דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סדנת תיפוף גוף, והפעלה לימי הולדת לילדים בקצב בתנועה וקול :- שילוב כובש של מוזיקה, קצב וריקוד 

מאת    [ 20/06/2010 ]

מילים במאמר: 536   [ נצפה 4004 פעמים ]

 

סדנת תיפוף גוף, והפעלה לימי הולדת לילדים  בקצב בתנועה  וקול שילוב כובש של מוזיקה, קצב וריקוד

 

המאמר סוקר – מהי סדנת תיפוף גוף וקצב בתנועה, מה לומדים בהפעלת הגוף בקצב לילדים, וכן, למה כדאי להתנסות בסדנה מסוג זה

בסדנת תיפוף גוף, אנו חוזרים אל המקורות, אנו מתייחסים אל הגוף שלנו כמו אל כלי הקשה מורכב מאוד, כמו אל מערכת שלמה של תופים, בעלי גובה צליל מגוון. אנו לומדים להפעיל בעזרת תפיפות על הגוף  - תבניות של קצב.

מה זה אומר?  קחו לדוגמא שיר ילדים כמו – השפן הקטן,  או עכביש טיפש לו על הקיר וכיוצא בזה...כששרים את  יש למלים ניגון מסוים, גם אם רק אומרים אותן בקצב, בלי לשיר את המנגינה. את הקצב של המילים – אפשר להעביר, למחיאות כפיים, לרקיעות ברגליים, או לתופף עם בידיים על כל חלק אחר של  הגוף.השפן הקטן או עכביש טיפס לו  – זוהי דוגמא מאוד קלילה ופשוטה, כדי להעביר שיר – למקצב שניתן להניע בעזרת הגוף, אותו דבר, אפשר לעשות גם בתנועה, על אותן מילים באותו הקצב – אפשר לחבר משפט תנועתי, לדוגמא: אפשר לחבר תנועה לכל אות בשפה, או תנועה לכל עיצור או הברה.

כך מתקבלת שפה תנועתית חדשה, שבעצם, גם מי שכרגע חיבר אותה – לא ממש יודע אותה, וצריך ללמד את עצמו, לתרגל כמה פעמים על מנת ללמוד את המשפט התנועתי שהמציא. באותו העיקרון של הפעלה וסדנה לילדים בימי הולדת , והתייחסות אל הגוף כאל מערכת תופים, אנו יכולים לקחת כלקצב ומקצב מהמוזיקה הפופולארית שאנו מכירים, ולהעביר אותו אל תנועת הגוף..

בהנחיית קבוצות בקצב ובתיפוף גוף, של מבוגרים בני נוער או ילדים - העניין נעשה קצת יותר קשה ומורכב. אם ניקח תבניות קצב יותר מורכבות – ונחבר להן משפט תנועתי, כדי לעשות את זה, דרוש ידע במוזיקה, איך לפרק מקצבים  וליצור אותם מתפיפות פשוטות, מה הם תפקידי התיפוף של כל מקצב – כמו רוק, פאנק, מוזיקה ערבית או לאטינית. איך ליצור גובה של צלילים שונים בהפקה קולית פשוטה עם הגוף, וכן איך להפעיל קבוצת אנשים שינועו וינגנו בגופם כתזמורת . דרוש גם ניסיון בהפעלה של אנשים, וכן בעקר ידע הנוגע לעבודה הקצבית – תנועתית בעזרת הגוף.

 

למה כדאי להתנסות בסדנה?

בסדנאות  והפעלות לילדים בימי הולדת בתיפוף על גוף, תיפוף מיכלים, תופים וקול, אני משלבת את העקרונות שעליהם דיברתי במאמר, ומאפשרת חופש יצירה לילדים, לנוער ולמבוגרים. לאחר הנחייה, ולימוד השפה הבסיסית של הקצב, משתתפי הסדנה בתיפוף גוף מתבקשים ליצור משהו משלהם, וליישם את הכלי שכרגע למדו. עבודה זו מאפשרת הפנמה קצת יותר עמוקה של הכלי, תוך כדי הנאה, עבודה בקבוצה, שיתוף פעולה, העלאת תדרים של שמחה, והתלהבות הנוצרת באופן טבעי, מהפעלת הקצב בגוף ובחלל.

 

לסיכום

אפשר ליצור תבניות קצב בגוף לבד, זה כיף מהנה, ומפעיל את הגוף בתנועה. כדי ללמוד את שפת תיפוף גוף, או לעבור חוויה קבוצתית כדאי להביא איש מקצוע מדריך מיומן בעל ידע מעמיק במוזיקה ובתנועה - במקצבים, ובחלוקת תפקידי תיפוף לקבוצות, וכן  אדם המבין איך ליישם תפקידי קצב שונים בתנועה של הגוף – לתנועה –נשמעת, לתנועה ששומעים את הקצב שנוצר דרכה. בסדנאות תיפוף הגוף, והתופים בהנחייתי – אני מלמדת גם את השפה הבסיסית והיישום שלה בקצב ובתנועה, מאפשרת חופש יצירתי, וכן מלמדת שכבות של קצב. בלימוד שכבות קצב אנו יוצרים הלכה למעשה תזמורת אנושית, של גופים אנושיים המדברים בקצב.

 

בברכה אוריה דהישראלי

 

 

אוריה דהישראלי – אמנית יוצרת רב תחומית, מוזיקאית, רקדנית ומתופפת, העוסקת בהיבטים התנועתיים והקוליים של קצב, ומפתחת דרך עבודה ייחודית לצמיחה והתפתחות אישית בקצב ותיפוף , המעלה נושאים של דימוי עצמי, והתמודדות במצבי חיים, תוך כדי עבודה עם  קצב –בתיפוף גוף וקול,לילדים נוער ומבוגרים. אבני הדרך אשר הניחה ביסודות  - כוללות  נגינה, שירה, ריקוד,תיפוף אפריקאי, תיפוף גוף, וקצב על כל מרכיביו, והשפעותיו האתניות – תרבותיות, ממדינות העולם השונות.


אנא התקשרו לפרטים נוספים ותאום סדנה עוד היום


 email: oryadi@gmail.com


http://bedabeat.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב