דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפוח החסכון לגיל פרישה כמנוף לצמיחת המשק 

מאת    [ 08/09/2005 ]

מילים במאמר: 362   [ נצפה 3223 פעמים ]

"בכר בהסכמה"
הצעה לגיבוש הסכמה רחבה -מוגש לועדת כספים 23.05.06
טיפוח החסכון לגיל פרישה כמנוף לצמיחת המשק
מאת : ד"ר שלמה חזן -יועץ ביטוח פנסיוני


ההצעות הנוכחיות של ועדת בכר עלולות לגרום מבחינת הצרכן להגברת הריכוזיות בתחום הפנסיוני . מדינת ישראל זקוקה ליציבות כלכלית ולא לזעזועים וניסויים פיננסים של רגולטורים שהיום נמצאים ומחר אינם . לצערי , ההצעות הנוכחיות מדברות על ניוד אלפי עובדים מתעסוקתם בביטוח ובקופות הגמל בניסוי מעבדתי שאזרחי ישראל ישאו בתוצאותיו ,בתהליך בלתי חוזר , שתוצאתו הישירה הגברת אבטלה . במקום ההצעה הנוכחית אני מציע לחברי הכנסת הנכבדים לבחור בהליך של שימוש בחסכון לטווח ארוך כמנוע הצמיחה של המשק במסגרת פיתוח כלכלה יצירתית מעוררת צמיחה . הצעה מפורטת בנדון הועברה על ידי לשר האוצר , בנימין נתניהו .
לתהליך המוצע אני קורא : " בכר בהסכמה " -מטרתו להגיע להצעות מוסכמות על מרבית הגורמים המשקיים , שיבוצעו בתהליך מדורג ומבוקר. במסגרת התהליך תובא לועדת הכספים הצעה מוסכמת של רפורמה בתוך חצי שנה , במסגרת של תהליך סטיכי מדורג, עם איזונים ובלמים , תוך מתן אפשרות של המשק להסתגלות לתהליך , בדרך שלא תפגע באמון הציבור במערכת הכלכלית בישראל. אני מציע שבועדה ישותפו נציגי הגורמים המשקיים הקשורים לתהליך , או עלולים להיפגע ממנו ושבראשה יעמוד המפקח החדש על הביטוח שימונה בקרוב . מסקנותיה יוחזרו לועדת הכספים תוך חצי שנה להכרעה , אין לי ספק שאז הרפורמה תהיה מאוזנת יותר: כי כלכלה חופשית משמעה מתן בחירה חופשית לאזרח ולא הגברת כוחו של הרגולטור והפיכתו למחוקק , פוסק , קובע ושופט ללא בקרה ראויה של הכנסת ושל ועדת הכספים . (הדברים נאמרים ממשקפיו של מי שעוסק בתחום הפנסיוני 18 שנה , שהיה מועמד לתפקיד המפקח על הביטוח. )
כידוע לכם למעלה ממחצית הכספים בקופות הגמל הינם נזילים ועפ"י השינויים שיכנסו לתוקף ב- 1 ינואר 2006 כספי תגמולים שיופקדו מאותו מועד ואילך יקבלו הטבת מס רק למשיכה מגיל 60 ואילך .
אני מציע למשל למחזר את הנכסים הנזילים שבידי הציבור לגיל פרישה ע"י מתן הטבות מס נוספות , הפשטה והאחדת הטבות המס בין שכירים לעצמאים ושימוש מושכל בחסכון הצבור כמנוע לדחיפת המשק לצמיחה ולשגשוג והפיכת הרגולטור למסיר חסמים ומגבלות , שיאפשרו פתיחת שוק ההון לתפקוד בכלכלת שוק חופשי ולא למתקן תקנות מגבלות וחסמים על כל צעד ושעל של השוק.
כשיינקט הליך כזה תהיה הגברת התחרותיות וצמצום הריכוזיות , בתהליך מעברי ההון הגדולים שיתרחש מאפיק לאפיק, אולם , לטובת עתידה הכלכלי של מדינת ישראל ראוי לבצע התהליך במשנה זהירות .
דר' שלמה חזן, מומחה למערכות פנסיוניות והסדרי פרישה ברשויות מקומיות גופים ציבוריים ופרטיים. נמנה על צמרת ענף הביטוח הפנסיוני בישראל .
www.keday.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב