנושא האמוציונאלי שממלא תפקיד מרכזי במסחר.

במאמר זה אכתוב על כמה היבטים פסיכולוגים שמופיעים במסחר ועלינו לדעת למזהר אותם.

למה לסחורלסחור בקלות זו אשליה, כאשר סוחר מתחיל מרוויח ,הוא מרגיש שהוא בשמים ושלא ניתן לנצחו ואז הוא מתחיל לקחת סיכונים גדולים ומפסיד את הכול.אנשים סוחרים מהרבה סיבות חלקם רציונאליים וחלקם לא .המסחר מציע הזדמנות לעשות כסף רב במהירות , הכסף מסמל חופש להרבה אנשים למרות שלעיתים קרובות לא יודעים מה לעשות בחופש זה. אם אתה יודע כיצד לסחור אתה יכול לקבוע לעצמך את שעותיך ללא כל ממונה מעליך , מסחר יכול להיות מרדף אינטלקטואלי מדהים, פוקר ופאזל ואמנם מסחר מושך אנשים האוהבים תשבצים וחידודי מח (חידות חמיצר) המסחר מלהיב לאוהבי ושונאי סיכון כאחד.

התגשמות התקוותלרוב האנשים קימת שאיפה להגשמה עצמית ומימוש מרבי של היכולות שלהם .דבר זה יחד עם ההנאה שבמשחק והפיתוי של הכסף, גורם לאנשים להתמודד מול השוק . סוחרים טובים נוטים להיות פיקחים ומשקיענים הם פתוחים לרעיונות חדשים ובאופן פרדוקסאלי הנטייה של סוחרים טובים אינה לעשות כסף אלא לסחור נכון ומסחר נכון יביא איתו כסף סוחרים טובים נוטים להשחיז את כישורי המסחר שלהם. השאיפה להיות סוחר טוב חשובה להם יותר מכסף. לסוחר טוב עסקה טובה אינה מלהיבה אותו ועסקה רעה אינה מדכאה אותו.הסוחר כה עסוק במסחר עד אשר כסף לא מסיח את דעתו . הבעיה עם הגשמה עצמית שהיא מלווה תמיד עם הרס עצמי .והשוק אינו מגביל את יכולות ההרס העצמי .כלומר זו פעולה עם קונפליקט מתמיד ויכול להיות עסק יקר מאד. ואם אינך יודע לאן אתה הולך אתה עלול למצוא עצמך במקום שלא התכוונת אליו בכלל.

פנטזיות מול מציאותסוחר מוצלח הוא ריאליסט,הוא מכיר ביכולתו ובמגבלותיו הוא רואה מה קורה בשוק ויודע כיצד להגיב. הוא בוחן ומנתח את השוק ביסודיות מבלי לבצע קיצורי דרך, בוחן את התגובות של עצמו ועושה תוכניות ריאליות. סוחר מקצועי לא יכול להרשות לעצמו פנטזיות. למרבית האנשים יש פנטזיות הם מנחמים אותנו אך מונעים מאיתנו לראות את המציאות נכוחה הפנטזיות שלנו משפיעות עלינו למרות שאין אנו מודעים לכך בכלל . סוחר מוצלח חייב לזהות את הפנטזיות שלו ולהפטר מהן.

הרס עצמימסחר הוא משחק קשה, סוחר שרוצה להצליח בטווח הארוך מוכרח להיות רציני מאד במה שהוא עושה ,הוא אינו יכול להרשות לעצמו להיות נאיבי או לסחור בגלל איזו מטרה נסתרת . לרוע המזל המסחר נעשה לעיתים על ידי אנשים אימפולסיביים או מהמרים וכאלו שחושבים שהעולם חייב להם משהו. אם אתה סוחר למען ההתרגשות אתה נוטה לקחת עסקאות עם סיכוים גרועים ולוקח סיכונים מיותרים השוק אינו סלחני ומסחר רגשני מסתיים בהפסדים.

מרוויחים ומפסידים אנו באים ממקומות שונים עם תרבות שונה ומביאים איתנו מנטליות שונה ומטען רגשי שונה, אם רובנו ננהג בשוק כמו בחיי היום יום נפסיד. הרווח וההפסד בשוק תלוי בגישתנו וברגשות שלנו כלפי רווח והפסד , פחד וחמדנות וכיצד אנו שולטים בהתרגשות של המסחר והסיכונים .בראש ובראשונה הדבר תלוי ביכולתנו להשתמש בשכלנו במקום ברגשותינו סוחר ששמח לרווחים ועצוב בהפסדים אינו מסוגל לנצל את שכלו, כי רגשותיו שולטים בו ובסופו של דבר יפסיד .כדי להיות מנצח אתה צריך להכיר את עצמך ולפעול בקור רוח ובאחריות .הפחד מכישלון יכול לדחוף אותנו לנסות פתרונות קסם ובאותו זמן גורם לנו להשליך דברים מועילים מהידע שלנו .

 

מאמר זה מוגש כאינפורמציה בלבד.
אין בסקירה זו המלצה או חוות דעת בקשר לרכישת הנייר או למכורו.
קבלת החלטה כלשהי המתבססת על סקירה זו הינה על אחריותו של
המשתמש בלבד.

 

 

 

 

המכללה נוסדה ומנוהלת ע"י מר יניב ארביב ומר רועי ראובן שנבחרו בשנת 2007 ע"י המגזין דה-מרקר . בנוסף, רועי ראובן ויניב ארביב הם כותבי הספר "לאן נעלמו 300%?" הנמכר בהצלחה יוצאת דופן בסטימצקי ובצומת ספרים. למכללת פסגות מעל 5000 בוגרים החל משנת 2005. השיעורים מועברים על ידי מרצים מקצועיים בעלי ניסיון של שנים רבות בתחום ההשקעות ושוק ההון.מסלולי ההכשרה במכללת פסגות חושפים את התלמידים לטכניקות שונות של ניהול השקעות, הקורסים נמשכים לרוב מספר שבועות עד מספר חודשים ובסופם התלמיד רוכש הבנה ושליטה מלאה בכל סוגי ההשקעות בשוק ההון.כחלק מהלימוד  במכללה עוברים התלמידים התנסות מעשית בקניה ומכירה של מניות בכיתות ממוחשבות מה שמקנה להם ניסיון מעשי במסחר. http://www.psagot.org>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב