דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רישום פטנטים 

מאת    [ 22/06/2010 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 2118 פעמים ]

מהי הדרך הבטוחה ביותר להגיע לתעסוקה או להכנסה בטוחה? למצוא עיסוק נדרש שאין הרבה אנשים שעוסקים בו, או לחילופין להמציא משהו חדש, שאף אחד לא חשב עליו קודם. אבל מי מבטיח שאף אחד לא ישתמש ברעיון שלכם בשביל להתעשר? בשביל זה בדיוק נועד תהליך רישום הפטנטים. רישום הפטנטים צריך להתבצע במהירות, ובהתאם לכל הכללי הנוגעים בדבר.

אתם רוצים דוגמה היסטורית למה רישום פטנטים זה חשוב ואף קריטי? בבקשה:

ב-14 בפברואר 1876 הגיע מר אלכסנדר גרהם בל למשרדי רישום פטנטים בארה"ב וביקש לרשום פטנט לשיטת העברת צלילים למרחקים. עד פה כולנו מכירים את הסיפור. המצאת הטלפון (וכל הרווחים הנלווים) מיוחסת לבל. עובדה ידועה פחות היא שפחות משעתיים אחרי רישום הפטנט הזה הגיע לאותם המשרדים איש אחר בשם אלישע גריי, וביקש לרשום פטנט על המצאת מכשיר שיכול להעביר צלילים למרחקים. כמובן שמשרד הפטנטים דחה רישום זה כי המצאה זו כבר נרשמה על שם איש אחר – בל. המדהים ביותר לגלות זה שלא מדובר כאן על שום סוג של הונאה או רמאות. שני האנשים המציאו את אותו הפטנט, בנפרד אחד מהשני, אלא שאחד רשם אותו מוקדם מהשני ונהנה מיוקרה של תואר "פורץ דרך בתחום התקשורת" ואילו שמו של השני כמעט ואינו מוכר להיסטוריה.

דוגמה זו ממחישה עד כמה חשוב לדאוג לרישום פטנטים בצורה המהירה ביותר שיש.

רישום פטנטים מתייחס כמובן לא רק למדינה שבה הומצא הפטנט, אלא לכל העולם. העולם הכלכלי של היום עובד בשיטת הגלובליזציה, כלומר הלכה למעשה יש הבדלים מצומצמים מאוד בין מכירת מוצר כלשהו בתוך המדינה או מחוצה לה. נמחיש את הנושא הזה בדוגמה. מדינת ישראל ידועה בייצור התפוזים שלה. במדינת ישראל יש הרבה ייצור של המוצר הזה, כלומר אם הוא היה נמכר בתוך המדינה, מחירו היה מאוד זול. העניין הוא שאותם התפוזים הולכים למכירה בחו"ל במחיר הרבה יותר גבוה, מה שמעלה את המחיר גם לצרכנים בתוך המדינה.

בעולם הפטנטים זה באיזשהו מובן עובד באותה הדרך. המוצר החדש מיועד לצריכה לא רק בתוך המדינה שלך אלא בכל העולם. מכאן שחשוב מאוד לדאוג לרישום פטנטים ברמה הבינלאומית. בנושא הזה יש אמנות בינלאומית שתפקידן הוא להגן על זכויות יוצרים של אנשים שרשמו את הפטנטים שלהם. אף אחד בשום מקום בעולם לא יכול לקחת פטנט רשום ולעשות ממנו רווח. כדי שזה יהיה המצב, הפטנט צריך להיות רשום על פי הכללים המקובלים. אם רישום פטנטים לא יתבצע כראוי, המשמעות היא שהרישום אינו תקף, וניתן יהיה להשתמש ברעיון, מכאן שיש לפנות לחברה מקצועית לרישום פטנטים שתדאג לאינטרסים של הלקוחות שלה.

משרדו של ד"ר יורם צביון מתמחה ברישום פטנטים ברמת מקצועיות גבוהה במיוחד. תעבירו את רישום הפטנטים למשרדנו, ולא תצטרכו לדאוג מפני גניבת רעיונות.

צור נבון, משרד רישום פטנטים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב