דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אי שוויון ואפלייה בתקשורת 

מאת    [ 18/06/2010 ]

מילים במאמר: 562   [ נצפה 2418 פעמים ]

כשאדם יושב בביתו עם ערב בכדי לצפות בחדשות, מצפה הוא שיגישו לו עד לכורסא בסלון את המתרחש בארצנו ובעולם, בידיעה בד"כ כי הוא יקבל את המצב בשטח בכל רגע נתון, מה בוער, מה קורה ואיזה התרחשויות הכי חשובות מבחינת המדינה ואזרחיה.

בערוצים המביאים לנו את המידע הזה, נכון להיום, יושבים בד"כ מעצבי דעת קהל אשר קשורים לארגוני שמאל או שדעתם האישית הינה נוטה שמאלה או מושפעת מהשמאל באשר הוא. השקפתם מתבטאת בדרך הצגתם של הדברים ע"י השדרנים, המראיינים והמידע עצמו המועבר לצופה בבית.

התחום הבולט ביותר הינו ההתיחסות למתיישבים הציוניים שנשלחו ע"י ממשלות ישראל , בשם רוח הציונות בעוד שהיתה גאוה לאומי ולא היו צריכים להתנצל עליה, להתיישב בהרי ובעמקי יהודה ושומרון מתוך הבנה והכרה עמוקה שהיתה בקרב מנהיגים שונים כי שם היכן ששכנה ממלכת ישראל ויהודה עלינו להתיישב כפי שהתיישבנו בהרי הגליל ומרחבי הנגב בעוד היינו מיעוט קטן ומבוטל, טרם קום המדינה. ובכן אותם מתיישבים המוכרים כ"מתנחלים" מוצגים רבות ע"י מערכות החדשות והטלויזיה כקבוצה קטנה אשר יושבת לה בקרב אדמות ואוכלוסיה ערבית ושהם ברוב הזמן פוגעים ב"חלשים" תושבי האזור . ידיעות על כריתת עצי זית ע"י מתנחלים מוצגות מצד אחד בלבד, כלומר ע"י אלו שצילמו וארגנו את הכתבה וברוב המקרים מדובר ע"י שליחים של השמאל הקיצוני כאלה שקיבלו מצלמות מיהודים הזויים  אשר דרך מחשבתם הביאה אותם לרצות לראות את העם היהודי מגורש מאזורי ארץ ישראל נרחבים רק כדי שהערבים יוכלו לבנות כאן את עתידם ובדרך הם רומסים כל צדק לגבי אחיהם היהודים. עורכי החדשות שמזדהים בד"כ עם דעות אלה , כנראה בשל הסביבה בה הם חיים, מקבלים תמונה וסרט קצר של מתנחל מכה או עוקר עץ של ערבי עם ידיעה מדובררת היטב ומיד מכניסים את זה לחדשות כידיעה עניינית חשובה. ברוב המקרים ישנו סיפור אחר שלא מוצג ולא כך הם פני הדברים, המתנחלים הם אזרחים מהטובים שיש במדינה והם רוצים לחיות כמו כל אחד אחר. ההתגרות של ארגוני השמאל הקיצוני והעידוד שהם נותנים לקבוצות ערביות לפעול כנגד מתנחלים, להשתלט על אדמות, להפגין, להגיש בג"צים נגד המדינה אינה נסקרים בחדשות המוצגות בד"כ והידיעה נמסרת לצופה כפי שהתקבלה ע"י אנשי האינטרסים של ארגוני השמאל.

הטייה זו יוצרת בקרב הצופה בבית דעות שנוגדות ברוב המקרים את האמת בשטח. שנאת החינם שהן יוצרות מביאה את העם היהודי למצב עגום בו הוא עסוק בהרס עצמי בעוד שכניו פועלים לביטול ריבונותינו ולסיום עתידנו על אדמתנו וזה בשיתוף פעולה עם יהודים אחוזי דיבוק מהשמאל הקיצוני , שהולכים איתם יד ביד ומובילים אותם למאבקים כנגדנו . כשיש תגובת הגנה בה מתיישבים יהודים אמיצים שומרים על כבודם ואדמתם הם שולפים את המצלמות ודואגים לביום סרטים וידיעות המעניינות את עורכי החדשות ומסלפים את האמת. ברוב המקרים הצלחתם גדולה והם יוצרים דעת קהל מוטעית. הרי אל הצופים בת"א והרצליה לא הועבר אולי מעולם תמונות וסרטים של אלפי מקרי גניבות , תקיפות, בניה לא חוקית והשתלטות על קרקעות בידי ערבים מצד גורמים בשטח וגם אם הועברו- עורכי החדשות ברוב המקרים אינם מכניסים את המידע לחדשות. כמובן שכאן אשמתו של הימין היא גדולה. מעולם לא הראו בכתבה בחדשות את המבט שיראו הטנקיסטים ויורי הטילים של הפת"ח והחמאס שישבו מעל ת"א והרצליה במרחק של 10-20 ק"מ מהערים הגדולות, רק באם חס וחלילה תצליח תוכניתם של אנשי ובכירי השמאל הרוצים לתת הכל, את ליבה של ארץ ישראל, כאילו היתה ארץ זרה. רצוי היה כי יראו כי משם, מההרים הללו, ניתן לראות את ביתם בת"א, ראשל"צ, הרצליה, נתניה וכל ערי החוף פרוסות לרגלי היושבים בהרי השומרון.

את ההטייה הברורה הזו יש לעצור ובמיידית ולספק לצופה בבית את הדברים האמיתיים ולא הצגות ומצגות שווא העומדות בקו אחד עם דעותיהם של העורכים והמראיינים למינהם שצמחו מהרחוב  התל אביבי.

שמאי אמיר.


יהודי, ציוני, המצדיע לאנשי ההתיישבות , אלו שיודעים להגשים בפועל את החזון, הנבואות וההגשמה העצמית של העם היהודי מזה כ 4000 שנה, לבוא לארץ ישראל, לרשת אותה, להתיישב ולבנות בהרי השומרון, בעמקי יהודה ובחוצות ירושלים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב