דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי הנדסת תעשייה וניהול 

מאת    [ 22/06/2010 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 3430 פעמים ]

 

הנדסת תעשייה וניהול – הצעד הבא

הנדסה תעשייתית או בשמה השני, הנדסת תעשייה וניהול הינה תחום המורכב מתחומים שונים המכיל ביניהם את תחום ההנדסה, הניהול וכן את תחומי הכלכלה, משאבי האנוש, פסיכולוגיה ועוד. הנדסת תעשייה וניהול היא תוצאה ישירה של המהפכה התעשייתית, עם המעבר לשיטות ייצור המוניות נוצר הצורך ליעילות, ארגון ויצירת איזון בתעשייה המתפתחת וכך הפך מקצוע זה למבוקש ונצרך בשוק ומתפתח מידי יום במקביל לצרכי התעשייה ולמצבים החדשים הנוצרים בשוק.

תכני לימוד בלימודי הנדסת תעשייה וניהול

לימודי הנדסת תעשייה וניהול הם למעשה מקצוע ריאלי, עם זאת הוא פחות מתמטי ביחס לתחומי ההנדסה המקבילים אליו. כיום, לימודים אלו הולכים יד ביד עם הטכנולוגיה ומאפשרים לסטודנטים הכשרה והתמקדות בתהליכים תוך ארגוניים דרך מחשבה ויצירה של איזון וארגון השירותים בתפעול ובהגדלת רווחי החברה.

לימודי הנדסת תעשייה וניהול הם לימודים אשר חולקים על מספר תחומים בנושאי המדעים. תחומים אלו כגון מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, מחשבים, ניתוח מערכות ועוד הם הבסיס של הלימודים אשר מאפשרים לסטודנטים נקודת פתיחה גבוהה והצלחה בפן המעשי. מול לימודי המדעים, פוגשים הסטודנטים את הפן הניהולי והארגוני של הלימודים. בין תחומי הלימוד ניתן למצוא קורסים בניהול, שיווק, מכירות, כלכלה, חשבונאות ועוד. הלימודים להנדסת תעשייה וניהול מאפשרים לסטודנטים הקנייה של יסודות ההנדסה והמדעים. בשנה הראשונה ללימודי תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול לומדים הסטודנטים קורסים בסיסים אשר יכינו אותם להמשך הלימודים, קורסים אלו הם קורסי בסיס במקצועות המדעים התעשייה והניהול.

במהלך הלימודים יכולים הסטודנטים לבחור מסלול התמחות אשר ימקד את התואר ואת ההכשרה שאותה הם יקבלו במהלך התואר הראשון. תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול הוא לרוב תואר בוגר במדעים - Bsc עם זאת רבים פונים גם לתואר בוגר בטכנולוגיה - BTech.

תנאי קבלה ללימודי הנדסת תעשייה וניהול

לימודי הנדסת תעשייה וניהול הם לימודים מאוד מבוקשים בשנים האחרונות ולכן דרישות הקבלה הם יחסית קשים, כשם ההשקעה הנדרשת בלימודים. מוסדות הלימוד לתואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול דורשים לרוב תעודת בגרות מלאה עם דגש על ציונים גבוהים במקצועות המדעים. כמו כן יש צורך בציון פסיכומטרי גבוה של 600 לפחות. כמו כן נדרש מהסטודנט זיקה חזקה מאוד למקצועות הכלכלה, סטטיסטיקה, מתמטיקה, הנדסה וניהול.

מתקדמים ללימודי הנדסת תעשייה וניהול

לימודי הנדסת תעשיה וניהול שייכים לתחום ההנדסה, לימודים אלו נחשבים קלים ביחס למקצועות ההנדסה המקבילים בתחום אך עם זאת נדרשת השקעה רבה ומאמץ רב. בשל התפתחות התעשייה והטכנולוגיה, עולה מידי שנה הביקוש לאנשי מקצוע מצוינים בתחום זה וכן עם הביקוש השכר בשוק עולה.

 

 

לימודי הינו אתר לימודים מקיף המכיל מידע רב על מסלולי לימוד בישראל. באתר ניתן קבל מידע על תואר ראשון, תואר שני, מכללות, אוניברסיטאות ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב