דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה נכונה ל... מוח שלך! 

מאת    [ 20/06/2010 ]

מילים במאמר: 782   [ נצפה 3809 פעמים ]

 

תזונה נכונה ל... מוח שלך!

 

בעולם של אפשרויות בלתי מוגבלות, שפע רב והמון פיתויים, חשוב לדעת במה וכיצד אנו מזינים את אחד האיברים החיוניים ביותר להתפתחותנו וצמיחתנו האישית - המוח שלנו!

אז נכנסתם למסעדה ואתם גוועים ברעב. מלצר חייכני מגיש לכם את התפריט ומעוניין להמליץ על מנת היום. אתם מנפנפים אותו בנימוס ומביטים בתפריט. במה לבחור? יש כל כך הרבה מנות שנראות טעימות, חלקן יקרות יותר, חלקן משמינות יותר, במה לעזאזל אני בוחר? ישנם לא מעט שיקולים שאתם עשויים להפעיל בבחירת המנה שתזכה לבקר בקיבתכם. ייתכן גם ואחד השיקולים שלכם בבחירת המנה הוא להקפיד על טיב המזון שייכנס לפיכם בעוד מספר דקות (זאת כמובן בתנאי ואתם מקפידים על תזונה נכונה קרי ללא סוכר, ללא קמח לבן וכו') אך מה שבטוח הוא שתבחרו מנה שתתאים לתקציבכם, תהייה טעימה ומשביעת תיאבון.

אז למה אני משתמש בדוגמה הזאת?

עניין המודעות לתזונה הפיזית שלנו תופס תאוצה בשנים האחרונות יותר ויותר. כולנו שומעים על דיאטות שונות ומגוונות המדברות על טיב המזון שעלינו לאכול, אנחנו שומעים על תעשיית המזון האורגני שמתפתחת בקצב מסחרר, אנו מוקפים תוספי תזונה מכל עבר ואפילו תעשיות הג'אנק פוד מתאימות את עצמן למצב החדש (עאלק...) עם תפריטים יותר בריאים ומזינים (ושוב פעם עאלק...). אין ספק כי יותר ויותר אנשים מודעים היום לחשיבותה של התזונה הפיזית - גופנית הנכונה בחיינו וכי ההקפדה על תזונה נכונה דורשת מאמץ לא קטן בהתחלה, תזונה נכונה דורשת שינוי הרגלים ואף ויתורים (לעיתים כואבים) על הדברים שאנחנו אוהבים ורגילים לאכול. גם אם לא כולם מקפידים עדיין על הרגלי תזונה בריאה ונכונה, רובם הגדול של האנשים מודע לעניין (למה אנחנו לא עושים גם כשאנחנו יודעים מה צריך לעשות? זה במאמר אחר...)

אבל, יחד עם המודעות ההולכת וגדלה לעניין התזונה הפיזית שלנו ישנה נקודה המטרידה אותי באופן אישי עד מאוד. הנקודה היא כי גם מי שמקפיד באופן הדוק ביותר על תזונתו הפיזית וגם מי שפחות לא מודעים (ברובם המכריע) למימד נוסף שבו אנו מתנהלים מעבר למימד הפיזי - גופני. הם אינם מודעים למימד הכל כך חשוב הזה, שלא מקבל את התזונה הראויה לו כבר שנים רבות ומתוך כך הולך ונעשה יותר תשוש, חלש ובלתי משמעותי בחייהם של רוב האנשים. אני מדבר על המימד המנטאלי שלנו, אני מדבר על המוח שלנו, אני מדבר על האופן בו אנחנו חושבים ופועלים. חשיבותו של המימד הזה אף עולה בחשיבותה על התזונה הפיזית - גופנית (אני תמיד מדבר על יצירת איזון בין המימדים השונים בהם אנו מתנהלים - ראו מאמר עיקרון האיזון) ואנשים אינם מבינים זאת.

אתם מבינים, המציאות שלנו היא פרי היצירה שלנו ופרי היצירה שלנו מתחיל בחשיבה שלנו ואם לא ניתן למוח שלנו את ה"מזון הנכון והבריא" לו הוא זקוק, איזו חשיבה תהייה לנו ומתוך כך, איזו מציאות ניצור בחיינו?

קראו שוב את הדוגמה בפתיחת המאמר על המסעדה. האם אתם מבצעים את אותו התהליך גם בתזונה המנטאלית שלכם? האם אתם שואלים את עצמכם מה הכנסתי היום למוח שלי? מהו חומר הגלם אותו שלחתי למוחי על מנת שיוכל לייצר איתו חשיבה יוצרת ומקדמת?

שאלו את עצמכם:


    • כמה שעות ביום אני מקדיש לקריאה? מה אני קורא? (יש הבדל בין קריאת מדורי רכילות בעיתון לבין קריאת ספר טוב) משפט חשוב: " מי שאינו קורא אינו יותר טוב ממי שאינו יודע לקרוא"
    • כמה שעות ביום אני מקדיש לצפייה בטלביזיה? מה אני רואה? (יש הבדל בין בהייה בתכניות ריאליטי רכילויות למיניהן לבין צפייה בתכנית שיכולה לחדש לי משהו על העולם הזה, על החיים שלי) - משפט חשוב: "הטלוויזיה היא משרת טוב ואדון גרוע"
    • כמה שעות ביום אני מקדיש לאנשים שאני אוהב? להקשיב להם? לשוחח עימם?
    • כמה שעות ביום אני מקדיש להיות עם עצמי? להבין את עצמי טוב יותר?
    • כמה שעות ביום אני יושב מול המחשב? מה אני עושה כשאני מול המחשב? מה זה נותן לי או לא נותן לי?
    • כמה שעות ביום אני מקדיש לשמיעת וקריאת חדשות? מה זה נותן לי? איך זה מקדם אותי? (על עניין החדשות אני יכול לכתוב מאמר שלם ואף אעשה זאת)

כל אלו ועוד רבות אחרות הן רק דוגמאות למקורות התזונה המנטאליים שלנו.

אל תשאלו את עצמכם רק: "למה לי למלא את הגוף שלי בזבל?", שאלו את עצמכם גם "למה לי למלא את המוח שלי בזבל?"

 

זכרו: מה שנכנס לנו לראש מנהל בסופו של דבר את הרגשות שלנו, את מערכות היחסים שלנו, את הפעולות שלנו וכמובן כפועל יוצא מכך את התוצאות שלנו!

חוק הצמיחה בחיינו אומר דבר מאוד פשוט: מה שלא צומח - נובל. בחרו בצמיחה, הזינו את הגינה של המחשבות שלכם במזון בריא, אל תתנו לעשבים לגדול שם! העשירו את המוח שלכם במה שבאמת מקדם אתכם ותורם להתפתחותכם האישית, צמצמו את הג'אנק שנכנס לכם לראש!

 

בהצלחה!!!

 

רז אוחנה - מאמן אישי ומנחה קבוצות להתפתחות והעצמה אישית ועסקית

נמלה - אימון אישי ועסקי

אימון אישי | אימון עסקי | נמלה

 

כל הזכויות שמורות לרז אוחנה - מאמן אישי ועסקי    אימון אישי | אימון עסקי | נמלה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב