דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאורת לדים: למה זה טוב? 

מאת    [ 19/06/2010 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 3439 פעמים ]

תאורת לדים טובה להרבה דברים ומהרבה סיבות: היא טובה לסביבה, לכיס של המשתמש ולאסתטיקה של העולם.

תאורת לדים כובשת בסערה חלקים גדולים יותר ויותר של שוק התאורה הביתית. בשנים האחרונות תאורת לדים התפתחה והפכה מטכנולוגיה יקרה שהייתה שמורה רק למכשירים אלקטרוניים יקרים לטכנולוגיה זמינה לצרכן הביתי. תאורת לד מתבססת על גביש מוליך למחצה (דיודה) שכאשר עובר דרכו זרם חשמלי הוא מפיץ אור. האור של תאורת לדים שונה מאור של סוגי תאורה אחרים כיוון שהספקטרום שלו מוגבל יחסית לזה של אמצעי תאורה אחרים. אלמנט זה הוא זה שיוצר את היתרונות ואת החסרונות של תאורת לדים.

תאורת לדים שימשה בעבר במכשירים אלקטרוניים לנורות חיווי ולשליטה מרחוק. עם הוזלת הטכנולוגיה הנחוצה לייצור תאורת לדים החלו המחירים לרדת עד הסף שאפשר את היצור של תאורת לד לשימוש ביתי. תאורת לדים עדיין אינה נפוצה כמו תאורה שמבוססת על נורות ליבון או גז אך החדירה של תאורת לדים לשוק הביתי גוברת וניתן בהחלט לצפות שהמגמה תימשך. מחירי הייצור של תאורת לדים ימשיכו לרדת, יימצאו פתרונות לבעיות הקשורות לתאורה זו והמגוון וההיצע של תאורת לדים בשוק ימשיך לגדול.

היתרון הגדול ביותר של תאורת לדים הוא החיסכון בחשמל ואורך החיים של הנורה. תאורת לד דורשת השקעה ראשונה גבוהה יותר מאשר תאורה רגילה. עם זאת השקעה זו בקניית תאורת לדים מחזירה את עצמה במהירות. להפעלת תאורת לד נדרשת הרבה פחות אנרגיה (בעשרות אחוזים) מזו שנדרשת לתאורה רגילה. גם נורות חוסכות אנרגיה משתמשות בהרבה יותר אנרגיה מאשר תאורת לדים.

החיסכון בכסף אינו נעצר בחיסכון באנרגיה. אורך החיים של תאורת לדים ארוך בצורה משמעותית מאורך החיים של גופי תאורה אחרים. גוף התאורה של תאורת לד יכול לעבוד במשך שנים לפני שיש צורך להחליף אותו. חיסכון משמעותי זה מכסה את ההפרש במחיר. גם אם יש להשתמש ביותר נורות לד כדי להגיע לכמות האור הרצויה, עדיין סך כול ההשקעה ארוכת הטווח נמוך משמעותית מהשימוש בגופי תאורה אחרים.

החיסכון באנרגיה ואורך החיים המשמעותי איננו רק חיסכון בכסף. מדובר גם בתרומה משמעותית לאיכות הסביבה. שימוש באנרגיה הוא אחד מהגורמים העיקריים להתחממות כדור הארץ. על-ידי חיסכון באנרגיה נתרמת תרומה משמעותית למלחמה בהתחממות. יתר על כן, תאורת לדים גם מייצרת פחות זבל. נורת לד היא קטנה משמעותית מנורת להט ולכן תופסת פחות נפח אשפה; נורת לד היא בעלת אורך חיים ארוך יותר ולכן ישנו פחות ייצור של זבל, נורת לד עשויה מחומרים פחות מזיקים לסביבה ממנורת להט או גז. תאורת לד נראית כבחירה הנכונה למי שמודאג מגורלו של כדור הארץ.

ישנם עדיין מספר מגבלות בתחום הזה של תאורת לדים. כפי שציינו לעיל, ספקטרום האור של תאורת לדים מוגבל ולמרות שיש בכך יתרונות (אין צורך בפילטרים כדי לקבל את אורך הגל הנחוץ) יש לכך גם חסרונות. למרות שהאור של תאורת לדים נעים לעין הוא עדיין איננו מכסה את כל קשת הצבעים שהעין האנושית רואה. הפיתוח של תאורת לדים נמשך וככול שהביקוש יגבר גם יימצאו פתרונות לבעיות שעדיין קשורת לתאורה זו. העתיד, במיוחד לאורה של תאורת לד, נראה מבטיח.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב