דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפאן הפרקטי שבאופציות המעוף. 

מאת    [ 22/06/2010 ]

מילים במאמר: 656   [ נצפה 1727 פעמים ]

 

אופציות מעו"ף - הינן אופציות על מדד המעו"ף (מעו"ף - מכשירים עתידיים ופיננסיים) או במילים אחרות אופציות על מדד ת"א 25, המדד המוביל בבורסה לניירות ערך בת"א, אשר כולל בתוכו את 25 החברות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר בבורסה.

המסחר באופציות מעו"ף מתבצע באופן אלקטרוני בכל שעות המסחר ומרכז מחזורי מסחר גבוהים מאוד.
המסחר באופציות מעו"ף נחשב למסחר ממונף היות וכל אופציה אחת של מדד המעו"ף מקנה למחזיק בה זכות של פי 100 משווי המדד. במילים אחרות אם רכשנו אופציית CALL (אופציית רכש) במחיר מימוש 1180 והמדד יהיה ביום המימוש 1200 אזי הרווחנו 20 נקודות כפול 100 כלומר: 2000 ש"ח. מסכום זה עלינו לנכות את סכום הפרמיה ששולמה עבור האופציה (נניח 500 ש"ח) - והרווח שקיבלנו הינו 1500 ש"ח.

בכל יום חמישי האחרון בחודש בשעה 09:45 מתבצעת "פקיעת אופציות". ימי פקיעת האופציות נחשבים לסוערים במיוחד ומרכזים עניין רב בקרב משקיעים וסוחרים רבים. בימים אלו מחזורי המסחר גדולים משמעותית ביחס למחזורים הרגילים.

שוק המעו"ף מתאפיין במספר קבוצות של שחקני מעו"ף שניתן להבדיל ביניהן בקלות רבה.
הקבוצה הראשונה היא  "המגדרים" ?
אלו שחקנים שמבצעים את הפעולות הבסיסיות ביותר בשוק זה. אופציות המעו"ף נועדו במקור ליצירת גידור או הגנות ( מעיין סוג של "ביטוח" של המשקיעים בפני תהפוכות בשוק ). המגדרים מבצעים בדיוק פעולות אלו לדוגמא: משקיע שמחזיק במניות המעו"ף וחושש מירידה חדה ופתאומית בערכן של מניותיו רוכש אופציות PUT / אופציות מכר - וכך מגן על עצמו כיוון שאם ערכן של מניות ירד ערכן של האופציות שרכש יעלה.

קבוצה שנייה של שחקני מעו"ף הינה קבוצת הסוחרים / ספקולנטים ? אשר מבצעים פעולות מסחריות פשוטות של קניה ומכירת אופציות מתוך הערכות שהם מבצעים על מצבו של השוק. מיותר לציין שסוחר מעו"ף מצליח מייצר תשואות גבוהות יותר מסוחר מניות מצליח כיוון שפעולותיו של סוחר המעו"ף הן פעולות ממונפות ביחס של 1:100 כלומר עבור השקעה יחסית קטנה ניתן להרוויח כסף רב.

קבוצה שלישית של סוחרי מעו"ף הינה קבוצת הסוחרים המקצוענים. קבוצה זו פועלת על-פי אסטרטגיות מסחר מורכבות המותאמות לנתוני השוק. כיום ישנם מקצוענים שנעזרים באסטרטגיות מסחר אוטומטיות שהם למעשה מזינים למחשבים מתקדמים אשר מסוגלים לנתח במהירות רבה נתונים רבים ו/או כשלי שוק ולשדר בהתאם לכך פעולות לבורסה.

המסחר באופציות מעו"ף מתייחס ל-2 מצבים שונים:
הראשון הוא: קניה ומכירה של אופציות CALL ( קולים ) או אופציות PUT ( פוטים ).
השני הוא: כתיבת אופציות CALL או אופציות PUT .

M - מחיר נכס הבסיס בחווה

PUT ו-CALL - מחירי PUT ו-CALL

X - מחיר נכס הבסיס הנקוב באופציה (המחיר העתידי)

R - ריבית

T - מספר תקופות עד לפקיעה

 

 

בארץ קיימות 4 סוגי אופציות. שני סוגים ראשונים - אופציות שקל/דולר ושקל/יורו. אלה האופציות שנכס הבסיס שלהן הוא מט''ח (דולר או יורו בהתאם). הסוג הבא - אופציות מעו''ף. כלומר,אלה האופציות שנכס הבסיס שלהן מדד מעו''ף . והסוג האחרון - אופציות למדד הבנקים.  נתמקד בדיון באופציות מעו''ף בלבד.

 

השקעה באופציות היא השקעה מאוד ממונפת. זאת אומרת שאפשר להרוויח (או להפסיד) הרבה יותר מאשר סכום ההשקעה המקורי. תיאורטית אפשר להרוויח (או להפסיד) עד אינסוף.

 

 

נשאלת השאילה מה אפשר לעשות כדי להקטין את הסיכון? האם זה אפשרי?

התשובה היא כן. כדי להקטין את הסיכון צריך להוסיף ל-CALL שקנינו עוד משהו שיקטין או יגביל את ההפסדים במידה והתחזית שלנו לא תתממש. כלומר, מהשקעה בנכס בודד אנו עוברים להשקעה במספר נכסים בעלי תכונות הפוכות המאפשרות הקטנת סיכון.

 

כפי שראינו, מסחר באופציות מאפשר תוך זמן קצר להשיג רווח נפלא. אבל אפשר להפסיד הכול גם מהר. התוצאה תלויה גם במזל וגם בידע מקצועי.

 

 

 

מאמר זה מוגש כאינפורמציה בלבד.
אין בסקירה זו המלצה או חוות דעת בקשר לרכישת הנייר או למכורו.
קבלת החלטה כלשהי המתבססת על סקירה זו הינה על אחריותו של
המשתמש בלבד.

 

 

 

 

 

המכללה נוסדה ומנוהלת ע"י מר יניב ארביב ומר רועי ראובן שנבחרו בשנת 2007 ע"י המגזין דה-מרקר . בנוסף, רועי ראובן ויניב ארביב הם כותבי הספר "לאן נעלמו 300%?" הנמכר בהצלחה יוצאת דופן בסטימצקי ובצומת ספרים. למכללת פסגות מעל 5000 בוגרים החל משנת 2005. השיעורים מועברים על ידי מרצים מקצועיים בעלי ניסיון של שנים רבות בתחום ההשקעות ושוק ההון.מסלולי ההכשרה במכללת פסגות חושפים את התלמידים לטכניקות שונות של ניהול השקעות, הקורסים נמשכים לרוב מספר שבועות עד מספר חודשים ובסופם התלמיד רוכש הבנה ושליטה מלאה בכל סוגי ההשקעות בשוק ההון.כחלק מהלימוד  במכללה עוברים התלמידים התנסות מעשית בקניה ומכירה של מניות בכיתות ממוחשבות מה שמקנה להם ניסיון מעשי במסחר.


http://www.psagot.org




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב