דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תנועה ותיפוף גוף ככלי העשרה למטפלים, מנחי קבוצות, מאמנים אישיים ואנשי חינוך 

מאת    [ 18/06/2010 ]

מילים במאמר: 511   [ נצפה 2931 פעמים ]

 

מתוך עבודת שטח עם ילדים,  בסדנאות ושיעורי קצב מתמשכים בין 10 ל 20 מפגשים קבוצתיים,, ותיפוף על גוף, אני מפתחת דרך לעבודה שתוביל ליצירת הרמוניה קבוצתית, וכן לתהליכי צמיחה אישיים. תהליך הצמיחה האישי מתרחש בסביבה תומכת, מתוך מקום המאפשר התבוננות והבנות חדשות. בני נוער שעימם עבדתי עברו תהליך מדהים, שיפה לראותו ולקחת חלק בהתהוותו.

תיפוף על גוף עוסק בעצם בהפעלת הגוף – ככלי הראשוני ביותר שהיה מאז ומעולם בידי האדם ליצירת תקשורת ואחדות קבוצתית. מאחר ובתרבות המערבית התרחקנו מאוד מחיי מעגל השבט –שכחנו את השפה והכלי של הגוף ליצירת קצב, הקשבה ותקשורת שאינה מילולית. בעבודה בקצב  עם הגוף ושירה – אנחנו יוצרים – מוזיקה, שנוצרת עם הכלי  המינימאליסטי ביותר – הוא הגוף.מתהווה נגינה אחידה, והנאה ממשהו לכאורה פשוט – שיר ומקצב, הגורם תחושה עמוקה של הנאה מתוך הרמוניה קבוצתית ושיתוף פעולה. (כמו השירה בשבט)

מאחר ואני עוסקת גם בהנחיית תהליך העצמה וצמיחה אישית, בחרתי לשלב בעבודתי אלמנטים שדורשים קצת יותר מיומנות, קואורדינציה הקשבה ואימון, העוזרים גם בשיפור לקויות למידה והפרעת ריכוז וקשב. הווה אומר – התרגילים המתקדמים יותר – נלמדים בשכבות,שכבות של קצב – תפקיד לידיים ותפקיד לרגליים – לדוגמא,אשר כל אחד מהמשתתפים צריך לבצע – בו זמנית.בשלב הזה -  אני קולטת קשיים מדרגות שונות של אנשים מכל הגילאים :קושי בביטוי חופשי באמצעות הגוף, וקשיי קליטה האופייניים גם בחלק מלקויות למידה שונות.

מאחר ששכחנו איך לדבר עם הגוף (בשפת הקצב..) את אמא אדמה והשבט הקרוב השארנו מזמן באפריקה..... – אנחנו  נתקלים במחסומים רביםבעיקרם נפשיים. הנובעים חלקם מדימוי עצמי, וחלקם מאי הכרת השפה, הגוף והתמודדות עם הלא ידוע.אנחנו מייד מתחילים להשוות את עצמנו –לאנשים שנמצאים איתנו באותו החלל, אנחנו מודדים את יכולת התפיש ההקיצבית בהשוואה לאחר, וזה מוביל לתחושה של תסכול מיידי.כשעולה התסכול – מתחיל תהליך של צמיחה – אנחנו צומחים כנגד הקושי – בהכרת הקשיים והמגבלות שלנו – והתמודדות עמם.

סדנאות תיפוף על גוף אם כן תורמות לתהליך של התפתחות אישית, מביאות לידי מודעות עצמית תוך כדי תנועה וקצב, וכן לידי העצמה אישית. זהו תחום ביניים המקשר בין מוזיקה, קצב, תיפוף תופים ותנועת הגוף, וכבר נכנס בחלק מבתי ספר במרכז הארץ לתוך תכנית הלימודים העשרתית כחלק ממערכת בית ספר, וכחלק מתחום של הוראה מתקנת עקיפה לילדים עם או בלי לקות למידה. . כלי העשרתי זה יכול גם לתרום רבות למאמנים אישיים למנחי קבוצות לרכזי נוער ולמורים בחינוך המשלים והרגיל בכך שהוא עוזר למנחה ליצור קשר קבוצתי עמוק, הרמוניה קבוצתית, גיבוש והעלאת המוראל.

 לקריאה נוספת, לסדנאות תיפוף גוף וקצב וכן לקורס העשרה למטפלים, מנחי קבוצות מאמנים אישיים, ומורים בחינוך הרגיל והמשלים - אנא הכנסו לאתר המצורף.

הקורס למורים  מנחי קבוצות ומטפלים –"הייה הפעימה" בהנחייתי,עוסק בהקניית מיומנויות קצב  תיפוף גוף וקול ברמת מורכבות בסיסית.בקורס נלמד :כלים להנחיית קצב לקבוצות -  בהפעלת קצב ותיפוף על גוף – ושכבות קצבעבודה על פיתוח הקואורדינציה,דגש בעבודה על שיפור חלוקת קשב,  ריכוז והקשבהילמדו עקרונות תיאורטיים  לבנייה של תבניות קצב

נלמד כמה דרכים ליצור הפוגה במתח הכיתתי הקבוצתי – על ידי "מעבר תדר" לעשייה מוזיקאלית משותפת,ונלמד שיטה פשוטה להעברת כל מילה ושיר – לתיפוף שמח עם הגוף.הקורס בן 10 מפגשים מיועד – לקהל הרחב, מורים במערכת החינוך, החינוך המיוחד, מטפלים ומנחי קבוצות.

 

www.BeDaBeat.com

email: oryadi@gmail.com

 

אוריה דהישראלי – אמנית יוצרת רב תחומית, מוזיקאית, רקדנית ומתופפת, העוסקת בהיבטים התנועתיים והקוליים של קצב, ומפתחת דרך עבודה ייחודית לצמיחה והתפתחות אישית בקצב, המעלה נושאים של דימוי עצמי, והתמודדות במצבי חיים, תוך כדי עבודה עם  קצב –בתיפוף גוף וקול,לילדים נוער ומבוגרים. אבני הדרך אשר הניחה ביסודות  - כוללות  נגינה, שירה, ריקוד,תיפוף אפריקאי, תיפוף גוף, וקצב על כל מרכיביו, והשפעותיו האתניות – תרבותיות, ממדינות העולם השונות.


 email: oryadi@gmail.com


http://bedabeat.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב